A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Tuono 1000 2003 (998)

Tuono 1000 2003 (998) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dörgés, villámlás

Szöveges ítélet

Muszáj lelőnöm a poént az elején: nagyon szeretem a gépet. Aki akarja, ossza el kettővel, amit írok. Marad belőle elég akkor is. Mert ez egy marhajó bringa. Nagyon ritka, élőben ezen kívül még egyet láttam itthon, azt se véletlenül. Fel nem foghatom, miért nincsenek vele tele az utak. Harmadik motorom, és szerettem az előző kettőt is (VTR 250 és 600 RR Honda) - de ehhez hasonló mehetnéket egyik sem tudott kiváltani belőlem. Egész héten csak a vasárnapot várom, hogy indulhassak vele a hegyekbe.

Első ránézésre a Tuono egy "rohanógép". Nagyon erős, nyomatékos V2, egy vérbeli sportmotor - az RSV Mille - vázába szuszakolva. Sokan tudják: ez az egyetlen naked, amelynél az eredeti speed gép teljesítményéből nem vettek el semmit. Ez pont úgy megy, mint a hasalós tesója.

A motorja mélyről húz, nem kell pörgetni. Én legkésőbb hatezernél mindig elváltok. Tényleg nagyon erős, a gázkart ésszel kell húzni, de könnyű megszokni, mert a teljesítménye nagyon kiszámíthatóan, lineárisan jön. Nincs gond a váltóval sem. Ha mellévált az ember, az mindig pilótahiba.

A blokkot az osztrák Rotax szállítja, és kismillió Apriliába (Mille, Falco, Futura, Tuono II...) beépítették. A hírek szerint nagyon megbízható. Nekem sem volt vele semmi gondom. Rotaxok vannak pl. a nem boxer BMW-kben, és egyes KTM-ekben is. Ennek a V2-esnek embertelenül jó hangja van, de tényleg, még a gyári dobbal is. A hideg kiráz tőle. Kedvenc üzemmódom kényelmes poroszkálásból hirtelen kilőni. Nem véletlen, hogy az olaszok a Tuonoról nevezték el a mennydörgést :-) Nem olyan, mint a Ducati - az bugyborékolósabb, ez inkább géppuskaszerű. A másik kedvenc regiszterem a motorfék. Atyavilág :-) Jár még hozzá néhány kellemes, enyhe vibráció alapjáraton, hogy tényleg elhidd: ez a masina "él".

A Millével ellentétben, a Tuono még kényelmes is. Egészen meglepően az. Majdnem megfelel túramotornak. Egész napi motorozás sem fáraszt el. Nem sajog semmi. Se a térd, se a csukló, se a hátsó. Autópályára nem jó, mert a szélvédelme - naked lévén - tartós 130-140 körül már kevés. Nincs rajta pakolóhely, nincsenek hozzá kofferek. Nincs rajta se ABS, se markolatfűtés. Viszont: könnyű, mozgékony, és lazán tartja a lépést bármivel. Az igazi kunsztja nem a száguldás, hanem a lendületes kanyargás. Csodálatosan lehet irányítani a széles kormányával. Nagyon jó a futóműve, nem túl kemény, de nagyon stabilnak érzem minden élethelyzetben. Még az is lehet, hogy lassan engem is megtanít rendesen motorozni. :-)

Városban is kiválóan lehet vele közlekedni - bár a fogyasztása miatt (7-8 liter) azért nem mondanám, hogy erre való. A kezelőszervek tökéletesen működnek. A duda és az index fordítva van elhelyezve, mint egy japán motoron. Ezt szokni kell, én még nem jöttem rá, miért lenne jobb így.

Szépség dolgában megoszlanak róla a vélemények. Látszik rajta, hogy nem új konstrukció már. 2003 volt az első modellév, és műszakilag az azt megelőző RSV-re épül. Nagy, púpos tankja és farokidoma van. A mérete elsőre talán ijesztő is, de tényleg csak addig, amíg fel nem ülsz. A gyári, kerek tükrök nem túl nagyok, szerintem nem is túl szépek. A későbbi Tuono ovális tükrei jobban állnak neki. Az aranyszínű kormány, a filigrán, könnyített villahíd, a kormánygátló, az öntött váz, a hátsó villa viszont mind-mind azt kiabálják: minőségi gép vagyok! Az itt-ott kilógó drótok ellenben elárulják: a gépészetet eredetileg idomok mögé rejtették. Amikor osztán kicsomagolták, nem tököltek a részletekkel. Az olaszok másik érdekes szokása szerint ezerféle csavar van rajta. Mind jó minőségű, csak a szerelőmet idegesíti, hogy mindig másfajta kulcsott kell elővennie hozzá. :-)

A korai évjáratokban szürke-bronz és piros-bronz színekben építették. Később volt fekete is. Nem mondanám, hogy a bronz váz magától értetődően csinos. A Factory aranyszínűt kapott - na az igen, az tényleg üt. A másik olyan kivitel, ami vitán felül állatul néz ki, az az ezüst, piros kerekekkel. Az enyém szürke-bronz. Filóztam rajta sokat, tetszik-e, de végül győztek a gyáriak. Egy-egy nyári napos délutánon megérti az ember, hogy mit akartak. Olyankor egészen sejtelmes fénye van, és összeáll a kép. Tényleg így jó, ahogy van. Hiába, szépség dolgában az olaszokkal felesleges vitázni. (Az előző gazdi átalakított egyet s mást rajta, én szépen visszaépítettem mindent gyárira. Kapott viszont egy hátsó üléspúpot egy soproni márkatárstól. Az olasz vért a trikolór felnicsík hirdeti.)

Olasz motor, olasz minőség? No, az Apriliát olasz Hondaként is emlegetik, és szerintem nem véletlenül. A blokkot, váltót már dicsértem. Szerviz 7500 km-enként, lánccsere 30.000-nél volt. Javítanivaló egyszer volt rajta, rögtön vásárláskor. A hátsó fék teljesen fellevegősödött. Javítókészlettel orvosoltuk. (Légteleníteni hátul egyébként csak úgy érdemes, hogy a hátsó féknyerget leszereled. Rossz helyen van a légtelenítőcsavar. Mamma mia :-)) Ezen kívül az akkumulátorra kell odafigyelni. Ha több, mint egy hónapig nem mész vele, jobb, ha rátöltesz indulás előtt.

Kinek ajánlanám? Nem adnám oda egy totál kezdőnek, de némi megszokás után ez igenis kezes, barátságos gép. Akinek elege van a csuklófájásból, bármilyen speed motor után szeretni fogja. Sportoló, de nem kellenek átlagon felüli képességek ahhoz, hogy biztonságosan és élvezettel tudd használni. Mivel ritkán megyek messze, a közeli hegyekbe viszont sokszor, a túragépekhez képest is preferálnám. Könnyű, mozgékony, és "nagyon-nagyon" :-).

Erről a példányról ez a második népítélet. Az előző gazdija "totális vadállatként" jellemezte. (Helló, Haversrác! :-)) Szerintem nem az. Erős, ügyes, de jól uralható. A végkövetkeztetésben viszont tökéletesen egyetértünk. "Aprííílja TUÓNÓÓÓÓ!!!!!" :-)

Hibalista

- Hátsó főfékhenger

Ide hordtam szervizbe

Pál Dezső, Budafok

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 29000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? CBR 600 RR Következő motorja? Hyperstrada
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.