Dakar RETRO bajnok
Szöveges ítélet
Ha valaki igen pörgős, hátba vágós gyorsulású motort keres, akkor ez nem lesz az ő gépe. A Tuareg 600-as igazi klasszikus, olasz oldalakon igen tisztelik a gépről feltett képeimet.
Tulajdonságaiban: szinte automataváltós, hisz akkora a nyomatéka, hogy csak a gázt kell terepen húzni/visszaengedi. Iszonyat dübörgő, gyönyörű hangja van, haver 800-as Suzuki DR Bigje ilyen, de a másik haver Yamaha Supertenere 750ese már 2 hengerre elosztva meg sem közelíti. Csajvélemény alapján: " Mi ez a tank?? " :)
Kissé túl nyugodt gép, 7000-es fordulatig pörög, olyankor már kissé ráz de igazi mocis fíling ha vki nem száguldozni akar.
A majdnem fele erős kétütemű Tuaregjeim majdnem így mentek, csak szélben nem és terepen 1000 váltással több 10 kilométeren a kicsi.
Tudom ajánlani igazi endurósoknak, ha nem valami agyonelektronizált gépet akar - mert ebben asszem 2 biztosíték van, meg egy sivatagot is Dakaron kipróbált 600-as, rideg egyhengeres "fűnyírómotor" - aminek mindig mennie kell.
Könnyen kezelhető, ecccerű moci - néha kissé nehezen beszerezhető alkatrészekkel, de igazi nagy hibára nem számítok. Lett volna zsém KTM Adventure 640-esre is - nem adnám érte. Tudni kell, nálunk nem értékelik, de papírosan rendszámmal gyári állapotban kinti vonalon 3-4ezer eurós áron adják csak!
Hibalista
- A gépet teljesen gyári, valójában OT-s állapotban vettem meg. Még a lánc és keréknyomás matricák is helyükön vannak. Még nem sokat vezettem, de régről ismerve 1994-es 40ezres újságban olvasott - sajnos neten nem fellelhető - tesztjét, régóta őt akartam, főleg így rendszámosan. - A típushiba az önindító szabadonfutója, melyre volt az előző köztes tulajnak vmi boszorkánysága, de az nem jött be - 25ezerért tudtam Tatabánya mellett Tarjánban bontott szabadonfutót beszerezni. Amúgy 120ezer lett volna. kissé nehéz az alkatrészbeszerzés, de full alap lég/olaj rendszer és kipróbált technika van. Most lesz a csere, kb. még 25ezerre számítok. - A karbit hangolni kell, ami megint nem nagy vasziszdasz - túl forrón már sajna néha megáll megálláskor egy durranással. Tavaszra az is meglesz.
Ide hordtam szervizbe
Privát szerelő, eddig a 125öseimet javította - most majd kiderül, de állítólag nem egy nagy meló ez a csere.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Tuareg 125 30 LE - 3 db különböző! | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |