C-vágány
Szöveges ítélet
Motort akartam, asszony meg kényelmeset. Soha nem robogóztam, és ezen kitérő kivételével nem is fogok többet. Az ok egyszerű: nem alkalmas közlekedésre. Persze praktikus jármű, de instabil gépezet, marha kényelmetlen, a talicskakormány pedig hajmeresztő. És az Atlantic Sprint még egy jobban eltalát közlekedési eszköz, csak akkor azt nem tudom a többi milyen lehet, mikor ez is borzalom volt. Ok, nem ázok péppé rajta, meg a szélvédelme elég jó- bár 30 fok felett még pólóban is megrohadtam a plexi mögött- lehet bele pakolni- korlátozottan a szűkös helyek miatt- dinamikus, de a robogósan buta futóműgeometria miatt életveszélyes. Soha nem estem pofára motorral, de ezzel a közlekedési eszközzel sikerült. Az ok egyszerű fizika_ a kis átmérőjű kereket a nagyon alacsony szintű pörgettyűhatása miatt könnyű állóra fékezni. Nálam is ez történt, és az instabil futóműve miatt ilyenkor azonnal esés az eredménye. persze kint, jó minőségű országúton elég jól irányítható, stabilnak tűnik, de az első irányváltoztatásnál a pofámba üvöltött: én egy robogó vagyok, baszd meg! Tehát marha hosszú, villaszög-utnfutás-apró kerék-tengelytáv kvartett gondoskodik arról, hogy ne legyen öröm a kanyargás. Ok, azért elég jól lehet dönteni kanyarban, ha elkezdi közben karistolni valamely alkatrésze a flasztert akkor gázadással segíthetünk a zaj megszüntetésében. Igen, így, mivel a hátulja mint egy kardános régebbi motornál- pfujj BMW!- gázadásra emelkedik felfelé, motorfékre meg besüpped enyhén. Ja, motorfék: valami elfekvő NDK-s készletből vehettek motoféket, mert kb annyi van rajta mint egy wartburgon kiakasztott szabadonfutóval. Pedig egylukú, gázelvételre minimum korménylefejelős lassulást illene produkálnia, ehelyett prüntyög és alig lassúl. Nálunk nincsenek óriási szerpentinek, így egy Mátrai túra nem terheli túl az egyszem első féktárcsácskát, de a Grossglockner előtt azért elnéznék a Vatikánba egy utolsó kenetért. Amúgy robogó viszonylatban kellően stabil, a futóműve elég jó és pontosan irányítható, de ez annyit takar hogy nem jobb egy úton libegő, összevissza csavarodó vázú ETZ-nél, bár az Atlantic ugyanezt másfél miláért nyújtja :-)
Pakolni bele macera. Első idomban apró zsebek vannak, ülés alatt jobb a helyzet kicsit. Itt viszont marha meleg van, a motor összes hője ezt a kis rekeszt fűti, mondanom sem kell hogy hűtött sör szállítására alkalmatlan. És egy bukó fér csak bele, abból sem mindegyik. van egy doboztartó platni, de vicces alig pár kilós teherbírást írnak rá. A hátsó ülés kényelmes, a lábtartó viszont nem. Elöl kb olyan mint egy hokedlin ülni széttett lábakkal. Kb ez a klasszikus chopperes póz. Itt viszont hátrány hogy nem ér menetszél, könnyen bepállhat egy igénytelenebb bájker micsodája. És itt elérkeztem a legnagyobb hátrányaihoz a robogónak. A szélvédelem rossz időben áldás, 25 fok felett már nem akartam, 30 felett meg kazán effektet okoz. A gyári szélvédő kb 120-ig elfogja a menetszelet, 140-ig még elviselhetőek az általa keltett légörvények, afelett viszont cibálja-tépi a bukósisakot. A kemény futómű, a kis kerekek olyan ütéseket közvetítenek a gerinc felé, hogy elmegy az ember kedve a robogózástól. Szándékosan nem írtam motorozást, mert olyan messze áll ez a közlekedési eszköz a motortól, mint Izraelben a zsidók és a palesztinok az örök békétől. Használható, de korlátozott mértékben, nagyjából a munkába járásra kisebb távokon- ott viszont gyorsan célba lehet vele érni, ha jó minőségű az út. padkázásra már alkalmatlan- lapos, alacsony, hosszú mint a vonatfütty, felül mindenhol, és ugye itt az üzemanyagtartály alul van, a taposó alatt.
Tovább nem szaporítom a szót, összegzésképp annyit hogy kategóriájában nagyon jó, de amúgy semmire sem való. Az is hülye volt aki megalkotta a robogót.
Hibalista
- Üzemanyagszintjelző okm-től kezdve nem működött, a szervíz (Aprilia Dunakeszin) félrebeszélt és majd ekkor meg akkor, pedig bejelentkeztem és ezt a hibát is felsoroltam
Ide hordtam szervizbe
Aprilia Dunakeszin
Értékelése: 2
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | SRX600 | Következő motorja? | SZR660 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |