Büszke ifjú talján
Szöveges ítélet
20 év MZ ES 250 után ez az első robogóm.
Kellemes a megjelenése, bár nem olyan izgalmas, mint az előd scarabeo-k, de elég kiegyensúlyozott, elegáns a formája.
A motor karakterét hamar meg lehet szokni, a gyorsítás 0-20-ig siralmas, mert a röpsúlyos kuplung túl hamar kienged, de 20-70-ig, mintha megfeszülne a gumikötél, gyönyörűen gyorsít.
Négyütemű létére elég pörgős. A hangja is kedves, nem zavaró. Állítólag ezt az évjáratot már a piaggio csoport tagjaként gyártották, ami ézezhető összeszerelési minőség javulással járt.
Nekem a max speed kis plexivel, dobozzal 105, (GPS szerint 100) ami tulajdonképpen ingázáshoz elég, autópályán lehetne több. Ha újra lehetne választani, inkább 200-250-est néznék.
Alacsony fordulaton, parkolásnál, furakodásnál is könnyen kezelhető. Olyan érzés tolakodni vele, mintha síkosítóval lenne bekenve kívűlről, mindenhova befér.
Fantasztikus érzés, hogy a legnagyobb záporesőben motorozva - vetkőzés után - teljesen száraz vagyok a thermo köténynek és a kormány-kesztyűnek köszönhetően.
A motor a sok műanyag ellenére elég nehéz. Az útfekvése nem rossz, a súlypont elég alacsony, de nekem fura, hogy egy személlyel is ennyire a hátsó kerékre terhel. A kanyarokban is kezes, bár valamiért úgy éreztem, mintha az első kerekét tolná kifelé...
A fékek integráltak, azaz a hátsó fék meghúzásakor az első is kap fékerőt. Nekem tárcsafék létükre elég gyengének tűnnek. A hátsó keréken 2019-ben még a gyári 2008-as nylon gumi volt rajta, de száraz úton ezt is szinte lehetetlen volt blokkolni.
Hasznos a sok funkció a kijelzőn, össz km - trip km - töltés - hőmérséklet között lehet lépkedni.
Az ülés alatti rekesz nem túl tágas, tényleg kella doboz.
Nekem 3,5-4 l közötti a fogyasztása. A szerelő szerint a 200-300-asok sem esznek többet, mert azok nem erőlködnek ennyire.
Hibalista
- km jeladó
- hátsó fék
- kormány csapágy
- teleszkóp szimmering
- ülés műbőr 11 évesen elfáradt
Ide hordtam szervizbe
Duna motor - 1222 Budapest, Tóth József utca
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | ES 250/2 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |