Az olasz nagymester
Szöveges ítélet
A motor maga olyan szép volt, mint a neten felrakott képek. Nagyon korrekt volt az eladó, mindent intézett, úgyhogy csak fizetni és tankolni kellett bele. Azt meg kell hagyni, kezdő motoros vagyok, de nagyon jó gépet sikerült megvenni, szép állapotban van minden része, az új dobozokkal pedig masszív a megjelenése is. Nem hajtom, mint az őrült, de amúgy azt a stílust is bírja, nagyon jó húzása van. Kb. 80 km/h-s sebességig elég meggyőző a gyorsulása, 100 körülre csak előzéskor húzom fel, nem kell túlzottan erőltetni.
Általában utassal használom, sajnos a pesti rossz utak miatt nem ritka, hogy két emberrel felüt a hátsó kerék, ennek ellenére nagyon jó a futása és a tankcsapdákon kívül jól viseli az úthibákat (csak tankcsapdából elég sok van az utakon). Nagyon megbízható, általában 3.1-3.4 liter közötti fogyasztással lehet elmenni vele, a folyamatos, nagy sebességű haladást jutalmazza inkább magas fogyasztással.
Sajnos két hibajelensége van:
- a vákuumcsövet a gyári helyén a burkolat nyomja, így üzemanyaghiány miatt egy idő után leáll a motor, ehhez lógatni kellett a csövet és úgy megszűnt minden probléma, de azért jobb lett volna, ha az eredeti helyén is működik a cső.
- hidegen nagyon nehezen pörög fel a motor, ha már elkapja a kuplung, akkor finoman lehet húzni, de alapjáratról művészet felpörgetni. Ha bemelegszik, teljesen elmúlik ez a jelenség, majd erre is próbálok valamilyen magyarázatot találni.
Közepes túrákra is ajánlom, a dobozrendszerrel két ember cucca is elfér kényelmesen és az ülés valami hatalmas darab, csak a vezetőnek lenne jó valamilyen deréktámasz, mert egy idő után az ember dereka elfárad, mondjuk egy kis megmozgatás után mehet minden tovább. A nagy meleget jól bírja, bár nagyon gyorsan bemelegszik olyankor a motor, viszont kb. 10 fok alatt már a normál hőmérsékletet is alig akarja elérni, így télen ajánlott a hűtőbordák takarása, vagy télire eltenni a motort - ahogy én is tettem. Nagyon jó lelkű olasz gép, motor és nem robogó megjelenéssel és menettulajdonságokkal. Az utasaim is dicsérték a hátsó ülés kényelmét. A fogyasztását egy kicsit soknak találom, de lehet, hogy egy üzemanyagrendszer-tisztítás megoldja a gondokat.
Nagymotor helyett is ajánlom, mert törvényes keretek között ezzel a motorral élményekkel gazdagodva lehet utazni, nem versenygép, de mégis megállja a helyét a forgalomban. Autópályán is jártam már vele, azért ott nagyon nem tetszik a motornak a 100 vagy afeletti sebesség erőltetése, így inkább csak főútra ajánlom, bár autópályáról nem is lehet általában úgy látni a tájat, mint a fő vagy mellékutakról. Elvitt már Szlovákiába is, nagyon megbízható gép. Az idén egy Magas-Tátra túra mellett a Szlovák Paradicsom és a Hernád-mente is célpont lesz, valamint remélhetőleg Csömödérre is eljutunk.
Hibalista
- Tükröket cserélni kellett, mert megindult rajtuk a króm - 1 pár műanyag tükör 2500 Ft volt.
- Defekt miatt cserélni kellett a hátsó gumit: 28 000 Ft
- Vettem egy új dobozszettet, átfestéssel együtt: 90 000 Ft
- Elborult a támaszról a rossz út miatt: dobozok és kézvédő újrafényezése még csak most lesz aktuális.
Ide hordtam szervizbe
Verseny utcában, valamilyen Gábor. Oda ne menjetek, ha jót akartok magatoknak, lehasználták a motoromból a benzint, olyan 100 km-t mentek a rendszámos Scarabeommal papírok nélkül próbaút néven. Egy elég "érdekes" helyen tanyáznak, első alkalommal úgy megszerelték a motorom, hogy a Népligetnél megállt az egész.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
AKH Soroksári út
Nagyon korrektek, felkészült, számlás műhely, de az ára is ennek megfelelő, igazából inkább ide hozom, minthogy még egyszer összegányoljanak valamit alattam.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Majesty 250 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |