Az olasz csizma visszavág!
Szöveges ítélet
A nagy váltás!
Az elmúlt 20 év japán sornégyesei után szerettem volna valami mást is kipróbálni, így hosszas nézegetés után döntöttem a Shiver mellett.
Szép, erős felépítés, V2 blokk. Tetszik az egyenes testtartás, semmi felesleges, csuklót terhelő erőhatás. Az ülés is kényelmes még hosszútávon is, a kormány pedig már már endurósan széles, ezáltal jól kézben tartható a gép.
Az utas üléspozíciója jó, de a kipufogó miatt melegszik az ülés az utas részén.
Hosszú túrákra nem igazán alkalmas a gép, mivel nem nagyon lehet pakolni és az üzemanyagtartály sem túl nagy (15 liter).
Mivel ez egy naked motor, így a széljárás is kb. 120-ig jó. Afelett már tép a szél rajta.
Ha túrázni használod és nem száguldozni akkor tökéletes.
Mivel újonan vettem a gépet, érdekes volt számomra, hogy a fék-kuplung olajtartály tömítései engedik az olajat.
Cserében megoldották, azóta megszűnt a szivárgás.
A hátsó fék teszi a dolgát, pont elég. Az első fék jól harap, túlságosan is.
Az adagolhatóságán lehetne még javítani, de ha megszokod a radikális fékhatást, élvezni fogod :)
Ami nem tetszik, hogy a kipufogó leömlőcsövek hajlamosak a kerékjárat ívén rozsdásodni, amit a felverődő kavicsok és homok idéz elő.
Egy ilyen gépnél lehetett volna a kerék közeli helyeken saválló csőből készíteni a cuccot.
A motorja kellően erős, bár alacsony fordulaton rángat, hiszen V2, de visszakapcsolsz egyet, és probléma megoldva.
A váltó egy kicsit ércesen működik, néha 5-6 között megtalálod az üreset benne.
Ha megszokod, semmi gondot nem okoz, hogy a végén egy kicsit erősebben húzd fel a váltókart.
A műszerfal szép, jól áttekinthető, de néha hajlamos a párásodásra.
A futóműve jól bírja a két személyt is, bár az első teló nem állítható.
Az elektromos gázkar nem zavaró, könnyen megszokható.
A tükrök pozíciója is jó, mindent látsz benne, nem csak a válladat.
Sajnos alacsony sofőröknek nem ajánlom, mert endurósan magas az üléspozíció, így szinte telitalppal soha nem tudunk két lábbal földet érni, csak lábujjhegyen.
Ezt a problémát 2010-től kiküszöbölték.
A nagy meleget városban nem szereti (vagy én :-), mert az ülés alatt bőven jut a lábakhoz a kipufogótól meleg levegő.
A fentiektől eltekintve a szokásos szervizeken kívül nem történt meghibásodás a motoron sem elektronikus, sem mechanikus (önindító, első teló szimering és egyébre gondolok itt).
Minden túra egy igazi élmény vele, nem bántam meg a vételt, mert ez a motor ad valami pluszt, amit a 600-as japán sornégyeknél hiányoltam.
Jók a japánok, de ha már elnyűttél pár japánt, akkor tudod, hogy túl jól teszik a dolgukat minden tekintetben, ezáltal már egy idő után unalmassá válnak, hiányzik az a bizonyos plusz.
A szerviz díjjak átlagosak, eddig nem került többe, mint egy japán gép szervize.
Hibalista
- Szokásos kopó alkatrészek. - Fék-kuplung olajtartály tömítés. - Galvanizált kipufogó csövek, de itt-ott mégis rozsdásodik.
Ide hordtam szervizbe
Aprilia Fehérvár később Kawasaki Ivanics.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | ZZR600 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |