A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Scarabeo 500 2002 (460) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A DRÁGA ingázó

Szöveges ítélet

2007 nyár elején többszöri próbaút után végre megvehettem a reményeim szerint ideális városi járművet. Az Aprilia RSV Mille-m mellé sokáig kerestem egy robogót amivel Budapest Budaörs viszonylatban gyorsan a dugók kikerülésével közlekedhetek. Elég erős, hogy az autókkal tartsa az iramot és kényelmes is. Több nagytestű robogó kipróbálása után egyértelmű lett, hogy csakis nagykerekű lehet a jó választás. Ugyanis amellett, hogy a legtöbb komfortrobogó kisebb kerekeivel nem tud mit kezdeni a budapesti utakkal, ráadásul a térdemtől a kormány sem tud elfordulni. A próbautak után a Scarabeo maradt.
Némi megszokás után a futóműve igazán remek. Elég feszes, kétszeméllyel sem üt fel. Jól irányítható, a koccsisorok közt is nagyon jól manőverezhető. Kritika csak a túl korán leérő középállványt és kanyarban rossz úton hintázó hátulját illeti.
A fékkarjait férfiasan megragadva, nagyon jól lassítják a gépet. Türhetően gyorsul. Nem az kitépem a karodat fajta, de nem is vártam ezt tőle. Az ülése kényelmes, a szélvédelme pocsék. Illetve a felsőtestről jól eltereli a szelet, de a fejre jó hangos turbulenciát enged. Vajon segít ezen egy nagy plexi? Nem tudom, de talán majd kipróbálom és beszámolok róla. Mindenesetre vásároltam hozzá egy Bagster lábzsákot, amivel esőben és 5 fokban is digergés nélkül tudok motorozni. Edig 5000 km-t mentünk ezalatt a fogyasztása nem ment 5 liter fölé. Jellemzően 3,5-4,5 liter körül alakul. A gumi kopásával a futómú erős szitálási hajlamot mutat. Úgy 15000 km után már egy kézzel sem nagyon elengedni a kormányt. Az új gumi felszerelése után azonnal megszünt a szitálási hajlam.

Amiről általában hallgatnak az a fenntartási költség. Egy ilyen nagyrobogót fenntartani megtlehetősen drága mulatság.

Szervíz:
1000 km 25000 Ft.
6000 km 25000 Ft
12000 km 55000 Ft
18000 km 55000 Ft.
24000 km 50000 FT
30000 km 89000 Ft

1 garnitúra gumi (Magyarországon 35000 ft) Ausztriában 27000 Ft. (Úgy tűnik még mindig érdemes kijárni)
Olajutántöltésekre 1 liter 3000 Ft.

30000 km-re 325000 Ft szervíz, kb. 1250 liter benzin ez 350000 Ft.
Összesen 675.000 Ft. Ebből 23 Ft-os Km költség adódik, amortizáció nélkül.
Ha az amortizációt is számolom (a motor jelenlegi piaci értéke kb 800.000.- Ft vettem 1.600.000.- Ft-ért, így ha ezt a 800.000.- Ft-ot hozzászámolom)

1.475.000.- Ft-ért tettem meg 30000 Km-t Tehát közel

50 forintba kerül egy kilométer.
zt gondolom lehet mondani, hogy ez a közlekedés meglehetősen drága formája.

Hibalista

- kopó alkatrészek. -

Ide hordtam szervizbe

Dunakeszi

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Csepel

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.