A DRÁGA ingázó
Szöveges ítélet
2007 nyár elején többszöri próbaút után végre megvehettem a reményeim szerint ideális városi járművet. Az Aprilia RSV Mille-m mellé sokáig kerestem egy robogót amivel Budapest Budaörs viszonylatban gyorsan a dugók kikerülésével közlekedhetek. Elég erős, hogy az autókkal tartsa az iramot és kényelmes is. Több nagytestű robogó kipróbálása után egyértelmű lett, hogy csakis nagykerekű lehet a jó választás. Ugyanis amellett, hogy a legtöbb komfortrobogó kisebb kerekeivel nem tud mit kezdeni a budapesti utakkal, ráadásul a térdemtől a kormány sem tud elfordulni. A próbautak után a Scarabeo maradt.
Némi megszokás után a futóműve igazán remek. Elég feszes, kétszeméllyel sem üt fel. Jól irányítható, a koccsisorok közt is nagyon jól manőverezhető. Kritika csak a túl korán leérő középállványt és kanyarban rossz úton hintázó hátulját illeti.
A fékkarjait férfiasan megragadva, nagyon jól lassítják a gépet. Türhetően gyorsul. Nem az kitépem a karodat fajta, de nem is vártam ezt tőle. Az ülése kényelmes, a szélvédelme pocsék. Illetve a felsőtestről jól eltereli a szelet, de a fejre jó hangos turbulenciát enged. Vajon segít ezen egy nagy plexi? Nem tudom, de talán majd kipróbálom és beszámolok róla. Mindenesetre vásároltam hozzá egy Bagster lábzsákot, amivel esőben és 5 fokban is digergés nélkül tudok motorozni. Edig 5000 km-t mentünk ezalatt a fogyasztása nem ment 5 liter fölé. Jellemzően 3,5-4,5 liter körül alakul. A gumi kopásával a futómú erős szitálási hajlamot mutat. Úgy 15000 km után már egy kézzel sem nagyon elengedni a kormányt. Az új gumi felszerelése után azonnal megszünt a szitálási hajlam.
Amiről általában hallgatnak az a fenntartási költség. Egy ilyen nagyrobogót fenntartani megtlehetősen drága mulatság.
Szervíz:
1000 km 25000 Ft.
6000 km 25000 Ft
12000 km 55000 Ft
18000 km 55000 Ft.
24000 km 50000 FT
30000 km 89000 Ft
1 garnitúra gumi (Magyarországon 35000 ft) Ausztriában 27000 Ft. (Úgy tűnik még mindig érdemes kijárni)
Olajutántöltésekre 1 liter 3000 Ft.
30000 km-re 325000 Ft szervíz, kb. 1250 liter benzin ez 350000 Ft.
Összesen 675.000 Ft. Ebből 23 Ft-os Km költség adódik, amortizáció nélkül.
Ha az amortizációt is számolom (a motor jelenlegi piaci értéke kb 800.000.- Ft vettem 1.600.000.- Ft-ért, így ha ezt a 800.000.- Ft-ot hozzászámolom)
1.475.000.- Ft-ért tettem meg 30000 Km-t Tehát közel
50 forintba kerül egy kilométer.
zt gondolom lehet mondani, hogy ez a közlekedés meglehetősen drága formája.
Hibalista
- kopó alkatrészek. -
Ide hordtam szervizbe
Dunakeszi
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Csepel
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |