Aprilia Red Rose avagy amerikanszkí fíling két ütemben
Szöveges ítélet
Úgy két évvel ezelőtt ledöntöttem, hogy a régi PUCH MT80 után veszek valami szebb gépet magamnak. Kezdetben a versenymotorok között keresgéltem egészen addig a prcig míg nem találtam magam szemben egy Aprilia Red Rose 125-el. A motor megjelenése is tükrözi, hogy az olaszok a szépségre és nem a teljesítményre mentek rá. Az általam vásárolt fényezése bordómetál és fehér mely rendkívül kontrasztosan mutat a többi ezüst és krómozott alkatrészekkel.A motor burkolatának jó része (sárvédők, deknik, "dísztárgyak") műanyagok, beleértve a krómozott olajtartály díszét is, de számomra ezek a tények mellékesek voltak. Nézegettem is mindenhol, hogy hol kaphatnék jó állapotú,szép és nem utolsó sorban olcsó gépet. Aztán egy szép napon megjött a segítség, egyik ismerősöm tudott egy eladó Red Rose-ról.
Még aznap átküldte a képeket, melyek igéretesnek tűntek. Be is indult a fantáziám, rögtön meg akartam venni.
Persze szüleim rögtön lebeszéltek, mivel nemnagyon volt tapasztalatom sem a vizsgálat sem a motorozás terén.
A motor állapota kicsit "lerobbant" volt,de minimális ráfordítással meg lehetett oldani. A motor jobb oldali deknije mely a légszűrőt takarta fehér volt bordó helyett, ráadásul az Aprilia Red Rose felirat sem volt ott. A dekniket egyik autófényező barátom fújta le hasonló színűre, mivel ugyanolyan kikeverése tízezrekbe is kerülhet. Nagyon okos módon található egy blokkvédő burkolat a motor alján mely védi a mtort, önindítót a szennyeződésektől és a kavicsfelverődésektől. A légszűrő és akkucsere után jött a lánckerék, mely a hagyományos 14 fogasat kapta. Erre azért volt szükség mert mind az 50 ezret kilómétert 1 lánckerékkel tették meg! Mondanom sem kell hogy a fogak mennyire le voltak kopva. A csere és láncbeállítás után elrendeztem a hátsó indexek és a féklámpa vezetékeit mert szörnyen festettek. Az összkép javult, persze előtte még birgéciolos mosás, rozsdátlanítás, és polírozás is megvolt. Aztán használni kezdetem a gépemet. Mondanom sem kell hogy forgalmi és jogosítvány nélkül most fogtam fel mennyit kockáztattam. Egyik nap hazafelé tartva a váltásnál a kuplung-bowdewnom elszakadt de szerencsére épp az udvarunk kapujába gurultam be vele. A csere csak annyi volt, hogy a karnál megforrasztotta a szaki a szemet, és már cserélhettem is ki. No de nem akárhogy!! Az olaszok megoldották hogyha leszakad a szem, vagy csak bowdent akarunk cserélni akár az út közepén egy fogóval is megthetjük!! A csere nekem mivel kezdő szerelő voltam 1,5h max 2h volt de simán megment. A mocin ezenkívül más csere nem volt,minden szépen működött rajta.
Szrgény motromtól ősszel meg kellett válnom, mivel a további rizikót nem akartam vállalni,garázsban meg kevés volt a hely.
Összegzésként az 5 sebességes váltóval 135 km/h-át tudtam kicsiholni, szerintem ennél több már nem lehetséges. Hosszútávú utazásra erősen ajánlom, mivel a hatalmas bőrülésen van rengeteg hely és a lábtartók helyzete is kényelmes. Aki szeretne magának jó motort (igaz hogy a trabi hang megvan) annak mindenkép érdemes kipróbálni mert csak jó élményem van róla. Szép gép 13kW-al! Jeleneleg egy Gilera Eagletem van, de a kettőt ugyebár nem lehet egy lapon említeni. Sajnos ezt az egy képet találtam, ez a motor full extrás, az enyémen nem volt háttámla viszont így is gyönyőrű volt. Remélem akad még az országban ilyen motor mert a következőm biztos ez lesz!!
Hibalista
- Nos igazából semmi, csak lánccsere és akkucsere volt.
Ide hordtam szervizbe
Németh Motor (Győr-Révfalu)
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |