A városi párduc - futárok gyöngye
Szöveges ítélet
Nekem egy olyan motor kellett, ami 100-asként 50-esnek néz ki, és nagy kerekű. Ebből lett 2009 tavaszán egy Scara 2T 100, amiről később egy motoros futár barátom elárulta, hogy a futárok kedvence, nagyon strapabíró motor.
Mikor megvettem, nagyon jól ment, bár a fogyasztással akkor is volt egy kis gond, szerintem sokat evett, 4 liter körül. El voltam ájulva, a biztosítás, olaj+benya nem volt annyi mint egy felnőtt BKV bérlet. Egyedül a szelet utáltam, 65 kiló vagyok, így az Árpád-hídon remegő kézzel közlekedtem, utáltam a széllökéseket. Aztán vettem egy motoros kabátot is, azzal sokat javult a helyzet. Pompás, hogy Kőbányáról Óbudára a legnagyobb csúcsban átértem fél óra alatt. Lassan belejöttem, bár az első napokban nem éreztem a gázkart és ráugrattam egy dugóban egy BMW-re, de az első sárvédő elég hajlékony műanyag, csak egy karc lett belőle. Nincs dugó, nincs sírás, lehet járdázni, kisebb piros lámpák sem jelentenek gondot, ha sietek. A motor pöcre indult, jól gyorsult, nagyon meg voltam vele elégedve. Két nagy szívásom volt vele, egyszer a gyertyapipám kikopott és nem volt érintkezés. Mindez az Árpád-híd Budáról pestre vezető részén, a Margit-sziget és Buda közötti részen ért. Toltam a motort le a szigetre, mire ki tudtam ékelni valami fadarabbal, 5x is elindultam az emelkedőn... A másik az olajpumpa bowden volt, ami megszívatott, beragadt, így a gázbowden is, és hiába engedtem vissza a gázkart az Árkád parkolójában, nem állt meg a motor...Fék két kézzel, le a gyújtás. Nagy mák volt. Másnap csontig bontottam az index fórumos srácok tanácsa alapján (hála nektek srácok!) és kiszedtem a rendszerből a megkeményedett szálat. Utána 3 hónapot vártam erre az alkatrészre, addig 2x annyi olajt evett.
2010 tavaszán, mélygarázsból, majd 5 hónap állás után nem indult a motor. Kimúlt az aksi. Nem csoda, olcsó szar volt. De berúgva, azonnal elindult. Ám meglepődve tapasztaltam, hogy alig húz a motor...vittem is a szerelőhöz a Frangepánba, kiderült, a variátorban, a kuplungon alig mozgott a szíj, ezért nem váltott fel a motor. Kicserélték gyári alkatrész, mindennel együtt 20 rugó, és kaptam egy új motort. Úgy, de úgy húz azóta a moci, mint még soha. És a fogyasztás is helyre állt, 2,5-3. Ezen a nyáron, a nagy melegben élmény ráülni, alig várom a kellemes menetszelet. Az ülés tényleg kényelmes, napi 40 km-t teszek meg vele (XVIII. ker - III. ker). A buckákat remekül veszi, olyan kátyukba mentem bele, azt hittem, na itt a vég, esek egyet, de mindig kijöttem és sose esett szét, pedig olyan hangja van egy 10 centi mély gödörnek, hogy csak úgy nyekken a teló elől. De bírja. A sínek még (és remélem soha) nem jelentettek gondot, bár mindig óvatos vagyok. Egyesül a lámpát nem tudtam még rendesen rögzíteni, de egy darab karton papírral megoldottam, nem is zörög a búra.
Maga a moci nagyon fordulékony, mindenhol elférek, egyedül az a rossz, hogy kicsit alacsony, nem tudok minden patkára felállni vele.
Max 110-et mentem vele óra szerint, de ez kb 85-90-nek fele meg, 50 felett egyre jobban csal az órám.
Az üzemanyag kijelző ha lenullázódik, akkor még 1 napot (kb. 80km)tudok vele menni. Van egy kis fémflaskában kb 2,5 deci tart benzinem ami 10km-re jó ha nem húzom neki, ez már párszor sok tolástól mentett meg.
A hely az kevés. Sisak csak a hátsó csomiban fér el, de akkor más semmi. Elől van egy kis kesztyűtartó, én a tart benyát meg izzót, csavarhúzót tartok ott, meg kéztörlőt.
Erősen ajánlom a Tucano Urabo lábvédő takarót, ez óriási találmány, eső és szél ellen remek, nyáron fel lehet hajtani, le se kell venni a motorról.
Most nyáron levettem mert kimostam, elvittem a mocit mosóban, óriási mennyiségű koszt szedett le a gőzborotva, mintha megint egy új gépem lett volna, bár a sok karc így jobban meglátszott, de csillog-villog.
Ami még zavaró, hogy mivel 2T, nagyon büdös. Miden farmerom beissza a szagot valamennyire, nem olyan gáz, de azért mégis érezni.
Röviden ennyi. Cserélném 125-re, de csak Scarára, és azt is csak azért, mert nagyobb, biztosabb az úttartása, de ezért az ár az, hogy nem fogok vele úgy forgolódni mint a 100-asal. Álom a 250-es új Scara.
Csak fanoknak: Az aprilia.com-on, a motor, scooter meg scara menüből lehet választani...a Scara nem nagymotor, de nem is robogó. :-)
Hibalista
- - Olajpumpa bowden - - Kuplung - - gyetyapipa (érintkezés)
Ide hordtam szervizbe
Akitől vettem, ott szervizelem, a frangepán utcában (Bp, XIII.ker)kiskereskedő.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 7300 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3200 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | 50 enduro | Következő motorja? | Sacarabeo 125 4T |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |