A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Scarabeo 2001 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A városi párduc - futárok gyöngye

Szöveges ítélet

Nekem egy olyan motor kellett, ami 100-asként 50-esnek néz ki, és nagy kerekű. Ebből lett 2009 tavaszán egy Scara 2T 100, amiről később egy motoros futár barátom elárulta, hogy a futárok kedvence, nagyon strapabíró motor.
Mikor megvettem, nagyon jól ment, bár a fogyasztással akkor is volt egy kis gond, szerintem sokat evett, 4 liter körül. El voltam ájulva, a biztosítás, olaj+benya nem volt annyi mint egy felnőtt BKV bérlet. Egyedül a szelet utáltam, 65 kiló vagyok, így az Árpád-hídon remegő kézzel közlekedtem, utáltam a széllökéseket. Aztán vettem egy motoros kabátot is, azzal sokat javult a helyzet. Pompás, hogy Kőbányáról Óbudára a legnagyobb csúcsban átértem fél óra alatt. Lassan belejöttem, bár az első napokban nem éreztem a gázkart és ráugrattam egy dugóban egy BMW-re, de az első sárvédő elég hajlékony műanyag, csak egy karc lett belőle. Nincs dugó, nincs sírás, lehet járdázni, kisebb piros lámpák sem jelentenek gondot, ha sietek. A motor pöcre indult, jól gyorsult, nagyon meg voltam vele elégedve. Két nagy szívásom volt vele, egyszer a gyertyapipám kikopott és nem volt érintkezés. Mindez az Árpád-híd Budáról pestre vezető részén, a Margit-sziget és Buda közötti részen ért. Toltam a motort le a szigetre, mire ki tudtam ékelni valami fadarabbal, 5x is elindultam az emelkedőn... A másik az olajpumpa bowden volt, ami megszívatott, beragadt, így a gázbowden is, és hiába engedtem vissza a gázkart az Árkád parkolójában, nem állt meg a motor...Fék két kézzel, le a gyújtás. Nagy mák volt. Másnap csontig bontottam az index fórumos srácok tanácsa alapján (hála nektek srácok!) és kiszedtem a rendszerből a megkeményedett szálat. Utána 3 hónapot vártam erre az alkatrészre, addig 2x annyi olajt evett.
2010 tavaszán, mélygarázsból, majd 5 hónap állás után nem indult a motor. Kimúlt az aksi. Nem csoda, olcsó szar volt. De berúgva, azonnal elindult. Ám meglepődve tapasztaltam, hogy alig húz a motor...vittem is a szerelőhöz a Frangepánba, kiderült, a variátorban, a kuplungon alig mozgott a szíj, ezért nem váltott fel a motor. Kicserélték gyári alkatrész, mindennel együtt 20 rugó, és kaptam egy új motort. Úgy, de úgy húz azóta a moci, mint még soha. És a fogyasztás is helyre állt, 2,5-3. Ezen a nyáron, a nagy melegben élmény ráülni, alig várom a kellemes menetszelet. Az ülés tényleg kényelmes, napi 40 km-t teszek meg vele (XVIII. ker - III. ker). A buckákat remekül veszi, olyan kátyukba mentem bele, azt hittem, na itt a vég, esek egyet, de mindig kijöttem és sose esett szét, pedig olyan hangja van egy 10 centi mély gödörnek, hogy csak úgy nyekken a teló elől. De bírja. A sínek még (és remélem soha) nem jelentettek gondot, bár mindig óvatos vagyok. Egyesül a lámpát nem tudtam még rendesen rögzíteni, de egy darab karton papírral megoldottam, nem is zörög a búra.
Maga a moci nagyon fordulékony, mindenhol elférek, egyedül az a rossz, hogy kicsit alacsony, nem tudok minden patkára felállni vele.
Max 110-et mentem vele óra szerint, de ez kb 85-90-nek fele meg, 50 felett egyre jobban csal az órám.
Az üzemanyag kijelző ha lenullázódik, akkor még 1 napot (kb. 80km)tudok vele menni. Van egy kis fémflaskában kb 2,5 deci tart benzinem ami 10km-re jó ha nem húzom neki, ez már párszor sok tolástól mentett meg.
A hely az kevés. Sisak csak a hátsó csomiban fér el, de akkor más semmi. Elől van egy kis kesztyűtartó, én a tart benyát meg izzót, csavarhúzót tartok ott, meg kéztörlőt.
Erősen ajánlom a Tucano Urabo lábvédő takarót, ez óriási találmány, eső és szél ellen remek, nyáron fel lehet hajtani, le se kell venni a motorról.
Most nyáron levettem mert kimostam, elvittem a mocit mosóban, óriási mennyiségű koszt szedett le a gőzborotva, mintha megint egy új gépem lett volna, bár a sok karc így jobban meglátszott, de csillog-villog.
Ami még zavaró, hogy mivel 2T, nagyon büdös. Miden farmerom beissza a szagot valamennyire, nem olyan gáz, de azért mégis érezni.
Röviden ennyi. Cserélném 125-re, de csak Scarára, és azt is csak azért, mert nagyobb, biztosabb az úttartása, de ezért az ár az, hogy nem fogok vele úgy forgolódni mint a 100-asal. Álom a 250-es új Scara.
Csak fanoknak: Az aprilia.com-on, a motor, scooter meg scara menüből lehet választani...a Scara nem nagymotor, de nem is robogó. :-)

Hibalista

- - Olajpumpa bowden - - Kuplung - - gyetyapipa (érintkezés)

Ide hordtam szervizbe

Akitől vettem, ott szervizelem, a frangepán utcában (Bp, XIII.ker)kiskereskedő.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 7300
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3200
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? 50 enduro Következő motorja? Sacarabeo 125 4T
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.