A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

SR 50 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A városi kanyarvadász SR

Szöveges ítélet

Tehát egy Minarelli blokkos Aprilia SR-ről van szó, 1998-as gyártású. Aki tuningolni akar annak ajánlanám a Minarelli blokkos motorokat, abból is inkább a fekvő vízhűtéseseket, legyen az Aprilia, Malaguti, vagy Yamaha Aerox. Ez az első motorom, valamilyen robogót akartam venni, mindig is Aeroxról álmodoztam, de a kereskedésben ahol vettem rábeszéltek 2007-ben. A külsejét tekintve szerintem nagyon jól néz ki, nekem legalábbis nagyon bejön, sokan meg is nézik. De alakítgattam már rakta elég sokat, amikor megvettem picit le volt lakva, hazahozatal után egy ideig a külsejét szépítgettem, közben csináltam a jogosítványt, addig nem is motoroztam sokat, csak a külsejét hoztam rendbe: Felni festésre szorult, darabokban jött le a festék róla, így volt a variátordekni, féknyergek, kipufogó és még a sztender is. Amikor megvettem megszokást igényelt a beindítása a kézi szívató miatt, többször be is dobálta a sarat a karburátorhoz, ami miatt beragadt a szívató csúszkája, ez amiatt is volt, mert hátsó alsó sárvédő hiányzott róla amikor megvettem.

50ccm-hez képest jól megy, órája szerint 90-95km/h-t megy, valójában nem tudom hogy mennyi, de talán túl sokat nem csalhat az órája. A teljesítményére azért adtam 10-est, mert a többi 50ccm-es robogókhoz, motorokhoz viszonyítva jól megy. Szinte lehetetlen betartani a 40km/h-t.
Kanyarodni nagyon jól lehet vele, szinte bármilyen sebességnél lehet döntögetni de azért ésszel, mértékkel. A jó fajta gumin nem érdemes spórolni, elől Maxxis, hátul Michelin Pilot Sport SC 130/60-13 van. Futóműve szerintem jó nagyon, nekem kényelmes, de szerintem nem nagyon szereti a magyar utakat. Ezért is ment tönkre a hátsó teleszkóp, folyt az olaj belőle. Néha azt hiszem egy-egy kátyúba, hogy leszakadnak az idomok. Főleg azután, hogy borultam is vele egyet vizes füvön, szerencsére bajom nem lett, a motoron pedig helyrehozhatók voltak a sérülések festéssel (ez nem is ártott már hiszen 9 éves volt amikor megvettem), néhány idomrögzítő furaton (vagy minek is nevezzem) kívül, emiatt kátyúkban, döccenőkben néha a kelleténél jobban mozog egy-egy idom. Ülése kényelmes, 50km-t is motoroztam már egyhuzamban, kibírható volt. A sisaktartója megfelelő méretű, belefér a zárt sisakom (Grex R1). A fékei is jók, elöl hátul hidraulikus tárcsa, határozottan lehet fékezni, úgy érzem jól adagolható, hamar megállítja a 100-110 kiló körüli mocit. DR olasz gyártmányú fékbetét van elől-hátul. Néha még túl jól is fog, pl. földúton vagy füvön, borulni is így sikerült sajnos. De hát ez nem baj, már egy párszor kisegített a nehéz helyzetekből, vizes úton meg vigyázok ahogy lehet.
Vízhűtéses, még a legnagyobb melegben sem melegszik túl, egyszer fel kellett viszont újítani a vízpumpát. A fogyasztása elég sok, olyan 5 litert eszik meg 100km-en, vagy még többet, de sokat használom nagy fordulatú üzemmódban, és köszönhető ez a kipufogó által megnövekedett fordulatszámnak is, nem beszélve arról hogy a gyári hengerhez 17.5mm-es karburátorom van. Tehát egy tank benzinnel kb. 170km-t tudok megtenni. De olyan embernek, aki olasz sport robogót vesz, szerintem nem az a legfontosabb hogy minél takarékosabb legyen a motor, hanem hogy jól menjen. Olajat szerencsére nem sokat fogyaszt, Repsol Scooter 2T teljesen szintetikus olajat öntök bele. Hidegen még nem nagyon akar menni, de amikor bemelegszik akkor nincs megállás. De hidegen nem is akarom széthajtani, addig kíméletesen megyek.

Tuning jellegű dolgok:
A gyári kipufogó hangja és kinézete nem nagyon tetszett, ezért kapott egy Giannelli NRX sportkipufogót. Ezáltal sokkal nagyobb lett a hangja, az autósok legalább jobban észrevesznek, nagyobb fordulatszámon üzemel a megfelelő beállítások után (görgőzés, kontrasztrugó és kuplungrugók cseréje), tehát jobban is megy egy kicsit és nem mellékesen szebb is.
Van még benne egy Polini Speed Control variátor is, amitől jobban gyorsul, de ebbe nem a gyári görgő méretek valóak, 16*13 görgő kell bele, a 15*12 helyett.

Külsején sok dolog lett változtatva, pl.:
-festve felnitől kezdve, féknyergek, variátordekni, idomok, kipufogó, sztender
-Gilera Runner tükrök lettek feltéve, sokkal jobbnak találom mint a gyárit, mivel bent a tükör házán belül mozgathatók a tükör üvegek
-Str8 Angel Eyes elsőlámpa: sokkal jobban világít mint a gyári (2X20W), sőt króm színű és nagyon feldobja a motort, ehhez társul még a kék neonok szépsége is.
-Str8 Ledes hátsó lámpa beépített irányjelzőkkel: ez is sokkal erősebben világít mint a gyári (igaz a gyári lámpa le volt sötétítve hátul), de sokkal esztétikusabb is hogy a hátsó irányjelzőket leszerelhettem. (32 LED pedig gyönyörűen világít, hamarabb észre is vesznek hátulról is)
-Az előzőek bekötése igényelt egy kis időt, nem volt teljesen zökkenőmentes
-Matricák (szett is Aprilia SR-es, Malossi, stb…)
-Ufo markolat

Időközbe megszorult az egyik főtengelycsapágy, így menet közbe kb. 50-es tempónál megszorult. Ekkor cserések lettek a főtengelycsapágyak, főtengelyszimeringek, főtengely is cserés lett, mivel a menet már szinte alig tartotta a csavart, új főtengely csavarok lettek, ekkor még a henger is meg lett fúrva, szerelő csinálta ezt az egész szerelést, csak sajnos nem láttam milyen dugattyú és tűgörgőskosár került bele. Kész is lett, hazahoztam, szépen járattam, jártam vele, olyan 250 Km után egyszer csak megint beállt a motor sajnos nagy csörgéssel
Annyit még hozzátennék hogy került bele egy 17.5mm-es karburátor is, csak sajnos aki szerelte be se fúvókázta rendesen, így járatáskor amikor nem is mentem nagy gázzal fogyasztott 6l-t. Ez még szinte nem is idegesített annyira mint az hogy állandóan beköpte a gyertyát és lehetetlen volt vele ez 250 Km lemotorozása idegeskedések nélkül.

Ekkor szétszedtem otthon, látva a silány minőségű dugattyút benne és a széthullott tűgörgőt, megfogadtam hogy amit otthon meglehet inkább megcsinálom én szerelő nélkül. Ekkor hengerfúrás következett újból, Prox 41.50mm-es dugattyú került bele Malossi MHR tűgörgővel. A karburátor beállítása következett ezután. A járatást ezután újból elkezdve szépen megy a motor, remélem nem fog újból megint széthullani benne akármi is.
Szóval ha nem túl nagy dolog, mint pl. főtengelycsere szükséges, akkor inkább megpróbálom megcsinálni otthon, tudom legalább milyen alkatrész kerül bele, és a drága szerelés árát inkább költhetem jó minőségű alkatrészre. Ennyit a szerelőkről, elég sok pénzért nem azt kapja az ember amit elvárna.

A lényeg pedig hogy egy ilyen nagy igénybevételnek kitett kis köbcentis motorból nem szabad sajnálni a minőségi alkatrészeket, mert ha valaki megveszi bele az olcsó legalja szintű alkatrészeket vagy ha nem is ő teszi bele, hanem pl. szerelő és nem is tud róla, akkor is inkább érdemesebb meggyőződni róla, hogy mi kerül bele. Előbb utóbb úgyis meg kell bele venni a jobb minőségút, de az tovább is tart. Ez pedig egyáltalán nem a motor hibája.

Hibalista

- Elég sok mindent kellett eddig kicserélni rajta, ide veszem a kopó alkatrészeket is: - - Főtengely (Motoforce Standard) ~ 18000 Ft - Főtengelycsapágyak (SKF 6204 C4) ~ 2000-3000 Ft/db - Szimeringek (Corteco) ~ 1000-1500 Ft/db - Hengerfúrás ~ 2500 Ft - Dugattyú (Prox) ~ 8100 Ft - Tűgörgőskosár (Malossi) ~ 1900 Ft - Tömítésszett (egyszer kicsi szettet vettem RMS-t, egyszer pedig nagyot) ~ 1500-3500 Ft - Vaiátorszíj (Malossi KevlarX) ~ 7500 Ft - Hátsó teleszkóp ~ 7500 Ft - Görgők ~ 1500-2000 Ft/szett - Kuplungrugók ~ 2000 Ft/szett - Kontrasztrugó ~ 2000 Ft/db - Szívócsonk (RMS) ~ 2500Ft - Vízpumpa felújító készlet ~ 4000 Ft - Légszűrő ~ gyári párszáz Ft, Malossi RedFilter ~ 1000 Ft - Gyergya ~ (NGK BR8HS, Champion RL82YC) ~ 1000-1200 Ft/db - Gyertyapipa (NGK) ~ 1500 Ft - Gyújtásalaplap (használt) ~ 10000 Ft - Gyújtótrafó ~ 4000 Ft - - A tuning jellegű alkatrészek árát inkább meg le sem írom...

Ide hordtam szervizbe

Volt több is, neveket nem írnék inkább...

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Én... Próbálkozok több-kevesebb sikerrel, de egyre jobban megy a szerelés...

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 10200
Megbízhatóság (7) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.