A talján dög
Szöveges ítélet
2006 áprilisában vettem ezt a motort-teljesen spontán esett rá a választásom.Olasz import volt,nagyon szép külső állapota volt és viszonlyag sok jót hallotam a márkáról.Ahogy megvettem még az nap el is vittem a szerelőhöz.gondolván cserélje ki azt amiket ienkor szokás.A szerelés után egyből sokkal jobb is lett,csakhogy 27 ezer forint volt-pár dolog ki volt belőle kopva.Amikor megvettem nem tudtam pontosan hány éves,erre figyelni is kell,mert hogy az állóhengeres változatot csak 94ig gyártották,és a hirdetésekben általában fiatalabbként szerepelnek.Az első 3 hónapban simán működött-pöcc röff stb-.Aztán a 3dik hónap környékén elszakadt az ékszíjam,már öreg volt.
Kb 2szer leszakadt a kipufogóm,el volt rozsdásodva ahol fel volt fogatva.Azt most megjegyezném,hogy nagyon nehéz fel-le venni.De meglett csinálva azóta nem csinálja.Hát a fogyasztás: Régebben nem fogyasztott különösebben jól :3.5-4liter...De most a motor generál után,2.5 litert fogyaszt.Megérte mer igy 20 tankoláson megtérül a generál.Amugy a 4 liter fogyasztás, jellemző másoknál is..Nem szeretem az automatáját,a motorban több van ,mint amennyit ez enged.Viszont kényelmes.Ha tuningmentes (nincs kraft),nehéz eltalálni az ideális görgő méretét, én 4 gr-ost használok,ezzel mondjuk pörgős de 70 felett nehezen gyorsul.Ha viszont 4,5 gr-ost használok jól megy,de csak addig amíg nincs domb.(ugy elértem a 95 km/h-t,semmi tuning)Van benne egy direktszűrő,gyorsulásba segitett nekem.
Nagyon jól lehet bele pakolni,az újab robognak kisebb a csomagtartója.Az idei karácsonyi ajándék vásárlást is vele intéztem,nem okozott gondot.Nagyon hasznos kis apróság a szatyortartó fülecske:)
50ccm-hez képest jól megy,volt oan hogy 95,beállitástól függö.de inkább csak 85.Ez még nem is oan nagy szám,de inkább a gyorsulása az ami dinamikussá teszi.50-60ig abszolut autósan gyorsul.
Nem szeretem mert letolják.De ez nem az ő hibája.
Végülis megérte megvenni,apróbb hibái azért vannak,de oan nem volt hogy reggel suliba menet nem indulna..Minőségileg jó összes alkatrésze yamaha kompatibilis(állohengeresekre igaz ez).Gyakorlatilag az egész motor yamaha,a motor blokkot is beleértve.Én ezért is szeretem.Enyém 150 ezer volt,abszolút korrekt ár érte.
És ha már van 250 ezer forintod...pár éves injektorost kapni.
Most már átfogok nyergelni az autóra,de nem azért mert nem jó a motorom.De bekell látni-ez egy robogó, praktikus, de időjárás függő.Viszont megtartom,mert egy robogóra szükségem van és többet ér mint amennyit adnának érte.
Volt kinai motorom,nem lehet a kettőt összehasonlitani.Inkább ezt vegyétek.Szeretem.
*/*/*/*/*/UPDATE*/*/*/*/*/*/*/ 07.03.09.
Az előző írásom óta már eltelt közel 2 hónap…Volt egy alkalom amikor megharagudtam rá, ugyanis szét volt rozsdásodva ahova a tükröt lehet fogatninem lehetett betekerni a tükröt, és újra kellet hegeszteni, és ezért idom bontás stb.…Ez mondjuk abszolút nem a motor hibája, csak dolgozik a természet. Ezáltal volt egy kis kényszer pihenő, addig anyukám Honda-jával közlekedtem. Lusta voltam megjavítani
Amúgy kellemes csalódás ez a kis robogó, mindenféle körülmény között használom és 14 éves nyugdíjas létére nem érzem, hogy kezdene fáradni!!! A mai nap szakadó esőbe mentem vele, nyitott tér létére ki lehetett bírni. Eső –és szélvédelme megfelelő! (MOTOR SZINTEN!)
Visszatérve amikor megvettem, átlag 75 km/h –rás sebességgel bele dobtam 4 ezer km-ert 2 hónap alatt, teljesen el voltam alélva az előző motoromhoz képest elképesztő futóművétől stb.. Megjegyezném csak fel vettem a közlekedés ritmusát, másra nem jelentettem veszélyt De „vigyázott” rám. Nem volt ritka, hogy 160 km-ert mentem, asszem a rekordom 300 km körül van /egy alkalom.. És ilyen jellegű használat után habár gyenge volt a kompressziója beindult-ment-megállt. Szóval nem lett volna muszáj meg csinálni a felújítást de a benzin-olaj fogyasztás megnőtt, üzemeltetése kezdett gazdaságtalan lenni.
Ha az ember boxer alsóba vezet 2 óra vezetés után kezd kényelmetlen lenni!
Vannak érdekes dolgok, például múltkor erőre kapott és egyenesbe nem egészen max gázzal 90et ment.. Néha vannak változások a sebességbe, de az 50nesek világa már csak ilyen.
Most csak leginkább azért írtam, hogy a kedves olvasó megtudja szeretetem a motor iránt változatlan. Néha meglátok egy két teccetős új SR-t, tetszenek ,de szerintem ez ki fog maradni az életemből. Régi vágású vagyok, az új technikai megoldások csodálatosak (csak már az autókban ezeket má a 80as években használták LOL ) , de nekem nem kell injektoros motor, a környékemen nem sokan értenek hozzá, és szidják is a szerelők. Régen a kinai mocim garancia végett a belvárosba szervizelt volt, de én külvárosi gyerek vok ,sokkal kényelmesebb levinni a 2 km-erre lévő szerelőhöz mint be menni a francba. Ha meg üzemképtelen jöhet a vontatás. Amúgy nyílt titok szörnyű a Mille hungaria szerviz hozzá állása. Ebből én nem kérek
Idáig még mindig úgy érzem, nem bántam meg, hogy nem új Scarabeo-t vettem. (Eredetileg azt akartam, de formára ez nekem jobb)Meg fele annyi is.
De ne tartsatok elvetemültnek,egy év elég volt,hogy érzelmi gondolkodással gondoljak rá,de racionálisan is megítélve,használható motor.És télleg kezdetekben a maxot kihoztam belőle és működött...Nekem ez nagy bizonyítás volt felőle.
De nem szabad abba a hibába esni,hogy hiba nélküli motor a régi SR,vannak dolgai,de csak annyi amennyi a korával jár.Nem várható el a hibátlanság tőle,még egy 14 éves japán se birna ki közel 8000-ret hiba nélkül.A lehető legjobb ennyiért,ha 1 használható,viszonylag agilis 50nest akarsz.
To be continue
Hibalista
- Külsőre szép volt de volt egy két gebasz:
- -teleszkóp szimering bal első 7ezer
- -hátsó dobfék betét
- -első tárcsa fék betét
- -ékszíj 7 ezer
- -görgők cseréje,(kb 5ször volt nekem, 500 ft/alkalom)
- -kilóméteróra meghajtó 6000 ft
- -rezonállt amikor megvettem elinduláskor
- -motor felújítás óra szerint 18740-nél a valóságban kitudja...De megérte mert jobban: indul,fogyaszt,megy,.
- -gyertya
Ide hordtam szervizbe
Motor city- 17.ker pesti út
jó szerelő,gyorsan dolgozz-Csak ránézz és tudja hol a baj.
(Szerintem inkább tuninghoz érdemes)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Egy "magán" szerelő.abszolut megbizható,gyors,korrekt,olcsó
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 12900 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |