A szerethető időrabló
Szöveges ítélet
A pontokból ugyan nem úgy tűnik, de rettentően imádom a gépet. Igaz kissé mazoistának hangzik de imádom. Ez az első, igazán saját motorom amit saját magamnak vettem,nem pedíg megörököltem.
A szokásos sokak álltal ismert Olasz forgalomból kivont paripa, amit egy nem kicsit szivatós kereskedőtől hoztam el. Mindíg van vele valami baj, ha az egyik hibát megszüntetem akkor előjön valami új, ha mégsem jön új, akkor a saját baromságom miatt keletkezik egy másik.
Így esett meg hogy letörtem a hátsó féknyergemet. Arany szabály: Spórolási cézattal tilos a már kivett, évek óta használatban lévő féknyereg csavarokat újra berakni a motorba, ugyanis másodjára már nem igazán rögzít a menet rögzítő.
Azonban be kell látnom, aki nem azért vesz meg egy ilyen motort mert elsőre beleszeret, az szerintem álljon tovább és keressen egy másikat. Sajnos sok baja elő tud jönni. A feszülség szabályzó a blokk oldalára van csavarozva egy nem túl száraz helyre, és sajnos a sűrű hőingás végett, a szabályzóban lévő bakelit, ami a vizet hívatott kívül tartani, hajlamos a megrepedésre, így pedíg beázhat és ilyenkor kuka.
Sarkalatos esztétikai hibája a kormány burkolat. először is rettentően sok darabból áll. Nekem a nagy túraplexivel van szerelve ami így 5 darabból áll, plexivel együtt, továbbá a műszeregység a kapcsolók (külön külön) és a visszapillantók, amiket nem lehet levenni mivel az is tartó elem. Azaz rettentő menyniségű apró és sajnos nagyon vékonyka müanyyag elemből áll. Ami nem típusfüggetlen, mivel a 250-é de még ha jól tudom a 150-es ST-é sem jó rá. Csere darabot pedíg nem lehet találni.
Egy módszer van, a műanyagos, de ezek közül is 3-ból 2 elhajt az üzlettől, mert rettentően vékony az anyag.
Menettulajdonságai kitűnőek a méretéhez képest. 100 körüli utazótempót bír velem (pedíg bőven verem a 100 kilót) és a különböző méretű kerekei végett (elöl 120/60/12 hátul pedíg 130/70/12) kítűnően fordul, szerintem.
Ha minden rendben működik akkor egy igen kezes paripa, de nem igás ló. Sok törődést igényel és az ülés alatti doboz sem túl nagy, Viszont annak ellenére hogy nem óriásrobogó, mégis kényelmesen elférek rajta a magam 190 centijével.
Aki hajlandó összepiszkolni néha a kezét, és városba való B125-öst keres annak jó választás lehet mert még éppen belefér a teljestmény határba.
Hibalista
- Vásrláskor :
- Hengerfej tömítés + szimeringek 10.000 Ft (ezt a kereskedő fizette)
- Hátsó fékmunkahenger felújítás 10.000 Ft
-
- Használatban :
- Feszültség szabályzó :15.000 Ft
- aksi :6000 Ft
- Kipufogó szelep himba : 3000 Ft (szerelőmnek hála melleselg utángyártva 40.000)
- értelemszerű dolgok : Gumi, olaj ...
- Kormány müanyag idomok javíttatása : 3000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Ismerősök, kis szakik, akikkel hihetetlenül meg vagyok elégedve, rettentően gyorsan dolgoznak és irgalmatlan olcsón. Siófokon és környékén egy halom ilyen, háznál működő félszakik dolgoznak, és rettentően ritka öreg vasakkal is tudnak mit kezdeni. Nem nevesíteném őket, mert nem hivatalos szervizek.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Neos | Következő motorja? | egy NEXUS 500-ra pályázok de még nincs itt az idelye |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |