A legtökéletesebb mindenes!!
Szöveges ítélet
Sziasztok!!
Kb. pont egy éve jött egy szikra, hogy nekem motor kell. Jogsim van, tapasztalatom gyakorlatilag nulla. Családi MZ 125 :) Szóval sokáig keresgettem mi is lenne a nekem való. Ne legyen nagy, ne legyen kicsi, legyen elérhető áron, ne egyen sokat, de azért mennyen is. Ezek az igények alapján szűkítgettem a listát és végül az Aprilia Pegaso maradt. Tavaszig vártam a vásárlással és összejött, hogy ne csak egy "egyszerű" pegasot vegyek, hanem a Factory kivitelt.
Azt kell hogy mondjam első látásra szerelem. Kb 60 km-re vásároltam lakhelyemtől, de mégis közel 150 km alatt értem vele haza. Nagyon gyorsan hozzá lehet szokni a motorhoz. Sajnos én a 2007-es gyári félig lekopott gumikkal vettem meg. Olyan volt mint a beton, életveszélyes. Kapott egy pár Conrtinental Road Attack-ot és akkor szerettem meg igazán. Elől FTE féknyereg van, ami nagyon jól kezelhető. Két újjal könnyedén lehet szabályozgatni. A hátsó fék harmatgyenge.
A kerékcsere után első túrám Szlovákiába vezetett (900km), majd a következő Romániába (2300km). A kirándulásra kapott oldaltáskákat és hátsó dobozt. Így megpakolva a több mint 3000 km alatt egy gyertyacserére került csak sor, amit már korábban ki kellett volna cserélnem. Megközelítőleg 120km/h-val túrázgattunk és így a fogyasztás ~4,5 volt. (Egy fővel és elég jól megpakolva). Egyszer mentem vele autópályán, kb 60 km-t 150km/h-s sebességgel. Az azt követő tankolásnál jött ki az eddigi legtöbb, 5 literes fogyasztásom egy fővel és csomagokkal. A motor viselkedéséről annyit, hogy csomagokkal is úgy lehet vele szerpentinezni, hogy a lábtartó le-le ér időnként :)
A nyár végén egy kisebb túrára elmentünk az országon belül (~800km) Itt már én és egy jó barátom ültünk a motoron, plusz oldaltáskák. Ketten max 160kg vagyunk, plusz csomag. 4,8-5,5 közt voltak tankolásonként a fogyasztások. Pedig volt benne ökörködés is elég sok :)
Ami nem tetszik benne:
-kánikulában városi használatnál araszolgatáskor nehezen kapcsolható a váltó. Épp most olvastam itt az oldalon másnál, hogy a kipufogóhoz közel van a bovden és így megnyúlik ha megmelegszik. Hőterelő lemezzel elvileg orvosolható. Majd kipróbálom.
-a hangja elég gyenge. Sajnos az enyémen nem akropovic dob van, de ezt majd orvosom a télen
-nehezen találni hozzá utólagos nem gyári kiegészítőket, pl plexi, táskatartó, stb...
-(egy V2-es blokkal túrázásra jobb lenne)
Összegezve: aki első motornak keresgél, annak nyugodt szívvel ajánlom. Nem a legerősebb, de így is könnyedén el tudja dobni a hátulját. Utazóba tudja a 130-at, ami bőségesen elég. Egyébként is 120-130ig jó csak szélvédelem plexi nélkül. Túrázni és városi használatra is tökéletes.
Ja, és ami még fontos lehet: a kényelem. Csak annyit róla, hogy az egy nap alatt levezetett max távom ~750 km volt eddig (romániai utakon). A többiekkel ellentétben nem kellett fészkelődnöm fél óránként. Nagyon kényelmes az ülés és a testtartás is király!
Hibalista
- Gyertyacsere, de ezt se hibának mondanám.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szerelem a mechanikai dolgokat. Gyújtásállítás tavaszra, de még nem tudom kinél.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8324 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | Mz 125ccm | Következő motorja? | Shiver 750 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |