A leggyorsabb ötvenes
Szöveges ítélet
Az első motorom, amibe ránézésre beleszerettem. :)
A srác akitől vettem nem adta drágán, de mondjuk évekig nem is tartotta karban és ez meglátszott rajta. Volt mit rendbe rakni.
A gép egy 1997-es évjáratú, idomos verseny gép volt, "kawaszaki zöld" színnel, így mindenki először kawának nézte. Mintha az gyártana 50-est :)
Valóban 50-es henger volt rajta és a gyári 14-es dellorto karbi volt benne. A fojtásokkal szerencsére már viszont nem kellett bíbelődni. Én nem tuningoltam, csak a láthatóan elmaradt karbantartásokat pótoltam, meg azt cseréltem újra ami éppen elromlott. Magam sem akartam elhinni, hogy mennyit megy. GPS-el mérve 102 volt a legtöbb amit mentem vele, 80-as utazót különösebb gond nélkül tartotta. Mindemellett 2,6-3,2 literes fogyasztás között produkált akárhogy ütöttem. Szerintem ezt semmilyen ötvenes nem tudja utána csinálni.
Vezethetősége első osztályú, nagyon könnyen irányítható és megbocsájtó a hibákkal. Igazából mindenkire ráakasztanék egy ilyet aki motorozni akar, mert nagyon meglehet tanulni rajta az alapokat. (Én nekem végig ez volt mi alatt letettem az A1 majd a korlátlan vizsgát is)
A fékek atomerősek határozott nyomásponttal, a váltó pontos, finom és nem darabos.
A megbízhatósága terén már kicsit vegyesebb a kép. No nem azért mintha ott hagyott volna bárhol is, de azért mindig volt a javítási listán valami idegesítő apróság.
Viszont végülis mindig indult ha akartam, max tolásra ;)
A főbb alkatrészek - váltó, dugó, futómű, fékek - soha nem szorultak javításra, mindig tették a dolgukat.
Alkatrész ellátottsága nagyon jó. Rengeteg fut az utakon ezért majd mindent belehet szerezni hozzá ha másképpen nem bontóból, de a többség normális áron volt újonnan is (akkor meg miért bohóckodnék leharcolt darabokkal)
Ami körültekintést igényel, hogy az első gumi (90/90x16) gyakorlatilag már sehol sincs gyártásban, emiatt majd mindenki alternatív méretekkel kísérletezik, de ezek rontják (jobban/kevésbé) a futást. A Mitas MC-9 típusú gumit viszont gyártják ebben a méretben és abszolút megfelelő a minősége. Én gond nélkül tudtam lábtartóig dönteni vele a vasat. Szóval aki ilyet vesz annak érdemes ezt keresni.
Praktikus ha városban szaladgáláshoz doboz is van. Doboz tartó konzolt nem lehet kapni a motorhoz, viszont ha szerzel egy bontott utasülést könnyen rá lehet erősíteni bármilyen dobozt. Aztán ha úgy mész valahová, hogy nem kell a doboz csak átcseréled az ülést ... ;)
A különolajozást van aki kiköti, én végig bekötve használtam és soha nem okozott gondot.
Összegezve: A kategória bajnoka, ha valaha valamiért újra 50-es mocira lenne szükségem, nem kérdés, hogy mit választanék. Csak ezt :)
Persze a teljesítmény adatai csak a 2t 50-esek meg a 4t 125-ösök körében versenyképes, így könnyen ki lehet nőni néhány év alatt. Főleg ha országúton is akarjuk használni (persze más 50-eshez képest ezt legalább LEHET normálisan országúton használni, mert már nem előzgetnek a teherautók lépten-nyomon, csak fárasztó, hogy nagyon hajtani kell hozzá)
Hibalista
- CDI (7.000 ft - bontott)
- Indítómotor (17.000 ft)
- Km meghajtó (12.500 ft)
- Aksi (6.000 ft)
- Lánc (14.000 ft lánckerekekkel együtt)
- Benzincsap (4.500 ft)
- Lábfék jeladó (2.000 ft)
- Membrán (3.000 ft - akciós új amúgy asszem 5.000 ft)
- Kuplung bowden (2.200 ft)
- Kuplung betét (14.000 ft)
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 19000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | NSR 125 R |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |