A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia » Rs 50 1996 (50)

Rs 50 1996 (50) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A leggyorsabb ötvenes

Szöveges ítélet

Az első motorom, amibe ránézésre beleszerettem. :)

A srác akitől vettem nem adta drágán, de mondjuk évekig nem is tartotta karban és ez meglátszott rajta. Volt mit rendbe rakni.

A gép egy 1997-es évjáratú, idomos verseny gép volt, "kawaszaki zöld" színnel, így mindenki először kawának nézte. Mintha az gyártana 50-est :)
Valóban 50-es henger volt rajta és a gyári 14-es dellorto karbi volt benne. A fojtásokkal szerencsére már viszont nem kellett bíbelődni. Én nem tuningoltam, csak a láthatóan elmaradt karbantartásokat pótoltam, meg azt cseréltem újra ami éppen elromlott. Magam sem akartam elhinni, hogy mennyit megy. GPS-el mérve 102 volt a legtöbb amit mentem vele, 80-as utazót különösebb gond nélkül tartotta. Mindemellett 2,6-3,2 literes fogyasztás között produkált akárhogy ütöttem. Szerintem ezt semmilyen ötvenes nem tudja utána csinálni.

Vezethetősége első osztályú, nagyon könnyen irányítható és megbocsájtó a hibákkal. Igazából mindenkire ráakasztanék egy ilyet aki motorozni akar, mert nagyon meglehet tanulni rajta az alapokat. (Én nekem végig ez volt mi alatt letettem az A1 majd a korlátlan vizsgát is)

A fékek atomerősek határozott nyomásponttal, a váltó pontos, finom és nem darabos.

A megbízhatósága terén már kicsit vegyesebb a kép. No nem azért mintha ott hagyott volna bárhol is, de azért mindig volt a javítási listán valami idegesítő apróság.
Viszont végülis mindig indult ha akartam, max tolásra ;)
A főbb alkatrészek - váltó, dugó, futómű, fékek - soha nem szorultak javításra, mindig tették a dolgukat.

Alkatrész ellátottsága nagyon jó. Rengeteg fut az utakon ezért majd mindent belehet szerezni hozzá ha másképpen nem bontóból, de a többség normális áron volt újonnan is (akkor meg miért bohóckodnék leharcolt darabokkal)

Ami körültekintést igényel, hogy az első gumi (90/90x16) gyakorlatilag már sehol sincs gyártásban, emiatt majd mindenki alternatív méretekkel kísérletezik, de ezek rontják (jobban/kevésbé) a futást. A Mitas MC-9 típusú gumit viszont gyártják ebben a méretben és abszolút megfelelő a minősége. Én gond nélkül tudtam lábtartóig dönteni vele a vasat. Szóval aki ilyet vesz annak érdemes ezt keresni.
Praktikus ha városban szaladgáláshoz doboz is van. Doboz tartó konzolt nem lehet kapni a motorhoz, viszont ha szerzel egy bontott utasülést könnyen rá lehet erősíteni bármilyen dobozt. Aztán ha úgy mész valahová, hogy nem kell a doboz csak átcseréled az ülést ... ;)
A különolajozást van aki kiköti, én végig bekötve használtam és soha nem okozott gondot.

Összegezve: A kategória bajnoka, ha valaha valamiért újra 50-es mocira lenne szükségem, nem kérdés, hogy mit választanék. Csak ezt :)
Persze a teljesítmény adatai csak a 2t 50-esek meg a 4t 125-ösök körében versenyképes, így könnyen ki lehet nőni néhány év alatt. Főleg ha országúton is akarjuk használni (persze más 50-eshez képest ezt legalább LEHET normálisan országúton használni, mert már nem előzgetnek a teherautók lépten-nyomon, csak fárasztó, hogy nagyon hajtani kell hozzá)

Hibalista

- CDI (7.000 ft - bontott)
- Indítómotor (17.000 ft)
- Km meghajtó (12.500 ft)
- Aksi (6.000 ft)
- Lánc (14.000 ft lánckerekekkel együtt)
- Benzincsap (4.500 ft)
- Lábfék jeladó (2.000 ft)
- Membrán (3.000 ft - akciós új amúgy asszem 5.000 ft)
- Kuplung bowden (2.200 ft)
- Kuplung betét (14.000 ft)

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 19000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? NSR 125 R
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.