A kis városi dinamit...
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen egy csere kapcsán jutottam hozzá, miután szerintem mindketten úgy éreztűk, hogy a másik bukott...
Amit kaptam, az egy lerifült, elhanyagolt gép volt, amit hozzá nem értők próbáltak szerelni. Első dolgom mégsem a rendbetétel volt, hanem jártam vele egészen addig amíg nyílvánvalóvá nem vált, hogy a moci azért harmat gyenge, mert az előző gazdi hengerhibásan szállította. Ekkor fogtam a rendbetételhez. A szerncsém az volt, hogy egy gyakorlatilag uj AM3 blokkal érkezett. Szereztem hozzá olcsón 70-es hengert, amit a váz és a fékek is messzemenően tolerálnak még..:) cseréltem rugóstagot hátul (a 125-ét) fékbetétet, km óra meghajtót, bowdeneket, láncot, lámpát, gumit... szinte mindent, és mindezt olcsón. Az eredmény döbbenetes volt. A javítás, és kipufogó tisztítás után tettem egy 40-50 km kört amit kín keservesen, rángatva, fulladozva, és füstölve mentem végig, majd egy iszonytató durranás után minden rendbe jött! Kaptam egy brutális szúnyogot, hihetetlen fékhatással, dinamikával. Érdekes, a 3 sebességes váltó miatt, sokkal dinamikusabban tudtam lelépni a 6 sebességes típustársakat, amit 90 km/óra végsebesség elérése után a leelőzésemmel toroltak meg. Annyira jól motorozható, hogy a városi forgalomban, egy jóval nagyobb ccm-es motorral szemben is megállta a helyét. Olyannyira hogy a közegekkel is meggyült a bajom, mivel 125-nek gondolták, de ezt a 12 mm-es porlasztóra való hivatkozásal tudtam csak orvosolni. A biztosítása olcsó, fenntartása, a javitás után elenyésző volt. Nagyon szerettem, ami nem jött be, az az utas szállítás hiánya. Ezért is szereztem egy nagyobbat.
Az igazsághoz tartozik, hogy annyira próbáltam a füstölést megszüntetni, hogy egy kemény 40 fokos nyári napon, alig bemelegedett állapotban sikerült meghúzni a hengert ujra. A tanácsom: a kétüteműnek olaj kell...
Hibalista
- Lánc, Gumik, Henger-dugó, Hátsó rugóstag, Fékbetétek, Karburátorban a szivató lemezke... sokmindent csak azért cseréltem, mert hozzájutottam bontott alkatrészekhez egész elfogadható áron.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam javítottam. A szervízbe egyszer vittem, akkor is hibás diagnózist közöltek. Kicseréltettek velem egy "originál" állapotú főtengely szimmeringet, amikor a hengert felhúzta a dugó!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Amit én csináltam az szerintem perfekt volt, meg is voltam vele elégedve. :)
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |