A kedvenc benzintemetőm
Szöveges ítélet
Egyik barátomé volt a motor, úgy döntött, hogy már nincs rá szüksége (volt két robogója), szóval megvettem. 210000 pénz volt 2006 elején a motor, szerintem nem volt rossz vétel. Még aznap este elmentem haverékkel robogózni, mindenki azzal akart menni, mert akkor még csak 50-es meg 70-es robogói voltak mindenkinek. Egyik barátommal kb éjjel kettőig jártuk a várost, mert pár nappal előtte vette ő is az új mociját, aztán kicsit megjárattuk őket. Akkor felmentünk a Gellért-hegyre is, és nagyon meglepődtem, hogy simán ment 90-nel felfelé (mert hát az előző 50-es robogóm ez nem nagyon bírta...), nagyon tetszett. És még azon az estén jött is az első meglepetés: kétszer tankoltam tele :).
Aztán ahogy használtam, megcsináltattam azokat a dolgokat, amiket a hibalistában írtam, meg lefényeztettem sötétlilára (ha esetleg lát valaki Vecsés környékén egy sötétlila SR-t, az lesz, mert egy vecsési ember vette meg), ami sokak szerint nem volt jó szín, nekem meg az egyik kedvencem és jól is állt neki a fehér felnikkel, szerintem nagyon állatul nézett ki.
A motorját is szerettem, bár nem volt egy erőgép, 110-115 körül volt a vége (gyári, fojtott kipufogóval), viszont a hangja zseniális volt. Az alapjáratot mindig alacsonyra állítottam (kb 6-700 köré), a többi robogóhoz képest nagyon vicces volt, hogy kb. meg lehetett számolni a fordulatokat. Meg menet közben is vicces volt, nagyjából 60km/h körül kezdett egyenletesen járni a motor (mármint addig is szépen járt, csak ugye kétütemű, amik alacsony fordulaton mindig kicsit kihagynak, legalábbis olyan a hangjuk), egyszer utánanéztem, a gyári görgőkkel nem gyorsítva annyinál forgott 2200-2400 között a motor. Egy ismerősöm mesélte, hogy az ő 150-es SR-ében volt fordulatszámmérő, az 120-nál akár ötezret is forgott. :D Szerintem egy kétütemütől mindenképpen vicces.
Tehát ez az, amit szerettem benne, hogy teljesen nyugisan járt a motor, olyan fordulatszámokon, mint a mellettem lévő dízel autókban, más kisrobogónál nem nagyon láttam ilyet.
Persze fogyasztott is, a legrosszabb átlagom 11l/100km volt (6,7 liter benzin 61km-re), a legjobb meg 6,3, azt valami hosszú úton sikerült elérnem, végig 90 fölött. Átlagban nagyjából 8-at evett, ami baromi sok, de sok rövidet mentem vele meg nem jártam vele lassan, szóval túlzottan nem érdekelt.
A fék érdekes volt, ha jól tudom, ugyanaz a fékrendszer volt rajta, mint az 50-esen, azzal a különbséggel, hogy az 50-esekből volt, amin hátul tárcsafék volt, ezt pedig csak dobbal szerelték hátul. Nem volt túlzottan erős, de mindig megálltam vele. A futómű is lehetett volna kicsit jobb, mert bár az első teló szépen vette az akadályokat, a hátsó elég nagyokat ütött néha.
Viszont az elektronikája kifogástalan volt. Minden izzó égett, sosem égett ki egy sem, a műszerek meg a visszajelzőfények jól működtek, nem volt velük semmi hiba. Csak az akksi adta meg magát egyszer, mikor rákötöttem egy kisebb mélynyomót (az ülés alá) és két hangszórót, mindezt egy MP3 lejátszóval kombinálva :D.
Másra hirtelen nem emlékszem, jó kis motor volt az, mindig beindult a legrövidebb gombnyomásra, jól nézett ki, egészen normálisan ment, zabálta a benzint és imádtam. Aztán vettem egy jó kis 1987-es Kawasaki GPX 250-et, mert gondoltam, hogy mielőtt veszek egy új nagymotort, inkább valami régebbit nyúzok, amit nem kell sajnálni. Újat majd idén (2008) veszek. Az SR-t meg kicsit visszasírom.
Ha bárkinek van bármi kérdése, nyugodtan írjon: henky77@gmail.com
Hibalista
- Volt egy szíjcsere 14000-nél, görgőcsere, fékbetétcsere, akkumulátor, másra nem emlékszem.
Ide hordtam szervizbe
Ismerőshöz, aki nagyon korrekt munkát végez.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |