A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilla » Sr 50 1992 (50)

Sr 50 1992 (50) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

50 köbcenti(s) csoda - ELLOPTÁK!

Szöveges ítélet

Sajnos időközben ellopták!!!! Úgy látszik nem lehetett rá eléggé vigyázni.
Km-óra állása lopáskor kb. 1500 km (az óra cseréje miatt). Vagy alkatrészként, vagy egyben (gondolom más színben újra fújva, mint az eredeti) kerülhet értékesítésre - legalább is szerintem. Minden kulcsa nálam van, kormányzáras állapotban tulajdonították el.



A véleményem a motorról azóta sem változott, csak túl kapósnak tűnik, főleg a lopás körülményeit ismerve.


Végsebessége valósan kb. 85 km/h szélcsendben, GPS szerint, de enyhe szembe szélben is ment már 84-et is. Hátszélben legalább 10-el többet is érzésre, de akkor nem volt nálam a GPS.
Az órája 10%-ot csal felfelé. Amikor 80-at mutat, az 72 valósan, 55-öt mutatva pedig pontosan 50, és így tovább...
A 80-as órát könnyen kiakasztja egy hosszabb egyenesben.
Fogyasztása 2,5-től 3,5-ig alakult nálam, átlagban 3 liter körüli. A 2,5 litert óvatosan adagolt gázzal lehet elérni 40-50-60-70-es tartós tempók mellett egy-két hidegindítással egy egész tankot figyelembe véve. 3,2-3,3 litert dinamikus közlekedés mellett fogyaszt óra szerinti sok 80-as tempóval. Igazából a full gázzal elinduláskor eszik többet, és a hidegen meghajtáskor, ezeket kerülöm is. Egy helyben melegíteni nem láttam értelmét a hidegekben sem, mert a vízhőfokmérő egy perc után sem jelzett semmit, és utána is ugyanakkorra érte el a három vonást, mintha egyből indultam volna. Menet közben sokkal hamarabb melegszik.
Fékjei jók, de azért elájulni nem kell tőlük ahhoz képest hogy elöl-hátul tárcsás. Kicsit mintha nagy erő kéne a hirtelen fékezéshez, így legalább kevésbé blokkolnak a kerekek.
A variátor érdekes, mert más robogóhoz viszonyítva máshogy működik. Pl. ha egy emelkedőhöz érek 40-el és az emelkedőn gyorsítani akarok „nem vált vissza”. Vagyis a variátor egy nagyobb áttételen marad, ezért kevésbé gyorsul, mintha megállok az emelkedőn és 0-ról indulok. Ezt emelkedő nélkül is meg lehet figyelni. Ha autók után haladok a városban tartós 50-el és meghúzom a gázt, egyértelműen kevésbé gyorsul, mintha 0-ról teljes gázzal indulnék és az 50-től való gyorsulást venném figyelembe. Talán csak így érték el, hogy nagy legyen a végsebesség, kevesebb a fogyasztás, de a rugalmasság kárára ment. Előző robogóm igaz kisebb végsebességű volt, de a rövidebb összáttétel miatt rugalmasabbnak tűnt, mivel érzésre mindig „visszakapcsolt” a nagyobb gázadásra, ill, terhelésre. Ennek ellenére a mérések alapján ez még így is rugalmasabb, mint a gyengébb előd, 0-ról pedig sokkal jobban gyorsul, végsebessége is vagy 20-30-al több, különösen, hogy ha egyszer kigyorsul, akkor tartani is képes egy lejtő után, míg előző robogóm még lejtőn sem akart óra szerint 65 fölé gyorsulni, ha nagyritkán hátszélben mégis, akkor az egyenesekben visszalassult.
Futóműve jó, de a rossz utakat ez sem szereti.

A véleményem összegezve az, hogy nagyon jól megy parányi dugattyúja ellenére, bámulatosan bírja az emelkedőket (50 köbcentihez mérten a vezetővel és mindennel együtt 200 kg-s motor könnyedén: 40-45 km/h-val 20%-os emelkedőn fél gázzal, igaz nagyobb gázzal sem biztos, hogy sokkal többet megy, de erőlködés nélküli volt a fél gáz). Hétköznapi emelkedőkön, felüljárókra 0-ról indulva szembeszélben is legkevesebb 70-ig felgyorsul, de gyakori, hogy óra szerint ott is meg van a 80 és kicsit több is. Lendületből volt már valós 80 is emelkedőre felfelé. Ezzel átlag tempóban közlekedő autókat lehet otthagyni városban és emelkedőkön, sokszor felüljárókon is könnyedén.
Városon kívül már nem akkora király, mert pattog a rossz úton, és egy autó gyorsabb és kényelmesebb is. Nem hangos, tűrhető a fogyasztása, esztétikus a motor, reálisan kerül többe, mint az olcsóbb konkurensek (beleértve a legolcsóbb kínai, tajvani „remekeket” is, vagy a kóreai motorokat), és sok esetben többet ér, mint a drágább kategóriatársak. Már csak azért is, mert 5 év a garancia, sokszor 50.000-es ajándékutalványt is adnak mellé, és maga a motor is jól sikerült. A tuning egy másik fejezet, mert annak is nagyon jó alap. Hiszen annak ellenére, hogy ilyen jó gyárilag még tartósan is bírja ezt, különben tuning alapnak sem lenne az egyik legjobb alap.
A kormány alatti csomagoknak szánt csíptető hasznos dolog, és viszonylag jól is pakolható a robogó sportos jellegéhez képest.
A kötelező szervizek nem olcsóak, de cserébe mindig jó állapotú a robogónk, ha vigyázunk rá és ésszel hajtjuk, amit maga a motor is szeret. Igazi olasz, ami azt szereti, ha hajtják, de persze nem gyilkolják.

Hibalista

- Alapjáratot szabályozó rugó beragadt egyszer - Km-óra elromlott - kompletten cserélték

Ide hordtam szervizbe

Éves kötelező szervizek

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.