A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Aprilia

Rs 50 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).

Szöveges ítélet

A szeretett motoromat 15 évesen vettem "sajátpénzből" 180.000 Ft-ért, 24400 km-el, eléggé egyben volt a motor.
Hamar hírnevet szereztem vele, mert a városban, de még z országban sem volt és most sem hinném hogy van még egy ilyen kinézetű rs, ahhoz képest hogy 50-es, eszméletlenül jól gyorsult és a vége is egészen király volt.
Gyárilag 50cm3-is kismotorban kb. 6 Le található, ehhez párosul a 6 fokozat (váltó), ami azt eredményezte, hogy rengeteget kellett váltani, szinte 8-10 km/h-ként.
Nagyon sokat motoroztam vele a városban volt egykerék is benne, gumifüst is, és ehhez egy nagyon megbízható motor párosult, soha nem volt semmi baja, csak ráültem, beindítottam és tette a dolgát ahogyan azt kell, de azt megjegyzem, hogy egy 50-estől ne várjon senki olyan teljesítményt mint egy 125 cm3-is kismotortól.
Kocsikat sorban aláztam, egy "Alejandro" sem tudott utánam jönni, pedig egy kis darázs volt alattam, szóval egy nagyon agresszív motor ez, amit 14 éves kisrácoknak találtak ki, hogy a lányoknak menőzzön, vagy éppen ha úgy tartja a kedve, a forgalmat idegesítse az egykerekezéssel. :)
Ehhez a viszonylag jó teljesítményhez párosult egy eszméletlenül dögös kinézet.
Csak beálltam a strand parklójába a motorommal és mindeki fényképezte, szóval nem egy csúnya motor, de ezt már a 2000-es évjárattól fölfelé nem lehet elmondani.
A fogyasztása is kitűnő volt, 3,5 litertől nem fogyasztott többet soha.
Amit kaptam ettől a motortól, nem tudom szavakba önteni, ez örök élmény, amit soha nem feledek.
16 éves koromban elegem lett hogy ötvenes és addig gyűjtöttem a pénzt, hogy feltuningoltuk, raktunk rá egy 80 cm3-is Malossi versenyhengert, váltóáttételt hozzáértőkkel hozzáalakítottuk, majd kapott egy erősebb lánc és lánckerekeket és egy erősített kuplungot és bovdent, új markolatokat és gumikat.
A végeredmény magáért beszélt, mert a hosszú, nyögvenyelős bejáratás után egy olyan agresszív motort kaptam viszont, hogy az addigi 6 Le helyett 12 lett, sokkal jobban gyorsult amit mi sem bizonyíhatna jobban az, hogy egy Citröen C5 2.2 Hdi-t legyorsultam, nem kevéssel, emellett pedig Gps óra szerint is 110 km/h-ra lett a vége, amit az én mutatóm 130-nak mutatott. :)
A tuningolt, gányolt béna autókat sorra gyepáltam szét a városban, a kanyarban eszméletlenül nagyot villanott, Észak-Magyaországon élek, így vannak hegyek bőven és már ezzel a teljesítménnyel, bátran ki lehetett menni a hegyre csapatni, mert nem tudták tartani a tempót velem az autók, sehogy sem.
Egyszer mikor a Mátrában motoroztam, Parádsasvárnál félre álltam, leparkolni és a hátam mögött jött egy Suzuki GSX-R 1000-es et vezető állat és megkérdezte tőlem, hogy mi ez a kisgép, mert eszmélelen a teljesítménye. :)
Jah és ami nagyon fontos, mert ha elolvassa egy olyan ember ezt a cikket akinek 125-öse van arcára fagyjon a mosoly, a 125-öket sora szétgyepáltam vele és csak lestek hogy mi ez, kevesebbet is fogyasztott tölük és mégis jobb volt minden tekintetben. :)
A megbízhatósága is kiváló volt, soha nem volt vele így sem semmi baj, cak beindítottam, és 300 km-tert mentem vele egyhuzamban az Alföld felé és bátran és kitartóan állta a sarat, mindig hazahozott, nem hagyott cserben.
A fogyasztása is rendben volt, 3,5, de maximum 4 liter fogyasztott és az olaj sem volt drága hozzá, én félszintetikus olajakat használtam hozzá, ami 1000 Ft-ba került.
Az olajjal nagyon szépen bánt, nem ette, másfél hónaponként töltöttem utána.
Fontos azért az, hogy kétütemű motor, és nagyon kell neki az olaj, ezért ne várjuk azt meg, hogy kivillan a műszerfalon a kevés olajat jelző led, mert ráfázhatunk.
Ha egyhetenként megnézed a csövet, hogy hol áll az olaj, akkor soha nem érhet semmiféle meglepi, ezt jó tanácsként írom.
Erről a típusról nem tudok rossazt írni, mert ha ötvenes, ha nem, akkor is kitartó s végzi a dolgát, nem kéri különösebben a nagy ápolgatást, elég ha kéthetenként ránézel és soha nem hagy cserben, persze azért vannak kivételek.
Én azt tanácsolom, ha kezded a motorozást ne tuningolt föl, mert akkor nagyot eshetsz, inkább motorozz 50ként vele 1-2 évet és majd utána vagy eladod vagy tuningolod, ha a tuningolás mellett döntesz, akkor csak jó szerelőhöz vidd és igényesen tedd azt.
Az a baj, hogy azok a kis emberek, akiknek csak B jogsijuk van és soha nem motoroztak, lenézik az 50-est, de pedig nagy meglepit okoz a tapasztalatlanoknak még az is!
A tuningolt forma csak a tapasztalt rutinos motorosoknak való, mert ha hibázol vagy balfaszul váltasz, megtorolja a hibát és abból baj lesz, szóval ha béna vagy, akkor szerezz egy 125-öst, abból nem lehet akkora baj! :)
Képet azért nem rakok fel, mert nem szeretném ha bárki is felismerné a motoromat, annak nem örülnék, pláne ha rendőr az illető! :)
Köszönöm hogy elolvastad az ítéletemet, remélem hogy érthető volt és sokat tudtál meg róla.








Hibalista

- Kuplungbovden, km/spirál

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem. (:

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 27400
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? prima Következő motorja? CBR 600 RR
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Aprilia

További ítéletek (371 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.