50-esként sem rossz, de ha tuningolod, a 125-ket szétalázza. :).
Szöveges ítélet
A szeretett motoromat 15 évesen vettem "sajátpénzből" 180.000 Ft-ért, 24400 km-el, eléggé egyben volt a motor.
Hamar hírnevet szereztem vele, mert a városban, de még z országban sem volt és most sem hinném hogy van még egy ilyen kinézetű rs, ahhoz képest hogy 50-es, eszméletlenül jól gyorsult és a vége is egészen király volt.
Gyárilag 50cm3-is kismotorban kb. 6 Le található, ehhez párosul a 6 fokozat (váltó), ami azt eredményezte, hogy rengeteget kellett váltani, szinte 8-10 km/h-ként.
Nagyon sokat motoroztam vele a városban volt egykerék is benne, gumifüst is, és ehhez egy nagyon megbízható motor párosult, soha nem volt semmi baja, csak ráültem, beindítottam és tette a dolgát ahogyan azt kell, de azt megjegyzem, hogy egy 50-estől ne várjon senki olyan teljesítményt mint egy 125 cm3-is kismotortól.
Kocsikat sorban aláztam, egy "Alejandro" sem tudott utánam jönni, pedig egy kis darázs volt alattam, szóval egy nagyon agresszív motor ez, amit 14 éves kisrácoknak találtak ki, hogy a lányoknak menőzzön, vagy éppen ha úgy tartja a kedve, a forgalmat idegesítse az egykerekezéssel. :)
Ehhez a viszonylag jó teljesítményhez párosult egy eszméletlenül dögös kinézet.
Csak beálltam a strand parklójába a motorommal és mindeki fényképezte, szóval nem egy csúnya motor, de ezt már a 2000-es évjárattól fölfelé nem lehet elmondani.
A fogyasztása is kitűnő volt, 3,5 litertől nem fogyasztott többet soha.
Amit kaptam ettől a motortól, nem tudom szavakba önteni, ez örök élmény, amit soha nem feledek.
16 éves koromban elegem lett hogy ötvenes és addig gyűjtöttem a pénzt, hogy feltuningoltuk, raktunk rá egy 80 cm3-is Malossi versenyhengert, váltóáttételt hozzáértőkkel hozzáalakítottuk, majd kapott egy erősebb lánc és lánckerekeket és egy erősített kuplungot és bovdent, új markolatokat és gumikat.
A végeredmény magáért beszélt, mert a hosszú, nyögvenyelős bejáratás után egy olyan agresszív motort kaptam viszont, hogy az addigi 6 Le helyett 12 lett, sokkal jobban gyorsult amit mi sem bizonyíhatna jobban az, hogy egy Citröen C5 2.2 Hdi-t legyorsultam, nem kevéssel, emellett pedig Gps óra szerint is 110 km/h-ra lett a vége, amit az én mutatóm 130-nak mutatott. :)
A tuningolt, gányolt béna autókat sorra gyepáltam szét a városban, a kanyarban eszméletlenül nagyot villanott, Észak-Magyaországon élek, így vannak hegyek bőven és már ezzel a teljesítménnyel, bátran ki lehetett menni a hegyre csapatni, mert nem tudták tartani a tempót velem az autók, sehogy sem.
Egyszer mikor a Mátrában motoroztam, Parádsasvárnál félre álltam, leparkolni és a hátam mögött jött egy Suzuki GSX-R 1000-es et vezető állat és megkérdezte tőlem, hogy mi ez a kisgép, mert eszmélelen a teljesítménye. :)
Jah és ami nagyon fontos, mert ha elolvassa egy olyan ember ezt a cikket akinek 125-öse van arcára fagyjon a mosoly, a 125-öket sora szétgyepáltam vele és csak lestek hogy mi ez, kevesebbet is fogyasztott tölük és mégis jobb volt minden tekintetben. :)
A megbízhatósága is kiváló volt, soha nem volt vele így sem semmi baj, cak beindítottam, és 300 km-tert mentem vele egyhuzamban az Alföld felé és bátran és kitartóan állta a sarat, mindig hazahozott, nem hagyott cserben.
A fogyasztása is rendben volt, 3,5, de maximum 4 liter fogyasztott és az olaj sem volt drága hozzá, én félszintetikus olajakat használtam hozzá, ami 1000 Ft-ba került.
Az olajjal nagyon szépen bánt, nem ette, másfél hónaponként töltöttem utána.
Fontos azért az, hogy kétütemű motor, és nagyon kell neki az olaj, ezért ne várjuk azt meg, hogy kivillan a műszerfalon a kevés olajat jelző led, mert ráfázhatunk.
Ha egyhetenként megnézed a csövet, hogy hol áll az olaj, akkor soha nem érhet semmiféle meglepi, ezt jó tanácsként írom.
Erről a típusról nem tudok rossazt írni, mert ha ötvenes, ha nem, akkor is kitartó s végzi a dolgát, nem kéri különösebben a nagy ápolgatást, elég ha kéthetenként ránézel és soha nem hagy cserben, persze azért vannak kivételek.
Én azt tanácsolom, ha kezded a motorozást ne tuningolt föl, mert akkor nagyot eshetsz, inkább motorozz 50ként vele 1-2 évet és majd utána vagy eladod vagy tuningolod, ha a tuningolás mellett döntesz, akkor csak jó szerelőhöz vidd és igényesen tedd azt.
Az a baj, hogy azok a kis emberek, akiknek csak B jogsijuk van és soha nem motoroztak, lenézik az 50-est, de pedig nagy meglepit okoz a tapasztalatlanoknak még az is!
A tuningolt forma csak a tapasztalt rutinos motorosoknak való, mert ha hibázol vagy balfaszul váltasz, megtorolja a hibát és abból baj lesz, szóval ha béna vagy, akkor szerezz egy 125-öst, abból nem lehet akkora baj! :)
Képet azért nem rakok fel, mert nem szeretném ha bárki is felismerné a motoromat, annak nem örülnék, pláne ha rendőr az illető! :)
Köszönöm hogy elolvastad az ítéletemet, remélem hogy érthető volt és sokat tudtál meg róla.
Hibalista
- Kuplungbovden, km/spirál
Ide hordtam szervizbe
Magam szereltem. (:
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 27400 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | prima | Következő motorja? | CBR 600 RR |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |