A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » XC60 (2017)

XC60 T8 Twin Engine 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Svéd Ferrari

Szöveges ítélet

Hosszú idö után saját konfigurálású céges autó. Az utóbbi idöben hajtottam VW-konszernt illetve Lexus-t, régebben kicsit nagyobb volt a szórás. Volvo-m még sosem volt.

A vicces: a környezetemben velem egyidejüleg nagyon sokan váltottak Volvora. (kollégák, legjobb barátom)

Amik számomra fontosak voltak autóválasztáskor: 124 g/km CO2 alatti emisszió (adóügyi vonzata van Ausztriában), nem földszinti ülés (alapvetöen mindig is utáltam a magas autókat. aztán amikor az ember a lámpánál azt veszi észre, hogy már nem lát ki a magas autók közül, rájön, hogy nincs már visszaút), el akartam távolodni a VW-termékektöl, erös autó és mivel a Lexus-nál megszerettem a hibridezést (csend, amper, kütyüzés... nem, direkt nem írom, hogy környezetbarát, mert ezen lehet nagyon sokat vitatkozni), és egy gyerkös van a családban, városban is gyakran mozognom kell az autóval így túl nagy sem lehetett.

Ja, és nem akartam többet hallani, hogy "áhháá, Lexusunk van?!" - szépen felértékelték a márkát. Mindenki azt hitte/hitte vélni, hogy tele vagyok pénzzel. Mégis úgy éreztem magam néha, mintha egy '86-os Corolla-ban ülök. Nem szeretem, ha behajtok valahová és már kialakul rólam egy kép.

Nem utolsó sorban pedig nagyon vágytam már egy japán "dizájn-halál" autó után és egy VW "Das Auto" (pont ennyi) után egy "többet" adó kocsira.

Választásom leszükült az utolsó körben:
Audi A6 3.0 TDI
Audi A4 3.0 TDI
Mercedes GLC 350e
Volvo XC60 T8

Audi: alapvetöen alacsony ülés. de mindig is tetszett, szerettem
aztán kezdödött: iszonyatos árak, unalmas színek. Agyonextrázás. Káromkodás. Ez a kiegészítö csak Milano üléssel rendelhetö. Belekerülés egy végtelen konfigurációs körbe. Káromkodás. Kilépés. Újra kezdés. Káromkodás.

Mercedes 350e: mozgalmas napon (több napos szünet elött) viszem el tesztelni a kocsit. Megkérdezem direkt, hogy kit hívjak és meddig hozzam vissza a kocsit, mert szerintem dugóba fogok kerülni. á, nem baj, semmi baj. visszavitelkor 10 perc késés után hív a suttyó carpark-manager, hogy hol járok. mondom, dugó, sorry, szóltam. "hogyakövetkezökuncsaftmártoporogésmitképzelekmertnagyonvinnék" - mondom, péntek, 4 napos szünet. én voltam az, aki után zárták a boltot visszavitelkor. itt el is dölt, hogy kicsi csomagtartó + bunkó kétszínü autóház - no go.

Aztán Volvo - D4-es XC60-as tesztkör. "azannyátdemegy" 190 LE-vel. Isteni dizájn - mikor vigyem vissza? (áhh, hozza csak, ha végzett) - ez így korrekt. beleszerettem egyböl

sakkozás a konfigurációval, de nagyon egyszerü konfigurátor, kedves eladó, öszinte tippek, ésszerü és nem túl drága csomagok

ami belekerült
- B&W Soundsystem (iszonyat)
- Apple CarPlay (életem legszarabban befektetett 2-300 eurója)
- agrárkampó (parkolóradar, illetve biciklitranszport :)
- LED - lámpa
- hátsö ülésfütés
- IntelliSafe
- sötétített ablakok, háló, apróságok

ami nem került bele
- légrugó (amikor én rendeltem az autót, már nem járt alapáron. mivel nem terepezek, és a kereskedö sem kötötte a lelkemre a fontosságát, inkább a zenei rendszerbe költöttem)
- navi (megszerettem a SIM-kártyás TomTom-omat, olyan mint a Waze. hosszas utánaolvasás után a Sensus (gyári) navi NEM realtime adatokat használ - no go)

Futás, teljesítmény
- Lexus után (de tényleg kellett idö míg feltünt) és sok VW-t hajtva: kevés a visszajelzés amit kormányon keresztül kap az ember.
- a 407 LE és 2400 KG érdekes kombináció. mondjuk azt, hogy a leggyorsabb 10%-ban mozgunk ezzel az autóval
- a futómü a mély akksi és a szélesség miatt nagyon jó, mechanikusan is
- a hajtás, a hibrid, az átmenetek - egyszerüen isteniek, nagyon jól müködik minden
- egyelöre csak nagy hidegben hajtottam az autót: átlagfogyasztás (álló fütés mindig bekapcsolt, míg megtaláltam a beállítást...) 10,6 liter jelenleg, ami valljuk be - sok

Beltér, biztonság
- 5 csillag a biztonság - az elektromos kütyük (többször reagált gyorsabban mint én - rámfeszítette az övet, pittyogott és el kezdett belenyúlni... nagyon megnyugtató volt), a kocsi súlya, plussz az ereje - kicsit el is bízza magát az ember. ez a legnagyobb mankó
- a beltér gyönyörü és letisztult. imádom a központi tabletet, nagyon jó kezelni, sokminden individualizálható - és itt jön egy negatív pont - kár, hogy nem lehet még több funkciót megnyitni, használni. sokkal több potenciál lehetne a mai autókban ilyen szempontból. látszik, hogy csak a dolgok 10-20%-át lehet kezelni, irányítani.
- LED-fényszórók: az elsö utamon erös hóesésbe kerültem. mivel az elsö ködlámpának (is) van gombja, nyomogatom. semmi. felhívom a kereskedöt. asszondja "ha van gomb, van funkció" - mondom nincs. utánaolvas, visszahív. a LED-nél nincs ködlámpa elöre. mondom, közben én is rájöttem: az automata távolsági fény kitakargatja a szembejövö autót, érzékel mindent, ergo a ködlámpa "fölösleges". azóta élvezettel kapcsolom be a funkciót és nézem mint falusi gyerek a mozgólépcsöt "hogyilyenvan?!"
- iszonyatosan kényelmesek az ülések. nem gondoltam. Fotel után papírülés. pfff - aztán kiszállás 4-5 órás út után - hoppá, menjünk tovább?

Elektromosság
Alapvetöen 35-40 kilométert lehet vele "tisztán" menni. Kevés a konnektor itt Bécsben a garázsokban, sok a bürokratizmus. Közben itt pont megérné az elektromos tankolás, mert nagyrészt megújuló forrásokból "készül" az amper. A bevásárlóközpontokban, nyílvános garázsokban gyorsan fejlödik a téma - na de én nem ott dolgozom. 4,5 óra a telitöltés - 220 Voltos normál konnektoron. (ha minden este fel tudnám tölteni, akkor nagyon kevés benzinnel járnék) - ez volt a terv anno, ezen dolgozom, nem egyszerü ha közös garázsban parkol az autó amit csak bérel az ember...

Váltó pöpec, csomagtér egy fokkal lehetne nagyobb, de elférünk.

Dönthetö hátsó üléstámlát nagyon hiányoltam két autó után amiben volt... Esetleg tologatható üléseket hátul...

A kalaptartó mechanikájával szerintem még sokáig kell barátkoznom.

Apple CarPlay - hát rohadna le a keze annak, aki ezt kitalálta, komolyan mondom. Annyi mindent lehetne egy ilyen funkcióval csinálni, erre semmi. Mintha elmennél Sziget fesztiválra egy kólát inni. pfff, egyszer kerüljön elém a tervezöje... Nem, nem szabad akaratomból használok Almát.

Lehetne picit több tárolórekesz...
Lassú az ablakemelö :D

És akkor be is fejeztem
mert

Nagyon szeretem az autómat és sajnos a feleségem is. Nem szeretek kiszállni belöle. Szerintem egy újabb rajongót nyert a márka a magának.

to be continued

Hibalista

- eddig csak kisebb balesetek: belénk parkoltak, köfelverödés a szélvédön, nekimentem egy csönek. - A beltér börje 1-2 helyen ijesztö gyorsaságban kopik, meg is lesz említve az elsö kerékcserénél

Ide hordtam szervizbe

Volvo Taferner

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 21
Megbízhatóság (3) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? rx 450h Következő autója? Velar
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo XC60 2017 (2017)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)