Tárgyat nem szerettem még ennyire
Szöveges ítélet
Egy éppen új karosszériás 2007-es modell, de 2006-os gyátású S80-ast sikerült vennem 5 évesen 132e km-rel. A székesfehérvári kereskedés már nincs meg, bár az autóról sokat nem tudtak, azt mondták Hollandiából való. Később kiderült 3 évig Svédországban volt, ottani szervízkönyvvel, svéd nyelven kommunikált, majd itthon valahogy nem találta a gazdáját. Áron alul vettem, igaz Momentum felszereltséggel, le is beszéltek a mellette állo Phaetonról, bár a Volvo volt a kiszemeltem. 185le 400Nm 5 hengeres motor, ami a dízelek között szépen szól, automata váltó, bézs bőr, 30 évesen is beleszerettem, ez a Volvo már nem csak az érett férfiaknak való. Ez a forma megjelenésétől nagyon tetszett, nem véletlenül bírta ilyen sokáig. Az eleje javítva volt, ezt avatott szem könnyen kiszúrta, de végül ebből egy ablakmosócső, és egy elektromos hiba adódott a 6 év alatt. Igazi szerelemmé vált ez az autó!
Tényleg mostoha állapotban vettem, azonnal gumikat kellett vennem rá, végül nyárra nagyobb felni és nyári gumi, és téli gumi is kellett, pótkerék sem volt benne. De még így is bőven megérte.
Vezérléscsere, és gyakori olajcserék, meghálálta a törődést!
Kopó alkatrészeken kívül a dízelek rákfenéje az EGR szelep dugult el, és kellett cserélni, a bal első zárszerkezet és 1-2 parkolóradar szenzor adta meg magát 6 év és több mint 100e km alatt.
A swirl-pálca (örvénylőszelep-vezérlő) ami Volvo betegség volt 2007-2011-ig. Ezt többször próbálták javítani, csapszeg, és egyéb megoldások. Okozott néhány kellemetlen pillanatot, de mindig hazahozott, míg végül kicseréltettem.
Számomra egy nagyon kellemes, kényelmes, harmónikus, elegáns, de nem feltűnő megjelenésű autó. Sokan megkérdezték miért nem vettem németet, aztán utaztak velem és úgy szálltak ki, hogy „te jó ez az autó”. Bár a váltója valóban kicsit lassabb, cserében lágyabb, nem álló rajtos gyorsulásra való, de lendületből 3000ccm alatt okoz meglepetéseket az utakon, szerpentinen sem akar leesni az útról, nem versenyautó, de többre képes, mint amit egy „papás” Volvóról gondolnak. A fordulóköre kicsit nagy, cserében az egyenesfutása szinte páratlan. A keresztirányú úthibákat nem szereti, de ha ésszel kezeljük, ebből javítási költség nem lesz.
A szervízköltségeim meg sem közelítették ismerőseim Audi, Merci, BMW szervízszámláit. Kényelemben, harmóniában pedig minimum megszorította azokat. Talán nem annyra high-tech, mint az említett társai, de egy Volvós nem küzd a másodpercekért, halad, suhan, vigyáz rád, ha felbosszantják pedig megmutatja, hogy nem biztos, hogy úgy van az
Idővel az egész családot szűkebb és tágabb értelemben meggyőzte.
253e km-nél nem eszi az olajat, nincs kiszakadva a bőr, jól néznek ki a pedálok minden működik rajta, egyedül az izzadós kezem látszik a kormányon és a váltógombon.
Könnyezve adtam el, 6 év alatt az értékéből sem vesztett nagyon sokat.
Hibalista
- EGR-szelep, swirl pálca, bal első ajtózár
Ide hordtam szervizbe
Ivanics
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Lengyel Car,Csibe
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | XC70 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |