A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S80 (2006)

S80 V8 Prestige 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez nem autó, ez műszer. Kényelmes, nagy műszer.

Szöveges ítélet

Lekerültem a Közel-Keletre posztdokként és kellett valami kocsi ami aránylag megbízható, biztonságos, és van hozzá jó szervizháttér. Én alapból nem is akartam Volvo-t venni. Egy darabig béreltem mindenféle hulladékot, de a bérlő cégekkel akkor telt be a pohár amikor közölték velem hogy márpedig az ABS marhaság és az nem kell egy autóba. Ott, ahol 6 literes Nissan Patrol az alap kocsi, és mindenki 200-zal járkál. Anyád.

Másfél évre kellett az autó. Nézegettem a piacot, ez jött szembe. Márkaszervizben leinformáltam, megvettem.

Mit gondol az ember egy V8-asról? Aszfaltszaggatás, bolygógyilkolás, mindenféle maszkulin hangok felmorajlása a jármű különböző pontjairól, és az az elégedett életérzés, hogy igen megvan megérdemlem, égjen csak az az agyonfinomított dinoszauruszlé, nem érdekel, egyém a világ.

De ez egy Volvo. Ebbe ha beülsz, minden kézre áll, minimális díszítéssel mindennemű sallang nélkül. Ez egy szentély. Meghitt mint egy templom, csendes mint egy kripta és minden a lehető legnagyobb mértékig letisztult. Nem tudsz mibe belekötni. Nem akarsz versenyezni, sem erőszakoskodni. Hangok alig, sebességérzet nulla, észre se veszed és 160-nal mész. És akkor elgondolkozik az ember, hogy milyen annak az illetőnek a lelki világa, aki V8-as szedén Volvo-t vesz.

Aztán a másfél évből öt év meg egy jó 200000 km lett, és most már minden porcikáját értem. A B8444S motor Yamaha tervezésű, rettentően kompakt, piszok jól összerakott láncos vezérlésű DOHC szívó benzinmotor. Turbó? Kettős-tömegű lendkerék? EGR szelep? Nincs, nem is kell. Az S80-asban kb. 30-40%-os motorterhelést jelez az OBD buszon a motorvezérlő modul ha taposod neki. Ez így, mechanikailag örök darab. Mechanikailag. A többiről kicsit lentebb.

V8-as S80-ast olyan ember vesz, akinek valami megbízható kell, és van benne elég tartalék ha valamilyen közlekedési helyzetet erőből kell megoldani.
Ez öt év alatt nálam egyszer fordult elő, amikor 90 kilométert tettem meg 35 perc alatt úgy, hogy minden két kilométeren traffipax van az autópályán de a Szerv nem érzékelt gyorshajtást. Ez a gyakorlatban annyit jelentett, hogy 140-re lassítottam a mérőhelyeknél, közöttük meg parketta. Mindezt azért, mert a rohadt taxis nem jött ki értünk és majdnem lekéstem a repülőt. Nem késtem le. :) Szerencsére éjszaka volt, mindenkit illendően levillogtam a belső sávból, és aránylag biztonságosan lehetett közlekedni ilyen tempónál. Ez volt az egyetlen alkalom, amikor a kipuffogórendszer szelepe kinyílt, és az autónak sportautó hangja lett. Ugráltak előle az utcán.

A fogyasztása nagyon jó: autópályán 10-11 liter, városban 12-13. A gyári adat 12/15 liter. Persze attól is függ, hogy milyen nehéz a lábad. Nekem van egy speciális technikám, amivel 20-30%-ot lehet spórolni üzemanyagon. Gazellaként kell vezetni, nem mint egy jakk.

Hogy rosszat is írjak róla, akkora fordulóköre van mint egy busznak. Onnan tudom, hogy vezetek azt is. Városban parkolni meg forgolódni halál.

Az autó még mindig megvan, de már nincs napi használatban. Lehet hogy kezdek öregedni (amúgy nem: én nem öregszem, csak hízok, ezt képekkel bizonyítani is tudom), lehet hogy csak a tapasztalat, lehet hogy a buszozás miatt, de az utóbbi években nem kellett erőből megoldanom közlekedési szituációkat. A benzin is megdrágult errefelé, mindenki légiesebben vezet.

A 4 literes V8-as Volvo-ból átültem egy 3 hengeres 1.2-es CVT váltós Mitsubishi Attrage-ba, és nem érzem hogy kevés lenne. Cserébe feleannyit fogyaszt. Biztos velem van a baj.

Szóval ez a Volvo, ez nem autó. Ez egy műszer. Olyan szép, olyan jó, és annyira is kell kényeztetni. Sajnos nagyon szeretem, és a szívem fog megszakadni amikor eladom. Mondjuk ennek az autónak nincs már piaci értéke itt, simán lehet hogy a roncstelepre kell vinnem. Na akkor sírni fogok. Sajnos az előző autómnmal is ez történt, borzasztó érzés.

Update: Az autót eladtam, az árából hallókészüléket vettem. Ezüst színűt. A Volvo nem vész el, csak átalakul!

Hibalista

- 15 év után a nagy hőtől (50 fok van itt nyáron, és 320 LE, 30%-os hatékonyság, kb. szűk fél megawattnyi hőt termel a kicsike, plusz amit a klíma kondenzátora hozzáad) a csatlakozók törékenyek lettek. Már a márkaszerviz is fél hozzányúlni, mert a fele a kezükben marad. - - - 2010-óta a Volvo leállt a B8444S motor gyártásával. Amikor a múltkor elhalálozott egy gyújtótekercs, a márkaszerviz már mondta is hogy be se jöjjek mert nincs alkatrész. Amerikából kellett rendelem, utángyártottat. Hetekig tartott beszerezni, ami alatt 7 hengerrel 15 litert fogyasztott százon az autó, mindenféle Fiat Ritmo hangok hallatása közben. Szerencsére kikötöttem az injektort ebben a hengerben, legalább a katalizátor nem károsodott. - - - A méregdrága adaptív bi-xenon lámpában a vezetékek szigetelései elporladtak, és a csupasz réz drótok kóricáltak jobbra-balra a fényszóróban. Elpukkantott egy ballasztot és egy lámpavezérlőt. Alkatrész persze nincs. A V70-es halogénes fényszórói nem kompatibilisek. 6 órán át zsugorcsöveztem a vezetékeket a lámpatestben, hogy még 3 évet kibírjon. Azóta találtam bontottat. Jobbkormányos verziót ugyan, ausztrál rendszerűt, de ez itt nem probléma a műszaki vizsgán mert nem vakítja a szembejövőt. A lámpát amúgy egy osztrák cég, a ZKW gyártotta, LFS nekik innen is: mert ugye milyen hallatlan dolog az hogy egy fényszóróban meleg van? Meg a HID fényforrás miatt UV sugárzás is van, ugye? És teljesen világos hogy egy prémium autóba a leghitványabb, nem UV-álló szigetelésű vezetéket rakom bele, nem a szilikonosat, mert olyan szép az amikor az autólámpa a tulajra gyújtja az autót! Mondjuk a Totalcar-on olvastam hogy milyen gyalázatos dolgokat művelnek a beszállítók kis hazánkban, lehet hogy én mondjuk egy láncfűrésszel adnék visszajelzést a termékeik minőségéről ha egy kicsit több közöm lenne a gyártóhoz. - - - A klíma kompresszorának ékszíjtárcsája műanyagból van. Ez a mágneskupplunggal való kapcsolgatáskor előforduló forgatónyomaték tüskék miatt 14 év után széttépte magát. Javítani persze nem lehet. Élmény 60 fokos autóban vezetni és hetekig várni alkatrészre! A kollégáim is nagyon elégedetten nyugtázták hogy milyen sokat tudok izzadni, meg milyen illatosan. Több vizet fogyasztottam vezetés közben mint az autó benzint. A kompresszor természetesen Valeo, Francia gyártmány. Kösz, Valeo! - - - Ha a futómű nem abszolút tökéletes (pl. féktárcsa melegen üt öt század millimétert a hőterhelés miatt, kicsit lóg 1-2 szilent, de még éppen nem cserés a márkaszerviz szerint, a gumiban 0.1 bar-ral kevesebb a nyomás mint a nominális) a gumit 10000 alatt elzabálja. A gumiabroncsnak meg ugye az olcsó szutyok nem teszi meg, főleg olyan autóban amiben a családom ül és 250 a végsebessége. - - - Drága javítani. De ugye aki tinédzserkorú prémiumautót vesz, az ezzel számoljon. Egy új kisautó árát költöttem rá. Nem bántam meg mondjuk, nem kellett még kétszer ugyanazt javítani, tehát minőséggel nincs gond. - - - Párszor lerohadtam vele: - A legdurvább az volt, amikor az akkusaru elvékonyításával készített kétszáz amperes biztosítéknál keresztben elrepedt az anyag, és ilyenkor se szó se beszéd minden elektronika lekapcsol. Motor leáll, se vészvillogó, semmi. Az autó volt szíves ezt megtenni egy forgalmas autópálya csomópontban, manőverezés közben, hátul egy mentett kóbor macskával. Szerencsére nem történt baj, volt segítség. Az akkusarut megforrasztottam és azóta rendben van, de az nagyon nem megnyugtató amikor a márkaszervizben az ilyen történetet hallva csak hümmögnek hogy ja ez bizony előfordul. Kösz. Mondjuk erre a Volvo is gondolt, és külön merevítése van az akkusarunak ezen a ponton, de sajnos az nem sokat ért. Az ilyen hibák jobb lenne az elektromos rendszert áttervezni. Hiszen ha jár a motor, akkor van villany is. Ilyenkor ki lehet írni a műszerfalra hogy hé jobbágy, állj félre biztonságosan mert coki lesz, baj van az valahol aksinál. Azért mégiscsak ez egy Volvo, ez egy biztonságos járgány, átkozottul veszélyes ha minden csak úgy hopp kikapcsol. - - - A másik ilyen jellegű lerohadás a szintén Valeo gyártmányú hűtőradiátor miatt volt. Az alumínium radiátor és a műanyag elemek között a szigetelés elporladt, és szintén macskamentés közben elkezdett szivárogni a hűtőfolyadék. A mentett macskával mentem a szervizbe. Amikor megálltam a parkolóban, abban a pillanatban engedte le az autó az összes hűtőfolyadékot. Szerencsére adtak csereautót, így el tudtam vinni az állatorvoshoz a macsekot. Javíthatatlan, mert a műanyagra hajlított fülek letörnek, csak cserélni lehet. Kösz, Valeo! - - - Ebben az autóban egy Haldex-gyártmányú AWD van. Ha a hátsó féltengelycsukló gumiharangja elreped, akkor az a márkaszerviz álláspontja hogy használjam csupaszon addig amíg el nem törik, mert a féltengelyeket csak komponens szinten tudják cserélni, darabját kb fél millió forintért. Azért ilyen olcsó, mert 30%-os hűségkedvezményem van! Szerencsére a Bailcast CVS18 típusú univerzális gumiharang illik rá, és 150000 kilométer után még mindig tart. Volt is ebből a márkaszervizben hümmögés, de azóta stikában ők is cserélik a régi (Ford-éra) kocsikon. - - - A 80 Ah-s akku ehhez a motorhoz túl kicsi, és a motor hője évente kinyírja. Természetesen 1-2 héttel garanciaidő lejárta után. Ha az aksi nincs teljesen tökéletes állapotban, akkor a kocsi nem indul be. Köztes állapot nincs. Sajnos a errefelé még a Bosch akkukat sem árulják egy évnél több garanciával. Vicces amikor az eladó húzza a száját hogy milyen szemét aksikat rakok az autóba. Én meg válaszul mondom neki, hogy "Babám adnék neked kétszer-háromszor több pénzt is, de ha annyira tróger vagy hogy nem adsz a portékádra rendes garanciát, akkor a legmélyebb tisztelettel, nyald ki!". További szájhúzások közepette azért csak eladta nekem a dolgot. Talán idén garanciaidőn belül hal meg az aksi és ingyenes lesz a csere. A Geely-éra S60-asban már a csomagtartóban van az akkumulátor. Amúgy a Volvo ilyen, ők bizony hallgatnak a hozzám hasonló szenvedő jobbágyokra, és tényleg van fejlesztés is. Ezt más gyártóknál nagyon nem így van. - - - A beltéri szivacsos elemek elporladnak, és fincsi sárga ragacsos anyag marad utána. Kimoshatatlan ha ruhára kerül. A tetőkárpit sárga pedig ragacsos havazás közben leválik vezetés közben. Az oldalkárpitokból is szivárog ez a mennyei matéria, nem is merem takarítani, nehogy leváljon és mindent összekenjen. Ez mind azért van, mert Ford.

Ide hordtam szervizbe

Al Futtaim Volvo, Mussafah, Abu Dhabi

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Al Futtaim Volvo, Festival City, Dubai

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 148000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Rover 45, 1.8 Impression (CVT váltós) Következő autója? Mitsubishi Attrage 1.2 CVT (szedán Space Star)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S80 2006 (2006)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)