A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S60 (2010)

S60 D3 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Kínai pénzből Belgiumban gyártott megbízható svéd

Szöveges ítélet

Pár évet Stockholmban dolgoztam, talán ezért is döntöttem a Volvo mellett, pedig sokáig nézegettem a Subarut is. Bő egy évig Svédországban, azóta itthon vezettem. Bár a kocsi Summum felszereltségű, néhány további extrával, a futómű beállítása nem változtatható. Én a középső, "sport" változatot kértem, ami a svéd utakon tökéletes választás, a vevők túlnyomó része ezt kéri, de a hazai, főleg városi utakra talán jobb lett volna a kényelmesebb "komfort" kategória. Az időnkénti rázósabb érzést persze kárpótolja a kiváló kanyarstabilitás, amit főleg hegyi utakon élvezek.
Az 5 hengeres, 2 literes dízel motor 163 LE, de igazán a 400 Nm nyomatékot érezni. Ez nem csak a vezetési élményben és előzéseknél érzékelhető, de a fogyasztásban is, mivel még közepes emelkedőknél sem kapcsol vissza az automata (Geartronic) váltó.(Tudni kell, hogy 2013-tól a gyár átnevezte a motorokat, így újabban D3 jelzéssel 136 LE, 350 Nm-re beállított öthengeres motort adnak az S60-ba.)
Mint minden magyar autóst, engem is érdekel a fogyasztás. A fedélzeti számítógép mérése szerint - legtöbbször a legcivilizáltabb magyar autópályán (a 6-oson) haladva,azaz kevés és nyugodt előzéssel, tempomattal 130-al haladva, 5,9-6,1 litert fogyaszt, széliránytól függően. Ez kb. 50%-os városi forgalommal tarkítva fel szokott menni 6,3-6,5 literre. A hét litert eddig még soha nem érte el, amiben szerepet játszhat az automatikus start/stop rendszer (amit persze egy gombnyomással ki lehet iktatni, ha túl gyakran kell megállni). Egy csendes vasárnap délelőtt kipróbáltam, hogy mennyire tudom levinni a fogyasztást. Vidékről egy főúton 160 km-t autóztam Budapestig, lakott területen 50-el, országúton 90-el, kerülve a fölösleges előzéseket (persze nem is volt nagyon mit megelőzni ilyen sebességnél). Soroksárra érve 4,5 litert mutatott a számítógép, alig akartam hinni a szememnek. Persze miután áthaladtam a fél fővároson, már 4,8-al álltam be a garázsba. Üzemanyagból a sima dízelt tankolom, talán érdemes lenne kipróbálni a prémium minőséget is.
A kocsi elektronikája olyan gazdag, hogy még nem tudtam minden lehetőséggel megismerkedni. Például kompon utazva a riasztóból kikapcsolható a mozgásérzékelő, amire akkor jöttem rá, amikor egy szeles norvég fjordban beriasztott a lezárt kocsi. Nagyon hasznos a beszéd-érzékelő telefonálás, aminek segítségével egy kormányon levő gomb egyszeri megnyomásával, majd hangutasításokkal lehet telefonálni. A hangfelismerő persze magyarul nem tud, így én az angolt választottam. A telefonban tárolt neveket kell bemondani, ami egyszerű, ha valakit Kiss (ejtsd: kissz, mint a csók angolul)Péternek hívnak, de mondjuk egy Csülök Csabával azt teszi a gép, hogy felsorol akár öt változatot a hasonló hangzású, betárolt nevek közül, ezt kiírja a képernyőre sorszámozva, és a telefonálónak ezentúl csak a helyes számot kell bemondani, hogy elinduljon a hívás.
A csomagtartó mérete valóban nem túl nagy, bár a hátsó üléstámlák dönthetőek. Nagyobb túrákra érdemes tetőcsomagtartót felszerelni, de én levehető vonóhorgot is rendeltem, ha netán több cuccot kell vinni.
Az első ülés háttámla állító tekerőgombhoz valóban nehéz hozzáférni, de a vezető oldali elektromos ülésbeállítás ezt kiküszöböli.
Szerelőre meghibásodás miatt még nem volt szükségem, de az éves szakszervíz 74.000 forint volt, ebből csak az olaj (6,5 liter) 44.000.
Összességében eddig mindenben azt kaptam az S60-asomtól, amit vártam, jelentkezem majd egy év és újabb 20.000 km után.

Hibalista

- Eddig nem romlott el rajta semmi.

Ide hordtam szervizbe

Szervíz: 1. Stockholm, 2. Ivanics-Budapest

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Camry Következő autója? élethelyzettől függően
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S60 2010 (2010)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)