A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » up (2011)

up Eco Up! CNG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A leggazdaságosabb kis egérkamion - 180ezer km Tartósteszt.

Szöveges ítélet

Egy kis pizzériát üzemeltetek Németországban, ehhez kellett olyan autót találnom, amely a legjobb kompromisszum gazdaságosság, strapabíróság és dizájn terén, mert ugye marketingértéke is van felmatricázva. Az Up! -ot már a 2011 es Frankfurti autószalonon kinéztem magamnak. Nagyon vagányan néz ki szerintem, egyszerre pöttöm és masszív, visszafogott németes dizájn de mégis talán a bogár után az első autó ami vidám, mókás is egyben.
Használtan 40 ezer kilométerrel vettem meg tavaly az elsőt, méghozzá egy Földgáz rendszerűt. (Eco Up!) Elképesztő fogyasztási és károsanyag kibocsátási adatokat ígért, 2,9 kg-os kombinált fogyasztás és 79g g/km. Azt még tudni kell hozzá, hogy Németországban kiterjedt CNG kúthálózat van, és 1 Euro a gáz kilója. Tehát 100km = 3 euró. Verhetetlen, konkrétan a villanyautók többet esznek villanyárban.
68 Lóerő egyébként nem sok mindenre elég, de belvárosi cirkálásra megfelel. Budapest Münchent is jártam vele, nem egy rakéta, de üresen, egy személlyel a 130 as utazót végig tartotta és nem volt kényelmetlen egyáltalán. És különben 24 Euróért a vonat sem visz haza!
180 ezer kilométernél tartok és gyakorlatilag ugyanolyan, mint mikor megvettem. A gyári fékek kezdenek kopni de még bírják. A Start Stop rendszerű önindítóban meg sem merem tippelni hány indítás van, de napi 12 órában megy belvárosi forgalomban kisebb megszakításokkal. A klíma ilyen kicsi motorhoz képest nagyon komoly pillanatok alatt jéghidegre hűt.
A futómű merem állítani, hogy a kategóriája egyik legjobbja. Nagyautósan puha, szépen kiegyenlíti az úthibákat, ellenben a kanyarokban dől emiatt, de ekkora teljesítménnyel amúgysem lehet gokartozni.
Szintén nagy pozitívum, hogy hatalmas a beltér. Az ember nem is gondolná, hogy egy miniautóban ül. 180 vagyok és szeretek derékszögben ülni, de van még hely a fejem felett. A szélvédő alját akkor sem nagyon érem el, ha előrehajolok, az utasoldali ajtót szintén csak nagy nyújtózkodások árán. Ami mondjuk problémás, ugyanis ott van az ablakemelő gombja. A vezetőoldalon, csak a vezetőoldali van, ezen nem értem minek kellett spórolni, hamár egyébként amúgy nem tűnik spórolósnak az autó, az anyagok nagyon minőségiek, az űlések strapabítóak, többezer ki és beszállás után is olyanok mint az új. A kormány és a műszerfal is remek puha műanyagból van.
A váltó vajpuha egyszerűen élvezet használni viszont elég hangos már gyári új állapotában is.

Pozitívum:

-180ezer km kemény városi nyüstölés alatt sosem hagyott cserben, a -csomagtartó ajtózárat kellett egyszer cserélni filléres dolog. Ennyi.
-Nagyon jó dizájn.
-Nagyon értéktartó kocsi.
-Földgázüzemben szinte ingyen van a használata és a fenntartása.
-Nagyon kicsi a fordulókör, nagyon kis helyekre be lehet állni vele.
-2 embernek olyan kényelmes mint sok nagyobb autó sem, de rövid távra hátra is bátran beülhet felnőtt.
-Elég csak ránézni és jókedve lesz az embernek!

Negatívum:

-68 Lóerő csak, de még kevesebbnek érződik. Nagyon kelletlenül indul meg.
-Az alap hangrendszer csapnivaló szerintem, 20 éves Videoton TV hangszóróját idézi kb.
-fékrendszer lehetne erősebb, ilyen kis súlyt nem lenne nehéz megállítani, de az ABS olyan korán fog, hogy nem enged komolyabb fékerőt kifejteni.

Nagyjából ennyi jutott eszembe most, imádom egyébként, volt már Arosám, Polóm, Micrám kicsik közül, de a közelébe sem jönnek.
Nemrég vettem még egy Up -ot ő most 70 ezer kilométernél tart, és szintén semmi baja nem volt még. Jövőre jön a harmadik, mindenképpen Up! lesz az is.

Hibalista

- 180.000 km városi futárkodás alatt mindössze a csomagérajtó elektronikus gombja amely nagyjából naponta 60-70 nyitás csukás következtében nem feltétlen meglepő. Az már annál inkább, hogy ezen kívül egyáltalán semmi sem ment tönkre. - - Update, 170 ezer Km- nél megadta magát a gyújtáskapcsoló. Heti 7 nap, napi kb 40 indítás/leállítással számolva akár örök életü is lehetne normál használatban. - - 180 Ezernél tartunk és még mindig nem romlott el semmi komoly rajta a fenti két apróságot leszámítva. A futómü mint az új, a fékeket cseréltem kétszer meg most 180 nál a dobot is. Ezenkívül minden gyári és hibátlan. A kormány és az ülés minimálisan kopik, ennyi :) Van benne még potenciál böven.

Ide hordtam szervizbe

Autohaus VW Moser Puchheim, Németország.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 42000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? A3 1.9 TDI Automata, 1996 Következő autója? Up!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen up 2011 (2012)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)