A 2,5TDI AZ 2,5TDI !!!
Szöveges ítélet
A vétel nem volt egyszerű. Legyen 8-9 személyes szgk, hosszú, 2,5TDI 102LE, 2 tonnát húzon, és ne kerüljön egy családiház árába! Három év alatt sikerült venni egyet! Az autót 400,000km-el vettem, (ELSŐ TULAJTÓL, SZERVÍZKÖNYVES!) elsőre soknak tűnik, de 1998-as és most 2008-at írunk az évi 40,000km reális. Én úgy gondolm inkább az óra mutassa a valós kilómétert, mint egy kereskedésben eladó, megkímélt 120,000-kms, tíz éves autó amit csak "hétvégén" vettek elő! Menet teljesítmény szerintem a legjobb a furgonok között, mivel autókat szerelek van viszonyítási alapom. A többi furgon sem rossz, de a T4 a legszemélyautósabb. Fogyasztás a méretéhez képest nagyon jó, 6-11-ig. Tempomattal 140-et simán utazik (amit egy Hiace, Transit valjuk be nem tud, max 110 és üveg hang), és ha előzin kell erről a tempóról a méretéhez képest 170-ig jól gyorsul! Elég nagy meglepetést szokott okozni a pirosnál. Mindeki kerülget jobbról, balról mert mégis csak egy teherautó, de a lámpa zöld a füst pedig fekete, a kerülgetők meg sehol, csak megszégyenűlten besorolnak a "teherautó" mögé! Tréllert elég sokat húzok vele, könnyen húzza a három tonnát is, de elidulni elég nehéz a Ford váltó miatt. A 75KW-os T4-eseken Ford váltó van, hosszúak a sebességek, de ettöl jó a végsebessége (185km/h nekem). A Ford váltóra azért volt szükség mert a 250nm nyomatékot a VW váltó nem bírta (nincs vele gond, ha alpjáraton zörög az nem a válto hanem a kettöstömegü lendkerék kb 230,000Ft/lendkerék, tárcsa, szerkezet). Páran panaszkodnak az adagolóra és a porlsztókra. Ez NEM az autó hibája! A jó magyar gázolajtól megy tönkre (savas szar, kenése O, nincs külömbség a kutak között, mind MOL üzemanyagot árul)! Az üzemanyagba robogó 2T full szintetikus olajat kell önteni (2dl/20l gázolaj) és akkor örökös mint a szegénység (ez a mególdás az összes diesel autón segít)! Kézifék kötelet érdemes tartalékba beszerezni, mert pár hónap alatt képes berohadni és beragad ( 2,500Ft/db). Első fékből CSAK Textar betét (kb 18,500Ft/gern), tárcsa pedig BREMBO (kb 45,000Ft/2db)! Szerintem jó autó!
Hibalista
- Fékbetét, féktárcsa, kézifékkötél.
Ide hordtam szervizbe
Saját szervíz!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf TDI | Következő autója? | T4 2,5TDI MULTIVAN |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
