Luxus- tank energiatartalékokkal
Szöveges ítélet
A B7-es Passatunk 5 éves lett, 127e km-rel, megérett az idö a cserére. Feleségem a lelkemre kötötte, hogy olyan kocsit válasszak, amiben nem fogom húzni a számat. Mivel a Passatot a VW beszámította, ezért is maradtunk a márkánál, szerettem volna min. V6-ot ill. SUV-t. Mivel a családnak is be kell férni, az embléma a kocsi orrán pedig engem nem nagyon érdekel (ha a Grand SantaFe elérhetö lenne rendes motorral, talán azt választom), a Touaregre esett a választás- jobban tetszik a forma mint pl. az x5 vagy a gle. Eddig csak jókat hallottam a kocsiról. A felszereltségi lista elég hosszú, a 262 lóerös utcai változat, Vienna bör, Memory csomag comfort ülésekkel, area view (4 kamera), elektromos csomagtérajtó, légrugó, vonó horog, tetöablak, 4 zónás klíma, 19-es kerekek, bi- xenon fényszórók, LED nappali fény ill. hátsó lámpák 60gb-os merev lemez, dvd- lejátszó, car net, króm csomag, etc, így a kocsi ára 79.350€.
Nem kevés pénz, de nagyon érezni rajta a luxust, minden sokkal finomabb, mint az eddigi kocsijaimnál, csend van, magas tempónál is szépen ül az úton, nem probléma tartani autópályán a 220-at, nem érezni a motoron, hogy kínlódna, az utazó tempó 180 körül van, ekkor olyan 10-12 litert eszik, de ha a tempomat 120-on van, akkor csak 7.6- 7.7, ha otthon használom max 90ig akkor 7liter alatt (a fedélzeti számítógép szerint 6.8-6.9). Szerintem nagyon elfogadható érték, mégiscsak 2.5 tonnát mozgat az ember utasok és csomagok nélkül. A váltó nagyon tetszik, D-ben simán kapcsolgat fel, 55-nel már berakja 6-ba, 75-nel 8-ba, de S- fokozatban gyorsításnál csak 125-nél rakja 4-be! Lehet vele elözni is, nem érzi úgy az ember, hogy kevés lenne vagy el fogyna az erö. Télen próbáltuk havas- latyakos erdös terepen is, ahova személyautóval nem merészkedtem volna be, a Touareg simán vette az akadályokat, a légrugónak köszönhetöen off- road módban nagyon kényelmesen lehetett haladni (bár a Passat is 4motion volt). Mi pedig sokat járunk hegyekbe túrázni, sziklát mászni ill. síelni.
A csomagtartó is jól ki van találva, középsö ülést külön le lehet dönteni, simán beférnek pl. a sílecek, nem kell a tetöre szerelni. Ha nehéz dolgot kell bepakolni, akkor le lehet engedni a kocsi hátulját a légrugónak köszönhetöen (álló motor mellett is), hogy ne kelljen olyan magasra emelni, ez akkor is jó, ha a gyerekek "segítenek" kipakolni a kocsiból. Ami kicsit zavar, hogy a csomagtér fedél szerintem bután van rögzítve, ha nincs rendesen bepöccintve, menet közben simán felugrik és az ember nem lát hátra (ezt a BMW sokkal elegánsabban oldotta meg).
A magas üléspozíció nagyon kényelmes, 1-2 hozzá lehet szokni, furcsa is, ha feleségem kocsijába ülök be (kb. 1 hete vezettem is, a beindítás is gond volt ill. az elindulás is). A memória csomag jó találmány, a kocsihoz 2 kulcs van, 2 üléspozícíó van elmentve, a kocsi tudja, hogy melyik kulccsal lett kinyitva, az alapján állítja be az ülést ill. a visszapillantókat.
30.000km alatt semmi gond nem volt vele, a szerviz-díj sem félelmetes (300€).
Mindent összevetve örülök, hogy ezt választottuk, ez a ráncfelvarrott verzió, ebben már nem volt elérhetö a v8-as dízel, remélem a következö generáció megkapja az SQ7 motorját, mert akkor lehet Touaregröl Touaregre váltunk.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Fischer Automobile Amberg
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Passat B7 kombi, 4motion | Következő autója? | Q7/ SQ7 vagy Touareg |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |