A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Scirocco (2008)

Scirocco 1.4 TSI Twincharger 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Metálkék p*niszhosszabbító

Szöveges ítélet

Még zöldfülűként láttam meg az IROC tanulmányautót 2006-ban, egyből megragadott a forma, végre egy érdekes VW!!! Azóta volt pár fauvém, Polo-k, Golf-ok, 10 év után lehetőségem lett használtan beszerezni egy Sciroccot. Napi használatra alkalmas gép kellett, ami jól néz ki, sportosan megy, szeret kanyardni, de olykor elfér benne 3-4 ember vagy egy bevásárlás és egy gyerekülés. Egy 160LE-s sport csomagosra esett a választás, ez az alapfeszereltség (digit klíma, ülés fűtés, tempomat, ESP, 8 légzsák, nem sóherkodtak mint a golfnál) pár extrával (elől 312mm-es fékek, fekete tetőkárpit stb.)

Külső:
Úgy megbámulják mint egy új Ferrarit, szerintem ez sokat elmond! Arányos forma, keret nélküli ablak, gyönyörű metál fényezés, kell ennél több? Szerencsére a tervezők gyógyszere nem gurult túl messzire, sokkal praktikusabb mint a legtöbb coupe (pl. TT), van egy használható csomagtér és 4 ember kényelmesen elfér az autóban.

Belső:
Keményre tömött, remek tartású kagyló ülések (hátul is), sportos vezetési pozició. Rövid távon kényelmetlenebbnek tűnik mint egy nagy francia autóé, de 2-3 óra után sem fészkelődök benne. Műszerek és kezelőszervek ergonómikusak, remekül kézre esnek, inkább konszolidáltak mint sportosak, talán az EOS-ból ismerősek... A bőrözés remek, műanyagok a legtöbb helyen jók, de 1-2 helyre csak kopogó/recsegő vacak jutott (pl. középbox, ajtó behúzó). Hátul meglepő módon szépen el lehet férni 180cm-ig, bár a bejutáshoz akrobata ügyesség kell és a kilátás is bunkerre emlékeztet. Elől rengeteget kitakarnak a vastag A oszlopok és a tolatóradar is bizony jól jön.

Motor:
Az autó legszeretettebb és egyben leggyűlöltebb része. Nem véletlenül lett többször az év motorja, turbó és kompresszor együtt használva nagyszerű karaktert ad a kis 1390cm3-es blokknak. Erőben egy 2-2.5L-es szívóra emlékeztet, turbólyuknak nyoma sincs, fogyasztásban pedig egy közönséges 1.6-osra. Nagyon finoman jár, felhúzott ablaknál alig hallani a hangját, pedig elég vérmes ahogy süvít a feltöltő alacsony fordulaton.
Sajnos a tartósságáról már nem lehet ennyi jót elmondani. 70e km-nél a márkaszervíz kicserélte a vezérműláncot, nálam 121e km-nél adta meg magát és ugrott át egy reggeli hidegindításnál. A szelepeket megfésülték a dugattyúk, ezért a komplett vezérlés cserén felül a hengerfejet is fel kellett újítani. Ha már szét volt szedve, vettem bele új vízpumpát, meg egy rakás drága csavart és tömítést is, mert az ilyenkor illik cserélni. Mivel egy hete volt, hogy átvettem a gépet, enyhén szólva rosszul esett a dolog, szerencsére a kereskedő állta a javítás 2/3-át.
A kipufogó a golfénál kicsit röfögősebb, de hosszú úton sem zavaróan hangos. A váltó tipikus VW-s, határozottan és pontosan kapcsol, de nincs igazán mechanikus érzete. Nagyon hosszúak a fokozatok, 2-esben 110 fölött lenne vége, 6-osban 2800-at forog 130-nál.

Futómű:
Keményre hangolt, inkább sportos mint kényelmes. Nálam kapott egy 20mm-es ültetést és 235/45 R17-es kerekeket, így már az elviselhetőség határát súrolja az átlag pesti utakon. Jó minőségű aszfalton nagyon stabil, még vadabb vezetés mellett is rengeteg tartalék van benne! A fék jól adagolható, ami kell is, mert vészfékezésnél ön és közveszélyes lassulást produkál.

Verdikt:
Mokány kis gép, még egy év után is jó érzés reggel ránézni a garázsban! Vezetési élménye egy feltuningolt Golféra emlékeztet, de nem fárasztó, kicsit talán túlzottan is steril nekem, de már jó ideje nem készítenek benzinszagú, ordító, szervó nélküli gépeket... Teljesítményéhez képest fogyasztása nagyon baráti, országúton 5.5-6L, városban és autópályán 150-nél 8-9L. Fenntartása szerintem nem drágább mint egy bármilyen erősebb középkategóriás ferdehátúé (ST, GTC, TYPE-S stb.)

Hibalista

- 121e vezérműlánc és feszítőpatron - 500e - - 128e kuplung kinyomócsapágy - 150e (még pár évet elment volna, de inkább kicseréltettem a teljes szerkezetet tárcsával, ne kelljen újra bontani)

Ide hordtam szervizbe

Maszek szerelő a XVI.kerületi György utcában, a kereskedő ajánlotta. Egy igazi kontár, a vezérlést nem sikerült neki összerakni, de legalább megpróbált lehúzni és csigalassan dolgozott...

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Szondi a XX. kerületi Nagysándor József úton. Profi csapat, nálam még nem hibáztak, időpontot nehéz szerezni, de hamar megcsinálják! Korrekt áron adják az alkatrészt, hozottból is azonos díjért szerelnek. Kicsit drágák (a sarki kontárhoz képest), de megéri, 10 éve csinálják az autóimat...

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Polo Következő autója? A6
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Scirocco 2008 (2009)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)