Ebben szép az élet!
Szöveges ítélet
Közel egy évig keresgéltem a piacon, mire a látókörömbe került a Phaeton. Mindenféleképpen összkerekes automatát szerettem volna erős motorral. 3-4 év körülit. A Phaeton-t sokáig kizártam, a tömege miatt. Azt gondoltam, hogy 1600kg -ból már lehet jó autót építeni.
Végül rájöttem, hogy a Phaeton-t a tujdonosok dícsérik, megbízható auto. Nos elmentem kipróbálni két autót, ami ígéretesnek tűn (fiatal Phaeton-ból nem is volt csak ez a két eladó példány). Mindkettő külföldről behozott kiglancolt auto volt. Alvázszámot alapján kiderült, hogy durván tekergették az órájukat.
Hosszas várakozás után sem került a hazai piacra eladó Phaeton, így szétnéztem a Német piacon is.
Végül egy VW márkakereskedésben megtaláltam a keresett gépkocsit. Itt elkövettem az a hibát, hogy megbíztam egy neppert az egyszerűség kedvért a behozatallal. Nos nem kellett volna.
A nepper egyszer kp-ban kérte az Euro-t, utána utalással.... pénz ki a bankból, pénz be és huss... 200 lepedő ment a jutalékra. Utána pedig azt vártam, hogy az ígért tréler behozza... hetekig... Végül megérkezett az auto. Ám érdekes módon kb. 1200km-el többet mutatott a km óra, mint a Német telephelyen. Ja, hogy elkérték a tréler árát és lábon érkezett az auto...
Még másfél hét és rendszám került a kocsira.
A kocsiról:
Kényelmes, jó, szép. Azóta a dugóba kerülök (M0) akkor is szépnek látom az életet. Egyszerűen zseniális.
Váltója szépen vált. Általában kettessel indul, de kicsit nagyobb gázadás esetén visszavált 1-esbe és valami elképesztő sprintet visz végbe. Autópályán van érteme a Sport üzemmódnak, mert pl. 110-nél, ha hatosban van a kocsi csak egyet vált vissza, pedig néha jól jönne a negyedik fokozat ilyenkor. Sport módban kettőt is visszavált a kocsi.
Nem sportkocsi, de nagyon jól megy, 2300kg üresen! A futómű és a kormányzás olyan, hogy nem érezni a kocsi súlyát.
Hóban-jégen is úgy gyorsul-kanyarodik, hogy az elképesztő. Egyedül a fékezés során kell észnél lenni. Ha nem száraz az út, akkor fel kell készülni, hogy nem úgy lassul mint egy VW polo.
Dupla kipuffógós, és a cső belső része ahol beáltni teljesen tiszta. Semmi kormot nem látni 100.000km után.
4 fok alatt egy kiegészítő Webasto kályha bekapcsol, így gyorsan bemelegszik a motor. Jó lenne ezt a funkciót kikapcsolni, néha sajnálom a kajhát, amikor csak 1 percre beindítom a motort, hogy pl félreálljak a kocsival.
Elvittem egy Dino padra és 280 lovassá varázsolták!
Hibalista
- Csak a rendszeres karbantartásokat kellett elvégezni (olajcsere a váltóban is stb.).
Ide hordtam szervizbe
Siófok autódoktor
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A8 | Következő autója? | a zászlóshajó |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |