A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (1996-2000)

Passat 1.9 PDTDI 116LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gazdasági totálkár? Part 2.

Szöveges ítélet

Az előző ítélet óta megutáltam ezt az autót. De nagyon. Túl is adtam rajta gyorsan.
Az elmúlt négy hónap eseményei ösztönöztek arra hogy meghozzam a döntést, eladom. Amikor megtörtént a PD elem kábelköteg cseréje, nagyjából egy óráig semmi baja nem volt az autónak. Ausztria fele utazva azt vettem észre hogy 2-3. fokozatban nagyon lágyan rángat, hívtam is a szerelőmet hogy hamarosan újból találkozunk mert az autó megint rosszalkodik.

A következő ominózus eset helye Ausztria, adóhivatal parkolója, kb 38fok. A kocsihoz érkezve erős üzemanyagszagot érzek. A kocsi alatt egy méteres gázolaj tócsa. Jajj nekem megint ez a sz.r... Szerencsére nem vett észre senki, el is tépáztam onnan gyorsan mielőtt feljelentettek volna. Telefon, szerelő vajon mi az átok lehet megint??? Telefonos konzultációt követően füves területes indulhat a mókolás, a tanknak van egy felső beömlő nyílása aminek van egy gumi tömítése. Onnan szokott szivárogni. A probléma ott kezdődött, hogy a kémlelőnyílás csavarjai annyira eloxidálódtak, hogy a 3-ból kettőnek letörött a feje. Na itt kezdtem el utálni már az egészet. Nagyjából 2 óra kínlódás és 5 liter izzadtság után sikerült megjavítani. Persze hogy egy hónapja vettem vadonatúj gumikat, tiszta gázolaj az egész...

Pár héttel később vettünk egy babakocsit, jobb hátsó ajtó nem nyílik. Ó hogy rohadj meg...

A következő hazaút alkalmával, mivel ugye a rángatás még mindig nem szűnt meg 2-es 3-as fokozatban, dombon tolom neki felfele 110-zel kamiont előzve amikor elmegy a turbó. Hívtam is a szerelőt, nem csak rángat, de nagy terhelésnél a turbó is elmegy. Első utam hozzá vezetett, probléma kimér, bemér, légtömegmérő + turbónyomás szabályozó szelep. Megint 30.ezer páff.

Szabadság után irány vissza Ausztria. M1-esre való felhajtásnál, 2-3 fokozatban rángat. Jajj de kezdem ezt a mocskot utálni. De már nem érdekel, menjen amíg meg nem áll. A vezetési élményt lassan felváltja a düh, az állandó feszültség, a kalandvágy hogy hazaérünk e, az állandó gondolkodás hogy ez most miért lehet és persze megint mennyibe fog kerülni.


A következő út alkalmával irány Linz, babalátogató. Megint csak 38 fok, 150km/h oda vissza. A RO rendszámos 320D nem tud megelőzni a bécsi dombon mert a Passat még 150-nél is emel, kimegy a világból s mindezt 6 literrel. Még mondja is a feleségem hogy milyen jól viselkedett most az autó, a jéghideg klímával nagyon kellemes a kocsival utazni.

Másnap reggel munkában csörög a telefon. A feleségem hív, Te valami baja van a klímának mert "nagyon zörög". Csapágyas lett a szellőző motorja, már a telefonban megállapítottam a hangjáról. Tipik VW betegség, a Superbben es a Golf IV-ben is megadta magát. A szerencse az volt hogy a hétvégére pont mentünk balatonozni, dehát egy hazaút nem hazaút a szerelő nélkül. A magyar határt átlépve a klíma magától max fokozatra kapcsolt és forró levegőt kezdett el fújni az utastérbe úgy, hogy nem lehetett kikapcsolni mert a kijelzőjéről eltűntek a jelek. Gyorsan megkerestem a biztosítékot, lehúztam, így tudtam elkerülni hogy ne süljünk meg a 36 fokos hőségben. Felejthetetlen út volt a 200km lehúzott ablakokkal, főleg az émelygő állapotos asszonykámnak. Szerelő, klíma vezérlő csere. Bumm megint 40ezer.

Pár héttel később az autómosóban letörött az antenna. Megette az UV... De a bontóban kaptam ingyen egyet helyette :)

Augusztus, nyaralás. A tetőkárpit elkezdett elengedni a bal hátsó ülés fölött. A bőrözött kormányról mállik a festék.

A következő héten észrevettem, hogy egyik napról a másikra megsárgultak az első fényszórók, a baloldaliról konkrétan az a lakkréteg szerűség elkezdett lejönni. Hozzáteszem ezek a gyári fényszórók, nem holmi "kínai Angel Eye bucsuslámpák". Ezt így Ausztriában senki nem fogja átvinni a műszakin, ehhez kell 2 db első fényszóró.

Bécs, az A2 autópályán araszolásnál hallom hogy a turbónál valami kifúj. Telefon, szerelő. Azt mondja semmi gond csak a turbócső lesz, nem vészes csak pár ezer forint. De már megint, már megint ez a sz.r. Mindig, minden héten van vele valami kín amiből nekem már elegem van. Következő hazaúton természetesen a szerelőnél kezdtem, igaza lett. a turbócső volt a hibást de már pénzt sem kért a javításért csak a cső árát (8000 HUF).

Pár nappal később emelkedőn, kb 1600-1800-as fordulatnál kormol. Amolyan szürkés feketés füst jön a kipufogóból. Ahogy használjuk egyre jobban erősödik a füstölés, már egyenes úton is alacsonyabb fordulaton. És persze rángat. És a ták-ták-ták sem múlt el. És közben letörött a középső kartámasz nyitója is. Telefon, szerelő. Add el! Itt a vége, mondta ő. Valószínűleg a PD elemek kezdik megadni magukat, akkor meg már a vezérműtengelyt is ki kellene cserélni, himbák cseréje, fészkeket megmarni kb 200-250 pénzbe kerülne. Hát az ördög patáját én ezt már biztosan nem fogom megcsináltatni. Idő közben vettünk egy Toyota Hiace-t hobbi célra ami csupán 1 évvel fiatalabb (2001-es évjárat) de leírhatatlan a különbség. A puritánság és az összeszerelés minősége szóba sem állhat egy VW-nel. A feleségem imádja annak ellenére hogy 100-zal megy kényelmesen és teherautó. Azt hiszem itt el is dőlt hogy a következő autónk japán lesz.

Az autó egyetlen pontja ami kifogástalan 22 évesen is az a karosszéria. Sehol egy rozsda, de még a lakkréteg sem indult meg, sőt az alja is tiszta annak ellenére hogy osztrák autó.

Az autót hamar elvitték, hála égnek egy autószerelő vette meg aki pontosan tudta mi a baja. 22 hónap alatt költöttem nagyjából 800 ezer forintot erre a huszonegy éves Passatra amit nem a kínálat aljáról vettem. Kérdem én ha ez ilyen, milyen lehet a 3-400 eurós kategória??? Ne tévesszen meg senkit a VW hírnév, a szomszéd meg az ismerős véleménye, meg az sem hogy a HAHUN már 4-500 ezertől vannak ilyenek. Jó autók VOLTAK ezek 10 meg 20éve, de az az igazság hogy ezeknek az autóknak az életkora lassan eléri vagy meghaladja a húsz évet, elfárad az anyag, a tömítések, a szimeringek, a műanyagok stb... jó választás lehet annak akinek van garázsa, ért hozzá és szeret bütykölni és nem jár velem több száz km-es távokra. Nekem mostanában VW-m biztosan nem lesz....

Hibalista

- A két rendszámtábla között nagyjából minden. Kopó alkatrészek, lengéscsillapítók, fék, kuplung + kettős tömegű lendkerék, kipufogó, központi zár, tankból csöpögött a gázolaj, klíma elektronika, fűtő motor ventilátor, légbeömlő nyílások fogai eltörtek, ablakemelő motorja, ablakemelő kapcsolók, kipufogó, EGR szelep, légtömegmérő, turbónyomás szabályozó szelep, PD elemek, vezérműtengely elkopott, intercooler, index relé, rádió, antenna eltörött, elektromos tükör, ülésfűtés csak max fokozaton működik, jobb hátsó ajtó zárja, jobb első ajtó bowden, PD elem kábelsor, kipufogó bilincs elrohadt, tank feletti kémlelő nyílás csavarjai elrohadtak, tetőkárpit elengedett, belső világítások, ajtó alsó részét megvilágító fény

Ide hordtam szervizbe

Ismerős.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 263000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? A6 2,4 Benzin automata Következő autója? Hiace 2.5D4D 4WD
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 1996 (1996 - 2000)

További ítéletek (177 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)