1300-as benzines
Szöveges ítélet
Először még gyerekkoromban Liener György Nagy autóskönyvében láttam a Passatot mint újdonságot 1972-ben. Sokat nézegettem, nagyon tetszett, ez volt a kedvenc autóm a könyvben.
20 évvel később 1992-ben kimentem a vásárba, mert egy használt autót akartam venni (Wartburg Tourist volt a célom úgy 80 000 Ft környékén) Nem találtam nekem tetsző állapotú Wartburgot, de találtam mást: ott állt számomra elérhetetlenül drágán, 160 000 Ft-ért álmaim autója egy gyönyörű Passat (a jobb állapotú Ladákat 100-140 000 körül adták-vették akkoriban) Körüljártam, megnézegettem, beszéltem is a tulajjal de mondtam neki hogy nem tudom megvenni mert nincs ennyi pénzem. Már végefelé járt a vásár, visszamentem mégegyszer utoljára megnézni a szép Passatot, le volt árazva 140 000-re, ekkor már reálisabbnak láttam alkudni, ajánlottam 120 000-et érte, végül 125 000-ért megvettem (beáldozva a család havi kosztpénzét is) Hazajöttem vele, nagy királyság volt, az utcánkban nekem volt először "nyugati autóm".
11 éves volt amikor megvettem, gondos német gazdája volt, még egy kis papíron az olajcsere dátumát/km állását is megtaláltam a kesztyűtartóban. 21 évet és két hónapot használtuk jelentősebb hiba nélkül, parkolni sokszor nehéz volt vele a hosszú orra miatt, viszont könnyen szerelhető mert tágas szinte üres a motortér.Ez még az otthon szerelhető kategória.Alkatrészt mindíg kaptam hozzá. Az utastér tágas, kényelmes és ha lehajtom az ülést egy kisebb teherautó lesz belőle.Városban 10 l a fogyasztás, országúton 100-zal 7-8 l. Előzéshez kicsit lehetne erősebb a motor de hát 1300-as ennyit tud.
Immár 32 éves volt az öreg Passat, szinte családtaggá vált de eljárt felette az idő. Fél év műszaki volt még rajta, kivittem a vásárba és eladtam 65 000 Ft-ért. Azóta nem láttam, remélem jó gazdához került.
Hibalista
- Akkumulátor,hátsó kipufogódob,4 lengéscsillapító, féltengely gumiharang, kormánygömbcsukló, első fékpofák, termosztát, vezérműszíj, benzincső, fűtés gumicső, az évek során kétszer hegeszteni kellett az alsó küszöböt a hátsó lengővillák tartójánál és egyszer a csomagtartó aljánál. Az utolsó 6 évben volt egy vízpumpa csere, a hűtő is szétrohadt de már nem költöttem rá hanem purhabbal beragasztottam, jobb alsó küszöb hátul megint elrohadt ugyanott ahol pár éve meghegesztették, a jobboldali ajtók alja és a jobb hátsó sárvédő széle rohadt, a jobboldali fényszóró foncsor megrozsdásodott, gyujtáskapcsoló betétje az önindítót nem kapcsolta de megoldottam egy nyomógombbal, a hátsó fékpofák elkoptak cserélni kellene, a kipufogórendszer is kifújt elöl is valahol és a hátsó dob is szétégett. Fél év műszaki volt még rajta, lehetett volna rá költeni vagy 200-250 000 Ft-ot.
Ide hordtam szervizbe
Magam javítottam
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Karosszérialakatos
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 21 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Trabant 601 limuzin | Következő autója? | Golf 3 variant |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |