A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Jetta (1984-1992)

Jetta 1.6 CL (PN) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy vágyálom beteljesülése - Vol2.

Szöveges ítélet

"Az érzéseim szépen lassan átalakultak szimpátiából szerelembe." - Emlékszünk még az előző ítéletből?

"Ha meglesz a következő, írok majd arról is." - No és erre?

Újra tollat kell hogy ragadjak, nem szeghetem meg az ígéretem.
Az utód immár több, mint két éve szolgál. És mit is mondhatnék? Hálás.

Jól tetszenek látni, egy Mazda6 "ment a levesbe" miatta. (Belőle csak a kombi mivoltát hiányolom)
Pedig, mikor hozzám került, nem volt a legfényesebb állapotban; de a szines karosszériaelemek, a foszladozó üléshuzat és a máladozó tetőkárpit mögött -hosszú körbejárkálás és a bennem dúló érzelmek kavalkádja ellenére is- én valahogy mégis megláttam a benne rejlő lehetőséget. Vagy a kihívást... Hogy újra régi fényében pompázva ejtse rabul a tekinteteket, amikor feltűnik az utcán a sok lélek nélküli drága és modern, szuperkompjúterekkel teletömött közlekedésieszköz között.

Egy szimpatikus mezőkövesdi fiatalemberé volt, aki valószínűleg már akkor ugyanúgy bánta, hogy eladta, mint én az előzőnél. Kérdésemre, hogy mi a terve a jövőben, sejtelmesen azt felelte, hogy most összeszorul a szíve, hogy el kell engednie a masinát, de nem teljesen biztos, hogy ez a hiány örökre így is marad...

Hogy az előző Jettám jelenlegi, boldog tuajdonosát idézzem:
"Egy igazi időgép. -Timemachine-"

Ennek a gépnek lelke van és aki egy kicsit is fogékony a múlt csodáira, az bizton állíthatom, hogy nem megy el mellette szó nélkül. Ez nem egyszerű autózás! Erre nem mondhatjuk "csak úgy", egy hanyag kézlegyintés kíséretében, hogy 'megbízható', meg hogy 'elvisz A-ból B-be'...
Ez már majdnem olyan, mint a motorozás. Mindíg az uticéloddal ellentétes irányba indulsz el vele, hogy minnél tovább élvezhesd.
Ez az masina nem őríti meg az embert. Nem érzel magadban késztetést, hogy kitaposd a belét, hogy a pályán lealázz mindenkit (nyílván nem is lehet vele).

Nagyon messzinek érzem még a végét, hogy befejezettnek tekinthessem, hisz hiányoznak még apróságok... Van még rajta munka bőven, mint például a külső műanyagozás hiányosságainak pótlása, a tetőkárpit rendbetétele az ajtókárpitokkal egyetemben, valamint a szinte teljes mértékben hiányzó zajszigetelés pótlása. Nem ártana rá valami mutatós alufelni, és talán a legkomolyabb munka a fényezés rendbetétele lesz.

Szívmelengető és egyben büszkeséggel eltöltő érzés, mikor a vizsgabiztos a műszaki közben odajön hozzám és kérdezi, hogy szeretném-e majd az autót OT-ztatni? Merthogy az elkövetkező két évben teljesen nyugodtan fel lehetne készíteni, ugyanis nagyon szép állapotú a masina.
A műszakira én készítettem fel az autót. Saját magam cseréltem ki a komplett hátsó fékrendszer kopó alkatrészeit. Lambda szondát is cseréltem, valamint az összes kopó alkatrészt újra cseréltem, amit tudtam.
A műszaki viszga közben egyetlen komolyabb hibára hívták fel a figyelmem. A két első gumi fékcső közel jár a végéhez. Egy komolyabb vészfékezés, és eldurran a fékcső. (Ezúton szeretném üdvözölni azt a motorosfutárt, aki szabálytalanul, a középső kanyarodósávból, az álló autók közül elém vágott. Na, ott volt ám komoly vészfékezés)
Itt meg kell jegyeznem, hogy elmondásuk szerint még az eredeti, gyári csövet operálták ki. (28 éves az autó)

Nemrég a páromnak szereztünk egy kis Seicentot. Én, a kis piros „szörnyet” nemes egyszerűséggel, csak kertitraktornak hívom. Nem túl kedves elnevezés, de tudnék rá rosszabbat is. Az autó 2020 januárja óta pihen a Jetkó mellett. Igazából annyit kell róla tudni, hogy 10 évvel fiatalabb és az elmúlt fél év során, mióta nálunk van, sokkal többet kellett az ő mindennapi használatot erősen befolyásoló hibáinak kiküszöbölésével tölteni, mit a Jettával az elmúlt két év alatt összesen! Sajnálatos, de nem kifejezetten a felmerülő hibák kapcsán, hanem a javításukkal összefüggő szívás miatt tapasztaltam meg, hogy mi az alapja az ismert óvásnak: F-betűs autótól óvakodj!
Ezzel szemben az öreg masina napról napra csak teszi, amit elvárok tőle. Hoz-visz, s mindeközben az összes meglévő nyűgje, baja és bánata ellenére minden egyes alkalommal boldogan nézek vissza rá, miközben aznapi útjai után magára hagyom, jól megérdemelt pihenésére. Pedig búg a csapágyazás, az ajtók gumikéderei igencsak megfáradtak az évek múlásával, így egyáltalán nem elhanyagonható mértékű a szélzaj, a fényezése igencsak kopottas és –mint korábban említettem- a műanyagozása sem a régi már.

Mindezek ellenére mondok én valamit: nem helyette lesz újabb autó... Mellette lesz ;)

Hibalista

- Egy ilyen idős autón? Kvázi minden, ami elkophat.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szerelem, mint az előzőt. Nemsok olyan alkatrésze van, amit házilag meg ne lehetne javítani.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (5) Használati időtartam év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 326000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 87000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mazda 6 Következő autója? Ceed 1.4 vagy 1.6 T-GDI
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Jetta 1984

További ítéletek (55 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)