Becsüld meg a TDI-t
Szöveges ítélet
Anyukámnak vettük a gépet 4 éve. Megy mint az állat, nagyon keveset eszik, mint minden hagyományos adagolós TDI. Igénytelen az üzemanyag minőségére, biodízellel is tökéletesen működik. Apróbb problémák merültek fel eddig. Pl: generátor szénkefe elkopott (1500 ft plusz egy órás szerelés). PK szíjtárcsa idővel elkezd kóvályogni (TDI betegség), és nyikorog a szíj, és a feszítőgörgőjét is megnyúzza, de orvosolható, szerelő semkell hozzá. Egyetlen problémája, ami a hagyományos TDI-k általános betegsége, hogy így 200 ezer km környékén az autó rángat gyorsításkor. Ez az adagolófejnek köszönhető. A svábok ugyanis úgy építették meg az adagolót, hogy a léptetőmotor (ami tulajdonképpen a csúszógyűrűt húzza az adagolóban gázadáskor és adagolófejnek hívják) az üzemanyagban úszik, és összeégnek a tekercsek benne. 30.000 Ft-ért orvosolja a problémát "krézidiesel" ( www.krezidiesel.hu ), csak kicsit link a csávó, nehéz vele időpontot egyeztetni, de garanciát vállal rá. A másik probléma, hogy eléggé rohad, szerintem ez kategóriáján belül típushiba. Sok Golfnak látom rohadni a küszöbét sajnos. Biztos épp akkor megbetegedett a galvanizáló mester a VAG-nál. A jó magyar utaknak köszönhetően szilentcsere, gömbcsukló, stb problémák akadtak és akadnak is, de hát ez Balkán.
Hibalista
- PK-szíj feszítő
- Generátor szénkefe
- Gyári riasztóban egy relé megdöglött egyszer, és menet közben leállt az autó
Ide hordtam szervizbe
Varsányi művek Dunaharaszti
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Adagolókban Krezidiesel a verhetetlen
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf2 | Következő autója? | Nagy dilemma, egyre szarabb autókat gyártanak. Talán Audi. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
