A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » CC (2012)

CC 1.8 TSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nehéz lesz überelni

Szöveges ítélet

Előljáróban: Egy Passat CC 2008-as modellről van szó, valamiért nem enged kiválasztani ilyen típust a felület. A kocsi még meg van és amíg nem lesz anyagi vagy bármi más okom rá, ez így is marad, csak azért írok, mert elég kevés anyag van róla magyarul és biztos vagyok benne, hogy minden leendő tulaj örül neki, ha megírom a saját tapasztalataimat.

Kezdjük a nem szeretemmel:
- A kocsi alacsony, azért nem a legkényelmesebb manőver a beszállás. Nagymamás család tuti ne ilyen autót vegyen. Bár néhány hete meglepődtem, hogy egy 3 éves 3-as kombi BMW-be még lentebb kell engednem a fenekem, hogy beszálljak.
- RNS 510: ez bizony igencsak idejétmúlt. Ő a kis multimédiás konzolunk ott középen, aki többek közt a rádióért, médialejátszásért és navigációért felel. Azzal semmi baj nincs, hogy mindezt tudja, azzal már inkább, hogy fakó színek, nem túl acélos (bár őszintén elegendő) fényerő, és 21. századi touch-kijelzős kütyük világában borzasztó lasssúúúúúúúú. Persze vannak változatok, amikben még ez sincs, ahhoz képest nyilván ez egy jó és nem rossz dolog, de az autóhoz önmagához nézve és más területekről ide pillantva (pl. mobiltelefonok, tabletek) nem annyira csini.
- Drága katalizátor: igen, elhasznláódik, tudom. Igen, prémium(abb) autó tudom. De 1600 Euró azért nagyon "csinos" kis összeg. Erre mondják, hogy aki kecskét tart, annak fussa a káposztára is.
- Csomagtartó szája pici.
- Hátsó ülésekre max. 180-asok férnek el kényelmesen. Lábtér van, brutális, de a fejnek már szükösebb a hely.
- A bőrülés ölelése hideg téli napokon nem jóleső, ha nem garázsban állt az autó, de ez ugye nem tipusra jellemző dolog, a bőr márcsak ilyen.
- Apróság: sajnos a tükrök elektronikusan nem behajthatók (az elektronikával csak az irányát kalibrálhatjuk). Mivel széles az autó, gyakran fordul elő, hogy inkább behajtom parkolás után és ilyenkor jól jönne.

Jó dolgok:
- RNS 510. :) Igen, írtam a rosszaknál is, mert ugye vannak ennél szebb, lágyabb, jobb rendszerek is a piacon (akár abból a generációból is), de azért mégiscsak ott van és sokat tud: van navigáció, ha valahol baleset van, arról többnyire értesül és frissíteni is tudtam nem olyan rég az adatbázisát. Lejátsza az mp3-akat szó nélkül, SD kártyát is kezel, USB-s vinyót vagy pendrive-ot is rá lehet dugni és van AUX bemenete is (sima 3.5-ös jack).
- És a lényeg: Imádom vezetni! Nem 50 km-t, nem 100-at, de 1200 km-t is ha kell. De miért? A többi pontban felsorolt is hozzátesz, de a vezetési élménye eszméletlen jó. A fura, hogy nem is közvetlenül első beüléskor tűnt fel ez nekem, hanem már megvolt egy kis ideje és egyszer bérelnem kellett külföldi tartózkodáskor egy másik autót. Egy Opel Merivát. Az is tetszett egyébként, de az most nem érdekes. Szóval egy hét után visszaültem a sajátomba és vaaaaa! A kormány szinte belefeszül a kezembe, az ülések (sportos kialakításuk ellenére) nagyon kényelmesek, persze rendesen testre is szabható deréktámasztóval, magassággal, döntéssel, stb. A kormányt is be lehet lőni, de inkább a működésére gondolok. Valahogy robusztusabb, direktebb élmény, de mégis uras is kicsit. Vezettem már Fiat 500-as Abarth-ot, szóval nem ilyen extrém sportos élményre kell gondolni, csak valahogy olyan precíz és masszív (elnézést, laikusként írok, nem vagyok autómániás, se szerelő). Nálam nagyon telitalálat, mert vidéki környezetben, extrém higgadt tempóban is jól szolgálnak a vezérlőeszközök és mondjuk egy Budapesti sávértküzdős forgatagban is hatékony.
- Stílus: ez egy Passat B6. Megkínálva pici sportos, de mégis elegáns stílussal. Jó vele megjelenni, de nem harsány, nem feltűnősködő. Ízlés kérdése, de a letisztult eleganciát én nagyon szeretem és ez a jegy kívül/belül tetten érhető. Az én kocsim belül bézs, ami rá is dob egy lapáttal. Sőt, nagyon ügyesen találták ki, mert az ülések ülőfelületének palástja és az ajtók alsó fele sötét, nem bézs, így ha lábunkkal összekoszoljuk, nem rondít bele annyira a látványba.
- Halk: van az a reklám, amikor a mindenféle Volkswagen autó siklik keresztül a városon és a csendre irányítja a leendő vásárlók figyelmét. Hát kérem, a Mitsubishi után ez volt az egyik legkritikusabb szempontom az új autó kapcsán: halljam a zenét, halljam a párom, amikor beszél hozzám, halljam a kihangosított telefont, a navigációt, magamat. Hallom. Autópályán is. Bődületesen megcsinálták a hangszigetelést, mindezt ráadásul a keret nélküli ablakok ellenére. Gondolom a méreteit meghazudtoló légellenállási együthatója is tehet erről, hogy nem mindenféle süvítő légörvény szipkázza folyamatosan a kasztnit autópályán suhanva.
- Motor: a vezetési élmény másik pillére. Nagyon más, mint a szívós japánok. Mivel szeretek vezetni, sokféle autót vittem ából bébe, és kb. el tudom helyezni a karakterét másokhoz képest. Furát fogok mondani, legalábbis nem nagyon láttam még ezt így leírva: a TSI motor nekem kicsit olyan émény, mintha a szívós japán és a turbódízel között tanyázna valahol félúton. Kifejtem. A szívósakat pörgetni kell, hogy érvényesüljenek, amikoris hangosak, de gyorsan reagálnak, és kellemesen finom a hangjuk (a hangerőt nem számítva). A dízeleknek ugyebár megvan az a tipikus kerregő hangja, lassan reagálnak, viszont nagy nyomatékkal már egészen lentről. És akkor a TSI. Szomorúan olvasom, hogy a Totalcar berkeiben szinte csak degradáló szavakat olvasok róla, mert roppant jó motornak tartom őket, mint felhasználó. Korábban testvérem 1.4-es TSI Octáviájához már többször volt szerencsém (az az autó 7 éve szeli az utakat zokszó nélkül, ha jól emlékszem ő most olyan 130e km körül jár), szóval tudtam, hogy kb. milyen karaktert várhatok: kicsit dízel, mert a turbó miatt lassabban jön meg az ereje, mint a szívósoknak, de ahogy a dízeleket, ugyanúgy ezt is elég kicsit pörgetni, hogy már húzzon. 1300-tól már szuper nyomatéka van, ami nagyon jó, ha az ember takarékosan (vagy ha jobban tetszik: környezettudatosan) szeret vezetni. Én úgy szeretek. De! De amikor viszont kellenek a pacik, a nyomaték, akkor meg ott van, bármikor elő tudom szedni. És szeretem is előszedni, mert olyan biztonságérzetet ad, amit a szívós autóktól árban/méretben csak nagyon fent kaptam meg. Az előzéseknek nem gond az emelkedő sem, a tele puttony sem (márpedig jókora az a puttony). Közben pedig csak suhan. Bocs az ismétlésért, de azt fontosnak tartom ennél az autónál, hogy nem 1-1 dolgot érdemes külön nézni, hanem mindez együtt valami egészen extrém egyveleget alkot, legalábbis rám a mai napig nagy hatással van ez a csend/erő/komfort/gazdaságosság kvartett. Szóval a motor: nem kozmetikázok. Ha majd eladom, megmutatom a leendő tulajnak a Fuelio előzményeimet (ez egy mobil app, amiben vezetem a tankolásaimat): 7.5-ös fogyasztással használom az autót a kezdetektől fogva. Persze télen 8-9, míg nyáron 6-7. Persze én már attól lelkiismeretfurdalást érzek, ha a fékre kellett lépnem, mert nem használtam ki elég hatékonyan a motorféket (ami alatt ugye javarészt 0 a fogyasztás), vagy csak mert túl sok gázt adtam korábban. :) De közben meg-meg hajtom, amikor mondjuk egy 500 km-es kiruccanásra megyünk arrébb a német autópályákon. Ugye itt nem csak szabad sok helyen, de lehet is így, száguldva haladni a szuper útminőségek okán.
- Puttony: ha már itt fenn megemlítettem. Szép nagy. Úgy értem nagyon nagy. Csupán a csomagtartó szája méltatlanul pici, de gondolom, ez az ára a Volkswagen-től szokatlan designú hátsó rész kialakításának. Az A5-ösök pl. ebben jobbak. Síeléskor jól jött a síléc-nyílás a hátsó üléseknél.
- Belső megvilágítás: semmi nagy dologra nem kell gondolni, csak nekem nagyon bejön, hogy ennyire funkcionális. A Toyoták, Hondák, stb. szeretnek mindenféle színt, fényt alkalmazni mindenhol, ami csinos ugyan, de amikor hosszú távon kell vezetni, fárasztó. Ebben a kocsiban semmi csilli-villi. Semleges fehér fényt használ + vörös megvilágítást a középkonzolon. Ez a kombináció nagyon szépen elkerüli a szemkáprázást. Az 1200 km-es útjaimon szeretni szoktam.
- Az ülésfűtés 3 fokozatban állítható, szeretem.
- Bevallom, csak egyszer ültem hátul, de az nagyon tetszett. Ez az autó 4 személyes, középen a hátsó két utas kényelmét szolgáló pohártartó és kartámasz helyezkedik el. A többi autó sem kényelmes, ha 3-an ülnek be hátra, hát ez nem hazudja magát 5-személyesnek, de a nagy lábtér és a bőséges oldalsó hely miatt nagyon kényelmesnek gondolom.
- Izzócseréje nem akrobatamutatvány, mégha picit szöszölős is. gyakorlatilag csak a fedő kupakot kell eltávolítani és már ki is lehet pattintani az izzót. Ezzel simán megúszok alkalmi szervizeléseket, vagy súlyos perceket/órákat akár, ahol a teljes lámpatestet, vagy rosszabb esetben akár az ütközőket is kell lekapni.
- Első és hátsó radart minden autóba! Imádom használni parkoláskor az elsőket is.
- TEMPOMAT!!! Soha többet saját autót tempomat nélkül. Nem csak az sokszáz, vagy akár az 1200 km-es útjaim miatt, sőt! Nekem akkor jött be a legjobban a tempomat, amikor sebességet kell tartani. Meggyőződésem, hogy növeli a vezetésbiztonságot az, hogy nem a sebességkorlátozó táblák és az autó aktuális sebességének folyamatos és görcsös összevetésére megy el a vezető figyelmének sok-sok százaléka, hanem ráér az ember a kilóméterórán kívül mással is foglalkozni. Mivel mindent tud a tempomat, amit én elvárnék tőle (távolságtartó automatikám nincs), ezért gyakorlatilag amikor egy kis esély is van rá, hogy fél percnél tovább tarthatok sebességet, akkor használom. Külön tetszik, hogy a tartandó sebességet nem csak gyorsulás/lassulás közben tudom módosítani, mint mondjuk egy 2008-as Civicnél, hanem rálépkedhetek 1-2 biccentéssel a tempomat karon, a kocsi meg rááll a belőtt sebességre, ahogy tud (nem ad tövig gázt ilyenkor, de határozott lendülettel veselkedik neki).
- Olaj: meg sem moccan. Egy picit ez is az oka a rossz szájízemnek, mikor a Totalcar TSI-ről alkotott véleményeivel találkozom, mert habár nem nagy mintavétel, 2 TSI autó is úgy viselkedik a környezetemben, mintha valami bemutatódarabok lennének. A kötelező szervizeket intézem csak, akárcsak tesóm az Octaviájával és soha egy csepp olajat nem kell beletöltsünk. Talán a vezetési stílusunk olyan, talán még nem elég öregek az autók (km-ben), talán csak szerencsések vagyunk. Egy ismerősöm, akinek szintén ugyanilyen évjáratú CC-je van, ugyanúgy 1.8-as TSI-vel, mint az enyém, csak jóval 200e fölötti futással, ott már elfogy 1-2 dl olaj 1000 km-enként.
- Kanyar segédfény: apróság, de szűkebb fordulóknál, és/vagy kivilágítatlan helyeken nagyon jó, ahogy oldalra beteríti a közeliutat. Kerültem már el miatta kátyut.
- Fényre autumatikusan sötétedő belső visszapillantó. Ezt magyarázni sem kell. És sokkal többet látok vele, mintha átbillentenék egy hagyományos tükröt.
- 65l-es tank: a 7.5l-es átlagfogyasztással kombinálva kitalálható, hogy 800 km-eket tudok úgy menni, hogy még nem száraz a tank. Ez annyit jelent, hogy nagyon hosszú utakon is elég lehet egyszer tankolni, vagyis az ember akkor áll meg, amikor akar, és csak ritkán, amikor kell.

Nem jó vagy rossz, de tulajdonsága:
- A kilincs mögé dugva a kezem az ablakok picit lehúzódnak, hogy nyithassam az ajtót (mert ugyebár keret nélküli lévén a szigetelőgumiperem mögé bújnak az ablakok becsukott állapotban).
- A tetőablaktól mindenki odáig van meg vissza. Nem értem. Kicsit növeli a térérzetet, meg fekete tetődesignt ad kívülről az autónak, de én nem tartom ezt olyan nagy dolognak.
- 235/45 R17 téli WinterSport 5 és 235/40 R18 ContiSport 5 ContiSeal nyári szettet használok. Ez utóbbi defekttűrő és a Volkswagen prémium garanciája jár hozzá (ld. lentebb)
- Ha az autót a kötelező (és egyébként a vezetői konzol által is jelzett időpontokban/km-eknél) szervizelére visszük, ahogy kell, akkor a Volkswagen biztosít a tulajdonosnak egy Hotline számot bármilyen meghibásodás esetére, beleértve a ContiSeal-es gumikkal történő defektet. Ez annyit takar, hogy jön a tréler, ha kell, szereznek átmeneti szállást szükség esetén, vagy csak bebikázzák az autót. Szóval igen, lehet mondani, hogy drága dolog mindig hivatalos szervizbe vinni az autót, de 1. A Passat CC szerintem megérdemli a hivatalos, szakszerű karbantartást, 2. Jár hozzá ez a biztonságérzet e prémiumszolgáltatás által.
- A váltója jó fogású, jól bekattan a helyére (a korábban említett Abarth valami brutálisan gáz élmény volt nekem e tekintetben, olyan volt, mintha befőttesgumi tartaná a helyén) ugyanakkor egy Honda Civic váltójánál nem precízebb az kezelési élmény.
- A hangrendszer szó-szó. Nincs csilingelős magas és mellkasdöngető mély, de picit feljebb tekerve a hangerőt egészen groteszk, ahogy mégis előjönnek a tartalékai. Gyönyörű tisztán és mélyekkel telten szól, torzulásnak nyoma sincs. Kár, hogy halkan ebből nem nagyon hoz ki semmit.

Összegzésem:
Amíg egy kollégám nem hívta fel a Passat CC-kre a figyelmem, én azt sem tudtam, hogy létezik olyan autó, ami sportos, divatos, mégis elegáns megjelenése ellenére praktikus és kényelmes is tud lenni, nyakonöntve német precizitással és minimalizmussal. Az az igazság, hogy ha most kéne vennem autót, talán az A5-ös lenne a méltó utódja, vagy hamarosan az Arteon, de ugye míg az előbbi nem egy árkategória, utóbbi még nincs is a piacon. Mindenesetre nehéz lesz überelnem.

Hibalista

- - 2016: Valami érzékelő romlott el, ami fékezéskor kell, emiatt az automata kézifék és később a tempomat is kicsit hepciásan működött. A kézifék automatikusan valójában mindig működött, csak manuálisan ki/bekapcsolni volt kicsit nehézkesebb, amire viszont elég ritkán volt szükségem. Kb. 40-50 Euró volt a javítás+cserealkatrész. - - 2016: Az eredeti gyári akksija bemondta a 8 órás híreket... 8 év után. Vettem helyette egy prémium akksit jóval nagyobb kapacitással, de olyat, ami tökéletesen kompatibilis az autóval, szakszervizzel, akik beszerelték, ellenőriztettem: http://amzn.to/2s6XMBj - - 2016: Katalizátor: igen, ez fájt. mínusz 1600 Euró szervizeléssel. - - 2017: Bal tompított kiégett. Egy új szettet berendeltem 22 Euróért, majd 5 perc alatt csere: http://amzn.to/2rrC3Ih Sima H7-es izzó kell bele, van olcsóbban is, de a jó láthatóságot nagyon fontosnak tartom. A kocsi jelezte a műszerfalon, hogy melyik izzóval lesz gond.

Ide hordtam szervizbe

Csak ide: Németország, Mehring, Auto Scholtes hivatalos Volkswagen partner.- Nagyobb szereléseknél igény esetén kapok kölcsönautót 5 perc alatt akár több napra, napi 10 Euróért + tankolás. Szintén nagyobb szervizeknél ingyen autómosás jár, ha kérem. Van gyereksarok, ingyen kávé. Az egyetlen negatívum, hogy brutál rossz a térerő, szenvedés netezni, ha az ember megvárja a végét. Rugalmasak, tényleg lelkiismeretesek. A kézifék hibáját ők szúrták ki (én 99%-ban automatán használtam, ezért nem is zavart igazán, hogy manuális kapcsoláskor nem a legpöpecebb a ki/bekapcs, a tempomatot meg elfelejtettem mondani nekik. Adnak tanácsot akkor is, hogy egy adott alkatrészt/komponenst nem tőlük szerzek be (pl. alufelniben segítettek, hogy hivatalos TÜV tanusítványos, tengely módosítása nélkül működőképes példányt találjak a kocsira). Miután beszereztem jó áron, ők felszerelték nekem korrekt áron.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 53000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lancer 1.6 GLX Következő autója? Arteon
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen CC 2012 (2012)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)