A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bora (1998-2005)

Bora 1.6 Comfortline 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Kézifékes rakéta

Szöveges ítélet

Első kedélyes közös afférunk kivételesen nem az autó hibájából történt, hanem a megrendelő hibájából (nem én voltam): decemberi átadású autót sikerült nyári gumival rendelni. Pont, amikor az a nagy hó esett 2002 telén. Alig mertem utcára menni az autóval, a parkolóban meg vitustáncot járt minden gondolatra. Szerencsére néhány nap múlva megérkezett a téli garnitúra, attól kezdve úgy ment a hóban a járgány, mint egy tank, jó évet zártunk. Kedves szomszédom a csehszlovák rettenetest kénytelen volt teljesen kiásni a hóból, hogy ki tudjon jönni a parkolóból és az összes havat a Bora elé lapátolta, de a kocsinak meg se kottyant, csúszás nélkül kijött a szügyig érő hóból. Még láttam, ahogy a szomszéd a földhöz vágja mérgében a lapátját, de itt félbeszakadt a történet.

A kocsi ezek után változatos örömökben részesített. A kaland már a kocsiba való bejutással elkezdődött. Az oldalfal annyira ívelt, befelé hajlik, hogy ami éjszaka a tetőre esett (száraz levél, hó, ezmegaz), az ajtónyitáskor az ülésen landolt. Tökéletes ellátás egy presztízslimuzintól, hogy reggelente jeges ülőfürdővel kezdhetem a napot.

Ha kicsit figyelmetlenül száll be az ember, a fülét is letépi. Tapasztaltam. El is öntötte az agyamat a harctéri ideg, akkor egyszer alaposan bevágtam az ajtót, mint derűs nyári szellő a fajanszos helyiség ajtaját. Amitől egy csapásra, értendő szó szerint, megszűntek a nehézkes ajtózárás problémái. Ki érti ezt?

Reggelente, amikor hideg motorral indítottam, az automata klíma szolgalelkűen érzékelte, hogy a kocsi belseje hideg, de azzal már nem törődött, hogy a motor is az, így orkánerejű jeges széllel rombolta kedves hazánk népesedési mutatóit.

Ez az autó rászoktatott arra, hogy többet nézzek hátra, mint előre. Tudom, a tükör nem mozi, hogy mindig bámuljuk, de satuféknél igen hasznos ellenőrizni, hogy az utánam jövő is meg tud-e állni, lévén a Bora fékje jobb, mint az eddigi autóim fékjei voltak. Gyorsításkor szintén hátranézek, hogy kit tartok fel, mivel gyakran megesik, hogy lobogó szemű éticsigák is kilőnek mellőlem és állva hagynak a váci úti forgatagban. Az autót kipörgésgátlóval is felszerelték, az a tohonya, motornak nevezett vasdarab megakadályozza a kerekek kipörgését. Autópályán mindig vigyáznom kell, nehogy 1.4-es astrák vagy parasztmercik letoljanak a belső sávból, inkább kihúzódok a szélére. Ennek ellenére a motor nem nevezhető étvágytalannak, 4/5 autópálya-1/5 főváros ciklusban (sebességkorlátozásokat többnyire betartva) 8.5-9 liter körül kortyolgat, amit az 1.6-os Astrához képest sokallok. Külön hálát adok azon olvasás terén kihívásokkal küszködő illetékesnek, aki nem vette figyelembe, hogy a Bora, a gépkönyve szerint, 98-assal táplálkozik, és 95-öst kell tankolnunk. Amit a Bora további lustulással és gyakori gyújtáskimaradásokkal honorál.

A megbízhatósága külön fejezetet érdemel. Eddig még nem hagyott ott sehol, bár amikor elpukkadt a kuplung munkahenger és nem emelt ki többet, akkor a szerencsén múlott, hogy a szerviztől alig egy sarokra adta meg magát a technika. Az, hogy a szerviz parkolójában beletoltam a köténylemezt a kerítésbe, mert addigra már elválaszthatatlan társak lettek a ferrodo és a lendkerék, az autó orrának már nem ártott különösebben. Mindenesetre a szervizben minden esetben legalább két napig nyaral az autó, bármi baja van. A Porsce Pest nem tud pontos időt mondani, mindig nyitásra kell vinnem az autót és zárás körül kapom vissza. Eddig még minden esetben külön egy napot nyaralt a kocsi a szervizben, hogy a jól felkészült szaki elismerje, hogy lámlám, ez a zár tényleg eltört, majd megrendeljék az alkatrészt és amikor megérkezett, akkor újabb egy napos ácsorgás alatt beszereljék. Kedvenc taxisofőrömet idézve, a szerviz napokra képes gyalogkakukká tenni. Vajon mit csinálnak ők addig az autóval? Ennyi géppel egy taxivállalatot ki lehet állítani...
Másik érdekes kérdés, hogy miért romlik el egy VW ennyiszer? Mi ez, valami made in dzsunka rizsrakéta? Ébresztő kedves Fóccvágen, távolkeleten megtanultak autót gyártani!

A Bora sok kedvenc alkatrésszel büszkélkedhet. Például valakinek a kedvence lehet a VW embléma a hűtőmaszkból, a rádió antennája és a dísztárcsák. Eddig ennyit loptak le róla. Számomra kedvenc alkatrész a köténylemez, amit egy fakezű mérnök olyan mélyre rajzolt, hogy sok pesti járdaszegélyre már nem lehet feltolni a kocsi orrát. Pontosabban fel lehet, csak letolatáskor ott marad a fele királyság is. De ilyenkor rutinosan kiugrom és összeszedegetem a letördelt vagy kipergett alkatrészeket. Talán helyes lenne a tervezőgárdát szibériai kényszermunka helyett néhány év Bora használatra ítélni. Hogy ezt kiadás előtt is megtehették volna, akkor most el lehetne adni az új Golfot is? Álmodom a nyomorban...

Sokáig számomra taigetosz pozitív volt a szekér, mígnem elküldtek vele hosszú kiküldetésre. Amikor egy komolyabb pihenővel lenyomtam benne 700 km-t, még nem tűnt fel. Visszafelé jövet megállás nélkül jöttem 500 km-t, ami 9 és fél órába került, akkor döbbentem rá, hogy sok mindent a Bora szemére lehet hányni, de azt nem, hogy kényelmetlen. Ez az autó a vasárnapi kalapos sofőr vezetési stílusában igen kényelmes. A beltér is rendes anyagokból van, nem olyan prosztó, mint sok mostani új autó. Ha kedvenc kézimosómban kiglancolják, még jól is néz ki.

Összefoglalva: ha szeretsz lassan, drágán közlekedni egy tisztántarthatatlan autóban, akkor a Bora a te autód. A Suzuki a mi autónk, de én valami rendesebbet választok legközelebb.

Update: a legközelebb azóta megvolt, egy C1 Vectra GTS 3.2 V6 személyében. Kb. 300 kilóval nehezebb a vectra, pont kétszer olyan erős, sokkal jobban gyorsul és egy kicsivel kevesebbet fogyaszt. Ez:
http://nepitelet.hu/autok/opel/vectra_2002/ketaramu_gazturbinas_sugarhajtomu/

Hibalista

- tanksapka fedél zárja: 35 rugó lett volna, ha nem garis - csomagtér zár: 40 rugó lett volna, ha nem garis - kuplung munkahenger: meg sem merték mondani - defekt: 55 rugó

Ide hordtam szervizbe

Porsche Pest, Fáy utca

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Debrecen, Mikepércsi úti VW szalon

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 71000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Astra G Következő autója? valami rendes belterű, túlmotorizált (vectra gts 3.2 V6 lett)
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bora 1998

További ítéletek (162 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)