Családi mindenes
Szöveges ítélet
A feleségemnek kellett autó munkába járásra, valamint a nagyobb gyerekek is középiskolások, sőt egyetem előtt állnak, sokat kell szaladgálni, így szükség volt egy megbizható autóra. Használtat szerettünk volna vásárolni, de sajnálatos módon úgy elszsabadultak az árak, hogy egyre vonzóbb lett az új autó gondolata.
Benzinest szerettünk volna, én ragaszkodtam a szívómotoros verzióhoz, magyarán legyen minél egyszerübb motorisztikailag, kézi váltóval. Meg hát a SUV karosszéria tetszett a feleségemnek, pedig én nem vagyok e telekjáró hívő. Szerettem volna, ha a leendő autó egy új modell, a modellciklus elején, tehát sokáig friss marad. Ennek van előnye és hátránya is. Ez gyorsan leszűkítette a lehetőségeket a Yaris Cross-ra és a Mazda CX-30-ra. Én mazdás vagyok, de a feleségemnek a Toyota tetszett, pedig kidolgozásbelileg és a belső anyagokat tekintve a Mazda egy más világ. Anyagilag a Yaris jobb választás volt, 50 százalék befizetésvel elhozható volt, a maradékot pedig kamatmentesen lehet fizetni öt évig. Tényleg, még banki költségeket sem számolnak, még számlakezelést sem.
A harmadik felszereltségiszinttel vettük a négy közül, LED lámpávlal, 17-es alufelnikkel. Kapott még egy szett téligumit is, fekete 16-os alufelnikkel. A LED mátrixos lámpák a hibridek kiváltsága, így az nem is volt opció.
Az autó igen takarékos, a három hengeres hangzás csak hidegen hallatszik. Legkisebb fogyasztás 3,6 liter volt amit mértem, de úgy autót nem hajtunk, csak próba volt. Hosszú távon, autópályán öt személlyel mértem 6,6-ot, a maximum az kicsivel 7 fölött van. Nem nehéz vele az 5 literes fogyasztás megvalósítása.
A radaros tempomat szerintem túl korán kapcsol be, veszi fel az előtte haladó sebességét, így azt csak gyér forgalomban használom, mert folyni kell a forgalommal, a felgyorsulás az nem az erőssége.
Hiányoznak belőle olyan dolgok mint pl a hátsón utastér megvilágítása, hamutartó (szeméttároló), zsebek a hátsó üléseken. A helykinálat elegendő, egy ekkora autóhoz képest megfelelő, a csomagtartó mérete is rendben van.
Az autó utfekvése jó, a magas építés ellenére személyautós. Az oldalszelet nem szereti, de ez SUV sajátosság.
Majd bővítem a leirtakat, amint több km kerül bele.
Hibalista
- Most vittem el a második kötelező szervízre, melyekre 15000 kilóméterenként kell sort keríteni. Megállapították, hogy mindkét hátsó lengéscsillapítón olajszivárgást észleltek, garanciális csere vár rájuk. Kiváncsi vagyok, hogy majd 60000 km után is megjelenik majd a probléma.
Ide hordtam szervizbe
TaGo cars Újvidék
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2021 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mazda Premacy | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
