A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » RAV 4 (2013)

RAV 4 Hibrid 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nyugis és sportos

Szöveges ítélet

6000 km és mindenféle úttípus után merek véleményt is írni, úgyhogy nekiálltam. Én nagyon sokat tanultam a népítéletekből, remélem az én véleményem is segít valakinek egy vásárlási döntésben.

Először ami NEM TETSZIK.

1) Audio és navigációs szoftver. Hát ez nem az autó színvonala, az biztos. A korábbi Suzuki S-Crossomban egy kategóriával jobb volt a szoftver. A háttérkép nem módosítható (szemben a Suzukiéval), tudom, ez parasztvakítás, de végül is egész úton ezt látja az ember fél szemmel, miért ne legyen olyan, ami neki a legjobban tetszik? Az USB-n tárolt albumok beolvasása katasztrofális. Van amit albumként lát és jelenít meg listában, van amit előadói listában, van amit műfajlistában. Egy négy CD-s albumnak csak az egyik CD-jét látja az egyik listában, mind a négyet a másikban. Ha számokat válogatok ki és másolok USB-re, akkor külön albumként kezeli őket, tovább lépni nem tud. Ha random válogatásra állítom, akkor újraindításkor vagy a szám közepén folytatja, vagy az elején, vagy más számmal. Vagy mindig ugyanazzal a számmal indul, vagy nem. Hát ez van, nem ezért szeretjük.

A navigációról. A nagyítás a külön gombbal jó lenne, de fordítva működik, mint az ember gondolná, óramutató irányában kicsinyít. Érintéssel nagyítás vagy mozgatás vagy sikerül, vagy sem. Pedig az érintőképernyő nagyon jó, pont jól érzékel. Összességében elfogadható, de a korábbi Suzuki S-Crossom navigációja sokkal jobb volt (inkább azt mondom, az tökéletes volt). Utaztam mostanában új Kodiaqban és Land Rover Discoveryben is, mindkettőé rosszabb volt, mint a RAV4-é.

A WAZE-ről írják, hogy nem használható a bluetooth-szal. Megoldható, van egy trükkje. Alapállásban ha a bluetooth be van kapcsolva, akkor a WAZE hangja le van tiltva, de a WAZE-ben a saját hangszóró használatát kell beállítani és akkor tökéletesen megy a telefon hangszórójáról. Ha bluetoothon megy a zene, akkor a WAZE megszólalásakor le is halkítja. Szóval ezzel OK.

2) Hegymenet. Hát igen, ez nem az élvezeti része. A váltó védi magát, nyomod, bőg, de nem megy. Pontosabban megy, de nem áll arányban a bőgéssel. Hát ez van, le kell nyelni, ez ilyen, van más jó tulajdonság (lásd lent).
3) Autópályás fogyasztás. Hát ez horror. Olvastam én is a tesztekben, de én mindig kevesebbet szoktam kihozni, mint a tesztelők. Na ebben nyári gumival 120-nál OK, 7 liter körül, ugyanez téli gumival 8 l, 130-nál 10, 140-nél 11-12 liter/100 km. Igyekszem nem törődni vele, ez van, megvettem az autót, egyébként évente 5000 km-nél nem megyek vele többet pályán. Aki sokat autópályázik, annak ez szerintem nem való, mert leeszi a fejét.

4) A csomagtérnyitás laaaaassssssúúúúúú. Nem a kapkodósok autója.

AMI TETSZIK

1) Külső és belső. Vessenek meg, nekem tetszik. Nem az nagy krumpli, mint a többi, hasonló méretű SUV, az eleje és hátulja, a lámpák egyéniek, nem egy design kaptafára készültek. A műszerfal nem a design csúcsa, de logikus minden, az anyagminőség, a kapcsolók működése kiváló, minden elérhető, jó helyen van (az ember mit használ legtöbbször? indexet, ablaktörlőt, a hőmérsékletszabályzót, ventillátorkapcsolót, belső levegőkeringetés kapcsolót, ezek mind kiválóak). Az esőérzékelés végre jól működik (korábbi Toyotáimban volt ilyen, de minek?), az automata ablaktörlés érzékenysége állítható, szuper. Az ECO és SPORT gomb kicsit alul van, de kezelhető a dolog. A kormányról vezérlés logikus és jól kezelhető. Az ülések kényelmesek, középkonzol nem nyomja az ember térdét, lehet benne terpeszkedni. Kifejezetten kényelmes, tágas. A csomagtér elég nagy, az aksik miatt kialakított lépcső kicsit zavaró, de hát ez van. A hátsó ülések háttámlájának állítása szuper, az utasok kellemesen elvannak, a lábtér óriási, hátra dőlve lehet szunyókálni.

2) A bluetooth. A telefont egyszer összejátszottam vele, azóta a telefon bluetooth be van kapcsolva, elindulok az autóval és automatikusan kapcsolódik (a Suzukimban minden egyes alkalommal csatlakoztatni kellett a telefon részéről). A telefonálás kihangosítása, a híváslista megjelenítése, stb. tökéletes számomra. A zenéket szépen le tudja játszani, bár a telefonról is el kell indítani, de ez valószínűleg telefonfüggő.

3) A hibridség. Ami a hegymenetet kompenzálja, az a síkvidéki utazgatás. Az ember leveszi a lábát a fékről, azonnal kúszni kezd, lefulladás kizárva. A hegymeneti elindulás tökéletes, pár másodpercig fogja az autót, lefulladás megint csak kizárva. Ha dugó van, akkor lassan gurulva trolizunk, nulla kibocsátás, nulla stressz. Csend és nyugalom. A rádió a teljesítmény 10%-án szól, tisztán hallom. Végigmegyek egy szűk belvárosi utcán, addigra az akksi fel van töltve és 2 km-t eltrolizok kibocsátás nélkül. Ki akarok kanyarodni egy főútra? Sportgomb benyom, azonnal gyorsul, erőlködés nélkül sorolok be. Sávváltás? Kicsit odalépek, már ugrik is, nincs gond. Városi fogyasztás nyári gumival 5,7 és 6,2 l között, egy ekkora autótól! Télen kb. 6,5-7 l. Ez lehet a Michelin gumik miatt is, jól fognak és kényelmesek (a vacak útfelület sem érződik annyira), de valószínűleg ugyanezért nagyobb a fogyasztás is. Azért a városi 7 l/100km sem rossz egy 1,6 tonnás autótól, a 6 l alatti értéktől boldog voltam. Az automata váltó városban királyság. Terpeszkedés, vonulás, nyugi.

4) Utazás. Az alap audio rendszer is szépen szól, kipróbáltam a JBL-t is, nem sokkal rosszabb annál. A rádió jól kezeli a csatornákat, a vétel jó, ebben az esetben a szoftver is, a teljes listában minden fogható adót felsorol, könnyű válogatni. Az autó kellemesen csendes, városi forgalomban nyugtató, pályán 120 fölött is a szél- és menetzaj van inkább, de szinte mindegy, hogy 120 vagy 150 km/h, nincs nagyobb változás, csak a fogyasztás. A zenét kb. 30%-os teljesítményen lehet tisztán hallgatni 130-nál is, nem kell nagyon hangosítani, hogy túlordítsa a zajt. Az utat jól fogja, az oldalszélre nem érzékeny, kamionok mellett elhaladva nem dobja meg a menetszél. A rossz hazai utakon is viszonylag komfortos a futómű, persze így nem a szerpentinek királya, de ez már a CVT váltó miatt sem megy.
A gyorsulása - főleg sport módban - fenomenális. A motor ordít, de megy mint a fene, az előzés nem gond. A 8 másodperces 0-100-as gyorsulás az egyenletes sebességnövekedés miatt nem érződik, csak az, hogy hoppá, 80-ról már 120-on is vagyok.

Az adaptív tempomat jópofa, legtöbbször jól működik, a probléma a hosszú kanyarban előzésnél van, amikor „meglátja” a kamiont és lefékez, ami a mögöttem jövőnek kissé váratlan és frusztráló. Erre fel kell készülni és az autópályán bal kanyarban való előzés előtt ki kell kapcsolni a tempomatot. Egyébként királyság, szépen lelassít az előttem menő jármű sebességére, majd amikor ki tudok menni a belső sávba, akkor szépen felgyorsít. Jó játék.

Az egész olyan nyugodt (vagy nyugodni vágyó) középosztályi játékszer, a kellemes trolizástól a bőgő motoros gyorsulásig. Szerintem leginkább „rétegautó”, de nekem bejön a hibákkal együtt.

Hibalista

- Még semmi, de szép is lenne 6000 km alatt.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Buda. Már a többedik Toyotámat hordom hozzájuk, eddig mindig nagyon korrektek voltak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? S-Cross Következő autója? valami hibrid
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota RAV 4 2013 (2013)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)