A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Proace City (2020)

Proace City Verso Shuttle Sensor+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Névtelen

Szöveges ítélet

Pár hónap után valaki elunta az 5 üléses L1 (rövidebb) kivitelűjét, és mivel a korábbi szeretett járgányom motorja 20 év és 250 ezer km után mindenáron mixelte az olajat és vizet, ez lett belőle.
Átvétel óta megtettünk >10 000 km-t (benne Bp - Regensburg - Bp + némi város, vidék atópályán/autó- és ország- valamint földúton) miután kialakult egy elsődleges véleményem, ami persze változni fog.
Elődöm a rendelhetőségeket nem igazán használta ki. Teszem hozzá, hogy régi autómban még ABS sem volt, pláne ilyen "űrtechnika" - megvoltam nélküle is. Dizájnnal nem foglalkozom, az a hivatásos gépjárműtesztelők fő profilja a jelek szerint. Szerintem egy eszközt elsősorban a használhatósága minősít, a színe meg olyan, ami jutott. Ami biztos, a sofőrre szabott ergonómia meglehetősen vegyes - ld. a lentebbiekben.
Tanuljuk még egymást, de pár dolog határozottan zavar, és persze van ami tetszik:

- Próbáltam ismerkedni "szárazon" a kezelői kézikönyvvel, de ölég szerkesztetlen, önismétlő, esetenként hiányos a 270+ oldal ellenére.
Egy műszaki szerkezet gépkönyvének azért tartalmaznia kellene ezt-azt, ha nem is szerelői szinten. Miből, mennyi folyadékot kér és milyet? Motorolaj, fékolaj, hűtőfolyadék - nem tér ki rá a leírás (harmincvalahány éve a Daciahoz tartozott többek között elektromos hálózati és kapcsolási rajz is)!
Például a tüzelőanyag betöltő fedél nyitásának módjáról sem emlékezik meg, csak az tartja fontosnak, hogy a kupakot hova tegyük. Nem részletezi kellően a központi kijelzőn mutatott adatokat sem, csak találgatom, hogy a 2-3 állapotban az üzembehelyezés /utolsó karbantartási nullázás óta elért átlagsebességi és fogyasztási adatokat mutatja?
Mint ahogy arra sem, hogy a plafonon a piros vészhívó gomb mellett van egy szürke is. Megnyomni lehet, de nem derül ki mit kellene csinálnia (ha egyáltalán).
Ritka eset a diesel/benzines és automata/kézi váltós kivételével, ha jelzi valaminél, hogy ez verzió-függő. Igaz, rögtön felhívja a figyelmet arra, hogy a cég jogosult bármikor bármit változtatni. Éppen ezért a letölthető *.pdf anyagot sűrűbben, vagy egyáltalán frissíthetnék! Azt sem sikerült kiderítenem, hogy pontosan milyen konfigurációt rendelt bele az első tulaj, az eladó (szakszervizben) nem tudta megadni.

- Az EU is jobban tette volna, ha az ostoba abroncsnyomás figyelő helyett inkább az állítható magasságú biztonsági övekre kötelezné a gyártókat! Épeszű sofőr rendszeresen ellenőrzi a fontos dolgokat, ahogy az olajszintet is a "kőkorszaki analóg" pálcájával. A kéziköny is hangsúlyozza egyébként, hogy nem számít mit mutat a figyelmeztető digi, rendszeresen kell ellenőrizni ezeket. Szintúgy kötelező lehetne a hátsó helyzetjelző világítás is automatikusan a menetfénnyel együtt. Nem vagyok hajlandó a XXI. században extrának tekinteni a tükör és a hátsó szélvédő fűtését sem, ahogyan a forgatható kormányt és az átlátszó ablakokkal szerelt nyitható ajtót sem!

- Elsősorban a HUD hiányzik, ami ilyen már-már számítástechnikai eszközöknél alapfelszereltségnek kellene lennie! Autóbahnon tempózva az elém bevágóra a műszerfal közepén feltűnő vörös keretben közli, hogy "AKADÁLY KÖZEL".
Ez rendben is volna, de önkéntelenül is odapislant az ember gyereke, noha a gond pont az orra előtt van, azt kellene épp sasolni!

- A "B"-oszlop vastagsága és az első ajtó aljának kialakítása kellemetlen oldalra félre/hátra kinézéshez. Nem rendeltek bele "holttérfigyelőt". Ugyanakkor látom, hogy a Stellantis csoportos tesók, sőt a Nissan/Renault; Ford is szinte ugyanígy alakítja - gondolom a kasztni és ajtó merevség miatt. Kisívű jobbkanyarnál viszont az "A"-oszlop takar ki sokat - nagyon zavarónak találom.

- Próbáltam telefont csatlakoztatni, de félsiker: kiváló zene lejátszás; hívás indítás/fogadás kékfoggal, azonban navigáció semmi, kábellel sem. Az csak tölt veszettül. Vélhetően mindez a "8.akármennyi" androidom miatt (még most sincs hivatalos Android Autó "a te országodban") és a jutobos faragások sem igazán jöttek még össze - igaz nem is szántam rá sok időt.

- Inkább csak bosszantó, de indulás előtt gyakran felszólít a várakozásra, mert éppen újrainicializálja magát a nagyképernyős technika.
Ez előfordult néhány esetben menet közben is. Ilyenkor a telefonnal való kékfog kapcsolat megszakad, azon a navigáció persze ugrik az USB kábeles kapcsolat ellenére (ami a telefon mobilnetjéről üzemel), a rendszer elsötétül majd próbálja helyrehozni magát. Kábel ki- várakozik - kábel be, és már jó minden.

- A hasmagassága kb. 15 cm. Nyilván a fogyasztás csökkentés és a "City" lét az ok, ahogyan a motorteret is burkolták alulról. Sajnos nem acéllemez, hanem valamiféle papundeklire emlékeztető műanyag matéria első ránézésre - nem ezekhez vagyunk szokva a Kangoo Pampa után.

- A futómű ... hááát - az alacsonyságán kívül is egyértelműen az elfogadható útminőségre van kalibrálva. Autópályán, autóúton és az eddig bejárt városi részeken semmi kifogás, de egyébként érdekes tapasztalatokkal lehet találkozni! Az M44-ről Kondorosnál lehajtva Nagyszénás felé tengeribeteg lettem, olyat hintázott azon a gyalázatos úton ... Városi autó ez, na!

- Talányos a Start/Stop rendszer. Városon kívül minek, városban meg néha jó, néha nem. Előre meg kell tippelni, de az abajgatásához a forgalomról félre kell nézni a középső nagy képernyőre és ez zavaró, ha induláskor eleve elfelejtem kikapcsolni. Nem jegyzi meg a leállításkori beállításokat.

- Aranyos dolog ez a sávtartó izé, azután a jól felfestett, de szűk és kanyargós labanc/bajor utakon állandóan beledumált az életembe. Úgyszintén kavart az autópályán terelésnél a fehér csíkok, sárga "javítások" hatására. Rendben, kikapcsolom. A gomb viszont jól elrejtve bal oldalon térdnél, láthatatlanul a kormány és bajszai mögé/alá, noha a sebességváltó körül bőven lenne helye! Előre és félre kell a művelethez hajolni, mert tapogatásra még nem megy, annyira egyforma a vak-gombokkal. Innentől persze értelmetlen drágítani a világítási képességgel, akár csak mellette a gyerekzárét és a többi lehetségesét - főleg, hogy előttem a műszercsoportban egyértelműen és folyamatosan jelzi a kikapcsolás tényét! Egyébként határozottan visszakormányozza magát bizonyos határok között, amiket azért nagyon nem feszegettem.

- A központi kijelzőn a lehetséges kiválasztások közül a sávtartó széljelző és a fékerős akármi csak a figyelem elvonására jó - kifejezetten balesetveszélyesnek tartom ezeket a mókusvakító funkciókat! Ki az a majom, aki menet közben a műszerfalat nézi, hogy érzékel-e a sávfelismerő? Kíváncsiságból forgalommentes szakaszon, éjszaka, esőben és rövid távon próbálgattam az M1-en - többször nem érzékelte fel a felfestéseket.

- A központi kijelzőnek gyakorlatilag csak az utolsó fokozatát használom, ahol nagy digitális értékkel jelzi a pillanatnyi sebességet. (korábban a tempomat beállított kis zöld számát néztem valamiért annak és nyilván ezért csúszott be az elején egy gyorshajtás is). A mutatós sebességmérő furamód kiesik a látómezőmből, holott az ugyanakkora fordulatszámmérő nem, pedig mindkettő nagyjából "középen" van.

- Fura még a sebesség limiter, rá kell jönnöm mikor és mire jó. Eddig nem sok sikerélményünk volt, persze ez a forgalomtól és az előttem haladók egyenletes sebességtartási képességétől erősen függ. Ahogy olvasom, hamarosan talán összekapcsolnák a táblafelismerővel. A - sajnos csak normál - tempomathoz hasonlóan ez is csak durva gázra iktatja ki magát, szokni kell a tétovázást, na!

- Németországban táblával is jelzett szabály az autópályán, hogy terelésnél a szűkebbre vett belső sávra csak bizonyos szélesség (tükörtől - tükörig 210 cm) alatt szabad ráhajtani. Nos, mi ennek határán túl vagyunk 7 miliméterrel, ergo camion mögött lehet bandukolni, bár 80-as korlátozásnál ez nem oszt és nem szoroz. Legalább nem kell tűbefűzőst játszani eggyel beljebb - ld. sávtartó automatika. A kezelői kézikönyvben kihajtott tükrökkel megadott szélessége egyébként 2107 mm.

- Nagyon kicsinek találom az ablakmosó tartályát - két liter körül lehet, rettentő hamar ürül, noha a hátsó ablaktörlőt nem is használtam, reggelente pedig kannából öntöm le a port a szélvédőről. Az ablaktörlő lapátok kihajtása is felettébb szokatlan számomra, mert a motorháztető egészen mélyen benyúlik az alaphelyzetben lévő karok fölé ("motorállj" után ablaktörlés, amire függőlegesbe állnak - csak ezután kihajt, majd cserél/tisztít .. stb).

- Csak elől van egyetlen USB bemenetünk a multitableten. Jó lett volna a csomagtérbe is "szivargyújó aljzat" a hűtőládának, és elviseltem volna a hátsó sor felett rögzítőpontokat a kerékpárokat stabilizáló hevedereknek - azért megoldottuk. A kutyaháló felső rögzítése még talányos lesz. Bőven van légtér felül, kitalálhattak volna valami helyet a kivett kemény kalaptartónak. Ketté hajtható, két állásban rögzíthető és papír szerint 25 kg terhelhetőségű.

- Még a korábbi autónkhoz képest is batárabb az utastér! Nagyok a belső távolságok, udvarlásnál kényelmetlenül messzire kell kinyúlni, ha combot simogatna az ember :) A hátsó fertály pedig valóban három személynek kényelmes és nincs középen kardán (kipufogó) alagút sem, síma a padlat. Ha a magasságomhoz állítom az ülés távolságot, az ajtón lévő ablakvezérlő gombok messzire esnek, kissé nyújtózni kell. Folyton a hátsót engedem le, odanézés nélkül az esik ujjra. Hasonlóan "távoli" a középvonalban lévő érintőképernyő, pláne annak jobb oldali elemei. Ha a belső tükröt szeretném átkapcsolni, már a nyújtózás sem elég, előre kell hajolnom hozzá. A szélvédő alsó részéről ne is tegyünk említést. Jól jön a teleszkópos nyelű ablaktörlő!

- Az első üléseknél lévő felső rakodópolc is sokkal szűkösebb, mint a Kangooban volt, egy A4 mappa már nem igazán fér el, valamelyik kesztyűtartóba kell rekkenteni.

- A kesztyűtartókban egyébként komoly "kinövések" vannak, elképzelésem sincs, miért. Mindenesetre a használhatóságukat csökkenti. Érthetetlen, miért alakították úgy a pedálrendszereket, hogy a gázpedált csak az alatta lévő mélyedés teszi használhatóvá? Ettől nem lehet műanyag/gumi-tálcát tenni a sofőr lába alá.

- Meglepetésemre nincs sminktükör egyik napellenzőben sem.

- Szokatlan, hogy a hátsó szélvédő/tükör fűtés bizonyos idő után magától kikapcsol.

- Az irányjelző végén lévő gombot megnyomva akartam dudálni (megszokás). Ez itt a médiát szünetelteti néhány másodpercre - abban az esetben, ha van élő bluetooth kapcsolat. Ha nincs akkor a hangvezérlést próbálná aktiválni, de ilyenkor nem némít. Már hiányoltam is a pause funkciót, mert a kormány jobb oldalán lévő médiavezérlőn ilyen nincs, az érintőképernyős meg túl távol esik.

- A műanyag önmagában nem zavar, azonban a kormányé igen kellemetlen tapintású és lehetne vaskosabb is - vettem rá huzatot.
Egyébként a fényezett fém karosszériaelem helyenként szerintem esztétikusabb bármely műanyagnál.

- Kedves figyelmesség, hogy néhány óra után pihenőre akart küldeni a számítástechnika. Remélem nem fajul odáig, hogy elzárja a benzincsapot, gyújtást - ha már kávét nem adott!

- Nem igényeltek bele anno ülés- és kormáyfűtést, de évtizedeken keresztül megvoltam ilyen úri huncutság nélkül. A fűtés mindenesetre hamar és jól jelentkezik. A szellőző ventillátornak van egy külön páramentesítő fokozata is, ami igen hatásos.

- Kifejezetten tetszik, hogy a hátsó támlák előre döntésével az ülőlap is előre csúszik, így teljesen sík lesz a csomagtér! Amibe rögtön vettem a madarasteszkóban 2800 magyar pénzért 120x80-as gumiszőnyeget (tizede a gyári tálcának). A gyári gumiszőnyegeket nagyon vékonykának találom, meddig bírhatják átlukadás nélkül - főleg a gázpedálnál?

- A parkoláshoz nincs ugyan kamera, de a radar elég megbízhatónak tűnik. A piros sáv & őrült pittyegés kezdete kb. 20 cm távnál jelentkezik, akkor kezdhet igazán aggódni a júzer, ha még nem szokta meg belülről a külső méreteket (látni nem, csak saccolni lehet az orrát/farát).

- A fogyasztás 120 km/h tempomatnál meglepően kevés ahhoz képest, mekkora légtömeget tol maga előtt! Síma, sík úton kb. 2700-at fordul percencént és a pillanatnyi fogyasztást huzamosan 6,5 l-re taksálja. A nyári gumikat lecseréltem négy évszakosra (Michelin CrossClimate). 10 000 km után az átlagfogyasztás 7,0 l/100 km. Nagyjából igaz a tankolás szerinti számolás után is. Így órányi városi dugóban araszolással, klímázással/fűtéssel és hűtőtáskával, pályázással tizenhét tankolás átlaga 7,18 l/100km. Teszem hozzá, hogy felhasználási módjában a "ha megyek akkor viszek" az üzemszerű. Vagy vidéki gyorsforgalmi/autópályás, vagy rövid városi (3-5 km, benne néha hegymenet) utak a jellemzőek. Ez utóbbi sem a tüzelőanyag spórolás barátja. Egy Regensburg - Óbuda út (~ 670 km) egy teli tankkal megoldható és maradt még kb. 150 km-re való benzin is a rendszer "saját bevallása" szerint.

- Dinamizmusára sincs okom panaszkodni, bár lassú haladásból, kinyomott tengelykapcsolóval kettesben megindulva rángat (lassú kanyarodásnál 1000 rpm alá asik a fordulat esetenként mintha le akarna fulladni?) - ilyenkor még gurultában is érdemesebb 1-t kapcsolnai.
A Start/Stop molyolhat, hogy megakarok állni, vagy mégsem? Ezt még betudom a tanulási folyamatainknak, ahogy a 30 €-s dajcs büntetést is (75 km/h 60 helyett).

- A jelzőtábla felismerőt eddig csak a sebességhatárokra és a feloldásukra találtam működni, kiegészítő táblával már nem. Ugyanakkor hagyományos lemeztábla hiányában is gond nélkül vette a sávok fölé belógatott villanytáblát. Nem zavarja az alkonyati /esti időszak sem.

- Jó, hogy nem villanyos, hanem hagyományos a kézifék, bár az ülésmagasság miatt kissé teherautós érzésem van használatánál.

- Jóval csendesebb belül a lényegében hangszigeteletlen korábbinál, USB-ről és kékfogról a zene is szépen szól a hat hangszórón (nem vagyok HiFi bubus). Bár egy alkalommal egy idő után feladta, amikor Bluetooth és telefonon gugli navigáció (madzagról) együtt ment. Erősen fel is melegedett a telefonom.

- Teljes pótkerék tartozik hozzá, alulról rögzítve. Remélem, hogy a kapott emelőt és kerékkulcsot nem kell használnom.

- A manuális klíma bolond módra tud hűteni, mechanikus kezelése is teljesen rendben van. A fűtésre sincs panasz, legfeljebb érdekes, hogy az autópályás sebességnél beállított hőmérséklet lelassulva hűvösebbé válik.

- Erősen gondolkodom egy alváz- és ürgvédelmen, nagyon minimalistának tűnik a gyári megoldás. Túl vagyok ugyanakkor egy elő/hátsó menetrögzítő beszereltetésén.

Összegzésül: meg fogjuk szokni egymást, de az "öreg" még hiányzik.

Hibalista

- 2021. december - még nincs hiba

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 1450
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Proace City 2020 (2020)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)