A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Corolla (1997-2002)

Corolla 1.4 vvt-i Estate (kombi) Sol 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy Corolla sohasem hagy ott - csak legyen elég olajad bele...

Szöveges ítélet

Az 1997-2001-es Corolla a Népítéletek statisztikailag legmegbízhatóbb autója. A bibi ott van, hogy ez a generáció valójában két nagyon különböző típust takar: a kívül alig észrevehető félidei facelifttel ("piskótalámpákkal") együtt megjöttek a Toyota új, változó szelepvezérlésű (vvt-i) motorjai. Sajnos. A korábbi, hagyományos, kiforrott motorokkal állítólag nincs is gond.

Négy Honda Civic után kellett egy kompakt kombi a család bővülésekor, a régebbi Civic Aerodeckek torka már véres volt, újabb kombi akkor még nem volt Civicből. Így lett Toyota. Előzetes tájékozódás során a magyar márkafórumon mondták ugyan, hogy néha lehet egy kis olajprobléma ezekkel, de csak úgy mellékesen. A megvételkor azonban az átvizsgáló szerelők nem láttak problémát, nem volt ilyesmire utaló jel.

Az első hónapban kiderült, hogy 1000 km-enként egy liter motorolaj csúszik le a Corolla torkán. Pont mint a Vespámén. Csak az kétütemű és keverékolajozású... A magyar klub fórumán ekkor már többen is rebesgették, hogy ez nem annyira meglepő. A net (főleg angol fórumok) túrása során vált egyértelművé, hogy beleszaladtam a tutiba... Kiderült, hogy a 2001 és 2004 közti (némi eufemizmussal előszériásnak hívott) vvt-i motorok hajlamosak az olajfogyasztásra. Tervezési hibák (elégtelen kartergáz-visszavezető csatornák) és az olajlehúzógyűrűk anyagminőségi problémái együtt okozzák ezt a vidám jelenséget. Legtöbbször 50-100e km futás után következett be a baj. A Toyota előbb hárított, majd, amikor tarthatatlan volt a helyzet, meghosszabbította a garanciát hét évre, és cserélte a motorokat gariban fűzött blokkra. Ez azt jelenti, hogy elment az iszákos motor a gyárba, onnan pedig kapott az ember egy másik felújítottat, amit az átdolgozott dugattyúkkal és javított minőségű gyűrűkkel szereltek. Persze, ha a probléma nem jött ki hét éven (vagy x kilométeren) belül, vagy netalán a gazda nem hordta márkaszervizbe végig a garanciaidő lejárta előtt, ez az opció kiesett. Gondolom, mondanom sem kell, nem rügyezett ki a szerelem szívemben a Toyota iránt ettől az apróságtól. Pont ez az a korszak, amikor a csapból is az folyt, hogy egy Corolla sohasem hagy ott. Ez persze igaz lehet, csak legyen elég olajad hozzá...

Az én autóm Észak-Olaszországból került hozzánk 9 éves korában, feltehetően pont a garanciaidőn túl kibukó olajzabálás miatt szabadultak meg tőle. Kétségbeesett tájékozódás a szervizekben: egy új fűzött blokk 700e Ft lett volna (1,1 m-ért vettem az autót), 400e-ért újították volna fel a márkaszervizekben. Máshol nem is vállalták... Ekkor ajánlották a hazai klub fórumán Charlie-t, aki sok évnyi márkaszervizes tapasztalat mellett egy kis magánműhelyt visz esténként, hétvégénként, Toyotáknak. Jó tipp volt: 200e Ft-ból felújította a blokkot, gyári, új típusú, javított anyagú gyűrűgarnitúrával, gyári tömítésekkel és szimeringekkel. A trükk ott volt, hogy nem vettük meg az áttervezett, alsó hangon 100+e Ft-ba kerülő dugattyúkészletet, hanem sokéves tapasztalata alapján egy gépműhelyben átalakíttatta a meglévő dugókat. Bevált.

A motorfelújítás után viszonylag jól használható kis autó lett a Corolla. Az egyetlen nagy baja, hogy nagyon szűk - iszonyú kicsi a lábtér, vagy elől, vagy hátul. A 178 cm-em mögött alig fért el a sarj a gyerekülésben, amíg nem ért le a lábfeje az első ülés alatti térig. Hátul a két gyerekülés közé csak egy félbevágott felnőtt tud beülni. A csomagtartó meg, hiába a kombi kasztni és a viszonylag jó alapterület, nagyon kicsi, mert alacsonyan van a kalaptartó roló, fölötte ráadásul meredeken befelé dőlnek a falak.

Aránylag bonyolult, kifinomult futóművét nagyon igénybe vették a kritikán aluli budai hegyvidéki utcák, majd minden évben cserélni kellett valamit, hátsó gátlók, mindenféle összekötők, kutyacsontok, gumiharangok, gömbfejek és csapágyak fogytak el állandóan. A kipuff rendszer már a végét járta, amikor egy elkapott fatuskó megadta neki a kegyelemdöfést. Baj még, hogy bár a hajtáslánchoz viszonylag baráti áron vannak elfogadható minőségű utángyártott alkatrészek, a kombi kasztni nagyon ritka, és bár látszólag megegyezik a C oszlop előtt a másik három karosszériaváltozattal, azok Nagy-Britanniában készültek, míg egyedül a kombi Japánban. Míg a többihez lehet pl. olcsó utángyártott fényszórókat, egyebeket kapni, meg sok bontott cuccot, a kombihoz alig...

Öt évig azért elég jól kiszolgált, és ha a vételárához és korához számítom a javítási költségeket, és ezeket visszavetítem a fél évtizedre, elfogadható a kép, amit látok. A fogyasztása elfogadható (elég gyilkolósan, hétköznap reggel-este hidegen, rövid utakon ment leginkább, csak hétvégenként, és nyáron mentünk vele messzebbre). De szerelembe nem estem vele... Több Toyotám nem lesz valószínűleg... Most újra egy Hondában ülök (FR-V), ami kissé rügyezik ugyan 11 éves korára, de egyéb tekintetben hozza, amit vártam tőla...

Hibalista

- Olajzabáló motor generálja (200e Ft) - Kuplung csere (60e Ft) - Rengeteg futóműalkatrész (100+e Ft) - Kipufogórendszer felújítása (60e Ft)

Ide hordtam szervizbe

http://www.charlieauto.xls.hu/Kis magán Toyota szakszerviz az agglomerációban, hozzáértés, megértés, budapesti átadás-átvétel.Az olajevő motor generálját a többi versenyzőnél lényegesen olcsóbban, szervizkönyvbe beírva, garival végezte el, négy évvel később még jó volt.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

https://agumis.hu/Megbízható, lelkes csapat, a nem kifejezetten típusspecifikus munkákat és a normál karbantartást, kopó-fogyó cseréket, futószervizelést és karosszériamunkákat már az egész család náluk végezteti.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Civic vtec-E 5gen, 5 ajtós angol Következő autója? FR-V
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Corolla 1997 (1997 - 2000)

További ítéletek (214 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)