A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2017)

Swift 1.2 SHVS GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Minijeti a hegyről.

Szöveges ítélet

2006-os GS swiftből ültem át életem első új autójába. Többször körbejártam, kerülgettem, mint macska a forró kását, tudtam, hogy mibe ülök be. Összességében egy kisautó, nem kell tőle csodát várni, nem egy Arteon. Ülései mint a 2003-as swifteknek, szűkös, feszes sportos hatást kelt. Aki a foteleket szereti, az most felejtse el ezt az autót! :)

Városi használat során számomra elegendő volt a motorteljesítménye, a beépített lágyhibriddel, ha kell szedi a lábát, ha viszont nem sietsz, fogyasztásban szépen meg tudja hálálni. Autópályán nyugodtan számolhatsz azzal, hogy 120 felett már dolgozni fog, legalábbis az 1.2-es szívómotor 5. sebességben már bőven 3000 felett pörög, és hát szomjas is lesz... Már ha annak lehet nevezni pályán az 5.7-5-2-es fogyasztást 130nál.

Mi? Ja, hogy hibrid? Ja hát azt felejtsd el. Annyit takar a lágy hibrid, hogy amikor gyorsítasz, belehajt a motorba, és evégett "kevesebb" üzemanyagot fogyaszt. Hidd el, nem fog. Csupán annyit érzel helyette, hogy... hogy mondjam, laikusként... ha van az akksiban töltés (erre még kitérek) akkor jobban húz gyorsításnál...

A hibrid akksiról:
A 2020-as facelift előtti utolsó szériából jutott nekem,(lásd: GL+, azonban klasszikus H4-es izzóval, tempomat nélkül, ráfutás gátló nélküli, ami hál istennek nem csipog mindenért így.) még a régi áron (3.6M GL+ SHVS). Nos, ebben valami 3Ah körüli akksi lehet, 2-3 gyorsítás 0-ról 90-re (nem pergetve, mint egy ültetett honda civicnek) le is húzza szépen, arra ne számíts, hogy ezzel majd megszabadulsz a benzinkutaktól. Töltésnél semmi külső forrás nincs, evégett lehetőleg erőltetni kell a motorfékezést, szokatlan volt nekem is az elején. Amikor tölt, érezhetően erősebb a motorfék, azonban más módja nincs, hogy feltöltsd a csepp akkumulátort, amit, ha ügyes vagy egy 130-140-ről történő lassítás során csumára fel is tudsz pumpálni. Szívómotor létére szépen szedi a lábát, a hibrid (később lásd) elég kraftot ad a történethez, ha kell, hamar utazótempón találhatod magad, 100körül kezd fogyni az erő...

Futóműje nekem nagyon bejött, f*sza, feszes, kanyarban szépen fekszik, csak kérek mindenkit, felejtsük el a 20 éves linglong gumikat! (:
Váltó mozgása swiftesen rövid, pontos mint a sebész keze, halk, legalábbis eddig.

Kinézetre előlről számomra nagyon átjött, azonban ahogy haladunk a hátulja felé, mintha kezdett volna elfogyni az ihlet. Nálam még a "klasszikus" H4-es izzó került elölre, annak a vetített képe szép, széles, tiszta. Illesztések pontosak, a gleccserfehér nekem valami eszméletlenül tetszik. Az orra azonban a kavicsfelverődéseket nagyon szereti, a festékréteg vékony, seperc alatt megbélyegzi az előtted haladó nyerges, amíg ott nem hagyod. ;)

Térjunk át a belsőre:

Mint említettem korábban az ülések passzosak, tart rendesen, azonban ami érdekes volt számomra, hogy magam mögött elfértem, pedig nem húztam össze, és nem áltattam magam. Csomagtartóba a szingli bőröndöd szépen befér, ha nem maradt ott vasárnapról a családi nagybevásárlás. A csapott kormány nagyon átjön, bár az alján azt a műanyag részt nem nagyon tudtam mire vélni. Ha már sikerült bebőrözni szépen, akkor miért nem sikerült azt a 10cm2 részt is megcsinálni normálisan? Mindegy is. Kapcsolókkal problémám nem volt, első elektromos ablakok jutottak csak, vezető oldali fel-le automata, jobb maradt a klasszikus "amíg húzod a gombot, addig megy" stílusú. Beltéri zaj 130-ig részemre okés volt, utána a gördülési zaj, és a motorzaj kellemesen kezdi elnyomni a zenét.
Zene zene, zene... Bosch gyártmányú rendszer került az enyémbe, navi nélkül, azonban ezt a problémát egy utólagos SD kártya vásárlással pótolni lehetett, bármiféle bütykölés nélkül. Bluetooth csatlakozás gyors, korrekt, tiszta hangzása van. Aki látott már vitarát, S-Crosst, tudja miről beszélek... ugyanaz... Apple CarPlay, Android autó pipa.

Manuális klíma áll rendelkezésre a kellemes 40C-os napokon, mely gyorsan hűt, az autót nem fogja meg annyira, hogy zavaró legyen. Ami meglepett, hogy 2006-ban a belső keringetés állítását elektromos gombra meg tudták oldani, ez itt viszont a 2003 féle "húzós"... Miért? Miért csak a digit klímás GLX-hez sikerült beépíteni az elektromos állítást? Japánok... ejj..

Amit sokan elfelejtenek megemlíteni: Habár tolatóradar nem jár, egy aprócska rendszám felett elhelyezett tolatókamera tudja segíteni a parkolást, ha a tükör nem lenne elég.

Egyedül amit sajnálok, hogy tempomat még nem került ebbe a szériába GL+ szinten, bár ahogy elnézem, hogy típustársai amelyek rendelkeznek ezzel a szupererővel, majd 1 millióval magasabb áron adják magukat, nem irigylem másoktól annyira.

Egyéb észrevétel ami inkább zavaró, hidegben (értsd: mínuszban) az első fékek eszetlenül elkezd nyikorogni fékezéskor.



Lassan érkezik a 15000-res szervíz, folyt. köv...

Hibalista

- Hátsó lengőkar szilentje 8000km után nyikorgott mint a templom ajtaja, azonban a szilikon spray csodákra képes. (Külföldi fórumokon rengetegen leírták, hogy előjött náluk is... típushiba lehet..)

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Ring

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 7
Megbízhatóság (10) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Swift 2006 GS Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2017 (2017)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)