Minijeti a hegyről.
Szöveges ítélet
2006-os GS swiftből ültem át életem első új autójába. Többször körbejártam, kerülgettem, mint macska a forró kását, tudtam, hogy mibe ülök be. Összességében egy kisautó, nem kell tőle csodát várni, nem egy Arteon. Ülései mint a 2003-as swifteknek, szűkös, feszes sportos hatást kelt. Aki a foteleket szereti, az most felejtse el ezt az autót! :)
Városi használat során számomra elegendő volt a motorteljesítménye, a beépített lágyhibriddel, ha kell szedi a lábát, ha viszont nem sietsz, fogyasztásban szépen meg tudja hálálni. Autópályán nyugodtan számolhatsz azzal, hogy 120 felett már dolgozni fog, legalábbis az 1.2-es szívómotor 5. sebességben már bőven 3000 felett pörög, és hát szomjas is lesz... Már ha annak lehet nevezni pályán az 5.7-5-2-es fogyasztást 130nál.
Mi? Ja, hogy hibrid? Ja hát azt felejtsd el. Annyit takar a lágy hibrid, hogy amikor gyorsítasz, belehajt a motorba, és evégett "kevesebb" üzemanyagot fogyaszt. Hidd el, nem fog. Csupán annyit érzel helyette, hogy... hogy mondjam, laikusként... ha van az akksiban töltés (erre még kitérek) akkor jobban húz gyorsításnál...
A hibrid akksiról:
A 2020-as facelift előtti utolsó szériából jutott nekem,(lásd: GL+, azonban klasszikus H4-es izzóval, tempomat nélkül, ráfutás gátló nélküli, ami hál istennek nem csipog mindenért így.) még a régi áron (3.6M GL+ SHVS). Nos, ebben valami 3Ah körüli akksi lehet, 2-3 gyorsítás 0-ról 90-re (nem pergetve, mint egy ültetett honda civicnek) le is húzza szépen, arra ne számíts, hogy ezzel majd megszabadulsz a benzinkutaktól. Töltésnél semmi külső forrás nincs, evégett lehetőleg erőltetni kell a motorfékezést, szokatlan volt nekem is az elején. Amikor tölt, érezhetően erősebb a motorfék, azonban más módja nincs, hogy feltöltsd a csepp akkumulátort, amit, ha ügyes vagy egy 130-140-ről történő lassítás során csumára fel is tudsz pumpálni. Szívómotor létére szépen szedi a lábát, a hibrid (később lásd) elég kraftot ad a történethez, ha kell, hamar utazótempón találhatod magad, 100körül kezd fogyni az erő...
Futóműje nekem nagyon bejött, f*sza, feszes, kanyarban szépen fekszik, csak kérek mindenkit, felejtsük el a 20 éves linglong gumikat! (:
Váltó mozgása swiftesen rövid, pontos mint a sebész keze, halk, legalábbis eddig.
Kinézetre előlről számomra nagyon átjött, azonban ahogy haladunk a hátulja felé, mintha kezdett volna elfogyni az ihlet. Nálam még a "klasszikus" H4-es izzó került elölre, annak a vetített képe szép, széles, tiszta. Illesztések pontosak, a gleccserfehér nekem valami eszméletlenül tetszik. Az orra azonban a kavicsfelverődéseket nagyon szereti, a festékréteg vékony, seperc alatt megbélyegzi az előtted haladó nyerges, amíg ott nem hagyod. ;)
Térjunk át a belsőre:
Mint említettem korábban az ülések passzosak, tart rendesen, azonban ami érdekes volt számomra, hogy magam mögött elfértem, pedig nem húztam össze, és nem áltattam magam. Csomagtartóba a szingli bőröndöd szépen befér, ha nem maradt ott vasárnapról a családi nagybevásárlás. A csapott kormány nagyon átjön, bár az alján azt a műanyag részt nem nagyon tudtam mire vélni. Ha már sikerült bebőrözni szépen, akkor miért nem sikerült azt a 10cm2 részt is megcsinálni normálisan? Mindegy is. Kapcsolókkal problémám nem volt, első elektromos ablakok jutottak csak, vezető oldali fel-le automata, jobb maradt a klasszikus "amíg húzod a gombot, addig megy" stílusú. Beltéri zaj 130-ig részemre okés volt, utána a gördülési zaj, és a motorzaj kellemesen kezdi elnyomni a zenét.
Zene zene, zene... Bosch gyártmányú rendszer került az enyémbe, navi nélkül, azonban ezt a problémát egy utólagos SD kártya vásárlással pótolni lehetett, bármiféle bütykölés nélkül. Bluetooth csatlakozás gyors, korrekt, tiszta hangzása van. Aki látott már vitarát, S-Crosst, tudja miről beszélek... ugyanaz... Apple CarPlay, Android autó pipa.
Manuális klíma áll rendelkezésre a kellemes 40C-os napokon, mely gyorsan hűt, az autót nem fogja meg annyira, hogy zavaró legyen. Ami meglepett, hogy 2006-ban a belső keringetés állítását elektromos gombra meg tudták oldani, ez itt viszont a 2003 féle "húzós"... Miért? Miért csak a digit klímás GLX-hez sikerült beépíteni az elektromos állítást? Japánok... ejj..
Amit sokan elfelejtenek megemlíteni: Habár tolatóradar nem jár, egy aprócska rendszám felett elhelyezett tolatókamera tudja segíteni a parkolást, ha a tükör nem lenne elég.
Egyedül amit sajnálok, hogy tempomat még nem került ebbe a szériába GL+ szinten, bár ahogy elnézem, hogy típustársai amelyek rendelkeznek ezzel a szupererővel, majd 1 millióval magasabb áron adják magukat, nem irigylem másoktól annyira.
Egyéb észrevétel ami inkább zavaró, hidegben (értsd: mínuszban) az első fékek eszetlenül elkezd nyikorogni fékezéskor.
Lassan érkezik a 15000-res szervíz, folyt. köv...
Hibalista
- Hátsó lengőkar szilentje 8000km után nyikorgott mint a templom ajtaja, azonban a szilikon spray csodákra képes. (Külföldi fórumokon rengetegen leírták, hogy előjött náluk is... típushiba lehet..)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ring
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 7 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 2006 GS | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |