A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2017)

Swift cvt glx 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kopogós-pattogós, éhes bőgőmasina.

Szöveges ítélet

Régebben is szemeztünk a '17utáni swifttel, de végül mindig elmentünk mellette, aztán '20-ban az egyik kereskedésből "megsúgták" hogy drágulni fog jelentősen '21-től, de minő véletlen pont van náluk raktáron még 2 cvt... manuált nem akartam mert a kuplung problémás.
Felültem a kupectrükkre, de legalább választhattam színt, mivel a piros lett volna az egyik és arra a fényezésre több helyről hallottam panaszt, inkább elengedtem, pedig élőbe vagány volt. Viszont nagyon úgy néz ki nem csak az a szín gyenge, egyetlenegyszer mentem országúton cirka 400km-t, már 3 kavicsnyom lett a lökhárító fényezésén. Egyszerűen vacak a minőség.
Ahogy az egész autó is, olvasgattam itt is az ítéleteket vásárlás előtt, szerintem ezért az autóért az van oda aki max. egy régebbi suzukiból ül át.
Kopogós műanyag minden, a váltógomb lötyögős vacak műanyag-műbőr, rossz érzés hozzányúlni. Az hogy a kormány aljára is sikerült egy megakopogós műanyagot tenni, külön gratulálok, gombok simán lehetnének egy 90es évek végi japán autóból. Ülés elsőre kényelmes, de izzasztó rossz anyag, és az autóba fura/erős -újautó-illat van, én nem tudom a világ melyik felének jön be ez a szag, de biztos nem ide tervezték, ha egyáltalán tervezte bárki is, és nem csak valami párolgó műanyag bűzét érezni. Zene dobozhatás, jobban feltolva hátsó hangszórók recsegnek, az infotainment amúgy nem rossz, de nem is jó, usb-ről pl. rádióra váltani lassú és körülményes, kormányon nyomkodva a mode-gombot meg egy év, és van amikor túlnyomod mert későn reagált. Apropó ha az usb-re csak csúnyán ránézel, (minimálisan hozzáérsz) már ledobja egyből a rendszer. Egy szem gyertyafényt adó izzó van és az is elől, hátul semmit-de semmit nem látni, pláne hogy még az ablakok is sötétítve vannak gyárilag, nagy koponya volt aki kitalálta, természetesen kesztyűtartó világítás sincs, de a csom.világításra azért jutott kapcsoló, mi a francnak?? +cserébe az se zavar sok vizet fényerőre. Futómű szintén vacak, oké hogy az autó jól fordul, meg gokárt, de mikor 3emberrel végigmész egy szar úton, és akkorákat pattog meg felüt, akkor hamar lehervad a gokártos mosoly. Egyszerűen nulla a futómű, amíg mész sima úton addig ok, bármi úthiba, csatornafedél és már előre összeszorítod a fogad, szélesebb-beton fekvőrendőröket is képtelen abszolválni az autó, lassan áthuppanva is az elején a műanyagkoptató mindig leér, hogy az utca végéről visszanéznek, mert azt is jó szar/rideg anyagból kellett csinálni. Nekem a kormányzás se jött be, állandóan korrigálni kell, kevés a visszatérítő erő, középállásból mindig elakar menni, (direkt megnézettem, futómű, kerekek/gumi minden hibátlan gyári értéken) ez ilyen... ők mondták. Apropó gumi, kretén méret 16colba, vagy vehetsz 15colos télit de a szar tpms miatt horror ára lesz. Tpms hidegebb időbe bejelez, pedig a nyomás jó, aztán vagy abbahagyja v. nem, volt hogy szervizbe kellett újraindítani.
Motor amúgy csendes és lelkes, minden bizonnyal az autó legjobb része, de alapjárattól kb. 2000ig olyan fura görgő-csapágy hang volt a háttérben, mintha a generátor csapágyas lenne, természetesen ezt is megnézték és szerintük ezek ilyenek... engem zavart, mert amúgy az autó tényleg tök jó csendes -lenne- ilyenkor. Az első fék brutál kopik, ez látható a betéten meg a felnin is, pár nap alatt vastagon ott figyel az elhasznált fékpor.
De hogy ne csak negatívum legyen, meglepően csendes az autó beltere, nem recseg-ropog-nyekereg semmi, ez annak függvényében is meglepő, hogy amúgy minden ócska műanyag. Digit klíma is jól működik, sokkal hatásosabb-jobban hűt mint a manuál, és nem utolsósorban szebb, bár a kezelése kicsit kapufa lett, de végül is megszokható. Hely is egész jó szélességre, hátul is. Viszont az üléssín rövid, én 184cm vagyok, tehát nem egy kosár alkat, de nem tudom az ülést annyira hátratolni hogy ne rogyjon meg a bal térdem, ami ugye az automatánál szabadságon van. Így gyakorlatilag manuál-váltós pózba ülök, aminek marha sok értelme van, hiányzik a könyöklő is, bár az pótolható, a gyári viszont horror ár.
A gyári led lámpa egész jó, vicces hogy felkapcsolva egy teremgarázsban simán hallani ahogy hűti magát, a többi közlekedő viszont nem nagyon díjazza, és szerintem is tud vakítani, mert direkt megnéztem egyszer hogy magam előtt mentem másik autóval :) suzuki szerint hibátlan, jól van beállítva, ezek ilyenek...
A végére hagytam a cvt-váltót, na ez az amit szerintem az autót/autózást minimálisan is szerető ember a büdös életbe nem fog megszokni. Először is nincs kúszás az autónál, lelépsz a fékről és kb. úgy kezd el gurulni az autó, minta valaki óvatosan hátulról elkezdené tolni, de lehet még az is masszívabb indulást eredményezne... Ilyenkor gázt adnál, de nem történik gyakorlatilag semmi, ugyanaz a gyök2 kúszás van, a gázpedálnak talán 3állása lehet, van ez a semmi... úgy indulsz el mint egy 80+éves suzukis, de legalább nem dudálnak le mert béna suzukis vagy :) van egy középállás féleség, amire már viszont ordít az autó, és ilyen gumikötélhúzás szerűen elkezd gyorsítani, ilyenkor le is léped már a mögötted lévőt, az meg elkönyvel hülyesuzukisnak, hogy eddig tötyörögtél, aztán most meg már nyomod, pedig nem, ez simán csak ilyen szar :) És akkor van a dédanyád elmegy havonta1x nagybevásárolni-kuplungégető-xarrá pörgeted mód, kb. mindenki amatőrnek fog nézni hogy 6ezres fordulaton tartva mész mint az őrült, de legalább te tudod hogy nem égeted a nem létező kuplungod. Egy szó mint száz, ez nagyon gyenge eresztés, és ha ez nem lenne elég, hajlamos rántani is +brutál mód megdobja a fogyasztást, én csak városba használtam az autót, ami talán egy városi kisautónál nem olyan nagy meglepetés, anno kérdezgettem mennyivel eszik többet, fél-1 litert mondtak a manuál 5-6literes városi fogyasztásához, ami persze egy ordas nagy kamu, jó az stabil 2liternek is. 7.5-8 között fog enni a fővárosi dzsungelben, ha nagyon beáll a sztori 8fölé is gyönyörűen elmegy, ennyit evett amúgy 20éve az 1.4es millennium falcon motoros octaviám, ugyanilyen szarul ment az is, csak 250kilóval nehezebb/nagyobb autó volt. Az autóhoz alapáron jár még hogy totál semmibe nézik, mindenki ki-befog sorolni eléd, mert suzukis vagy. Ha rádudálsz hülye suzukis vagy, ha normálisan mész/felveszed ilyenkor a követési távot akkor meg a mögötted jövő egyből letol mert bénasuzukis vagy.

Hibalista

- Futómű pontatlan -ezek ilyenek- - Led lámpa gyorsításnál, úthibánál vakít -ezek ilyenek- - Motor cicergő hang -ezek ilyenek- - Kretén direkt tpms, egy vagyon és még szar is.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2020
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2017 (2017)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)