Kis Piros
Szöveges ítélet
2017 októberben vettem át az autót. Szándékosan egyszerű és olcsó autót szerettem volna, de volt néhány elvárásom az extrákkal kapcsolatban is, ezért választottam ezt a kivitelt. Az 1.2-es motor 90LE-t tud, ami nem teszi versenyautóvá, de az alacsony tömeg kompenzálja a mérsékelt teljesítményt. Ha valaki nagyon menni akar, ezzel is tud, mert nem tiltakozik a forgatás ellen, csak akkor nem fog 4.7-et fogyasztani vegyesben, mint most nálam. Viszont négy hengeres (finoman és csendesen jár, nagyon alacsony az alapjárat, lelkesen felpörög) és nincs benne turbó, ami drága, ha javítani kell. Viszont ettől nyilván nyomatékszegényebb, és így is van benne elég dolog, ami drága lesz, ha elromlik. A váltó nem a világ legjobbja, de teszi a dolgát, rendben van. Csak 5 fokozat van, de jó a kiosztása, autópályán is csendben lehet vele haladni. Általában is meglepően csendes az autó, a méretéhez/kategóriájához mérten. Az üléseknek kicsit rövid az ülőlapjuk, nincs határozott oldaltartásuk sem, és az állíthatóságuk is korlátozott, de ez egy olcsó kisautó, ehhez képest rendben van. Fűthetőek is, ami hidegben nagyon kellemes, de csak egy fokozatban. Elkezd fűteni, aztán amire kezdene a hőfok zavaró lenni, kikapcsol. Ha kicsit visszahűl, újra bekapcsol. Jobb lenne, ha különféle stabil hőfokokat tudna tartani, de így is nagyságrendekkel jobb, mint ha nem lenne semmi. Előre felfelé nem a legjobb a kilátás belőle, távolabb kell megállni a lámpáktól, mint más kocsikkal, de ezt meg lehet szokni. A belseje meglepően tágas, négy ember egész jól elfér benne, ha nem a világ végére akarnak menni. Ilyesmire már csak azért sem ideális a típus, mert két személy is villámgyorsan tele tudja tömni a picike csomagtartót. Általában mindene szépen, japános precizitással működik. A fényezése szerintem szép, de rendkívül kényes. A felpattanó kavicsok két év alatt több festékleverődést okoztak, mint a lassan 30 éves Opelünkön. Az olajcserék drágák, mert spéci olaj kell még ebbe az "egyszerű" motorba is. További részletek azoknak, akiket ez érdekel: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/872907.html
Hibalista
- A szó szoros értelmében semmi. Kormányművet cseréltek rajta garanciában, ingyen, de az is működött, csak álló helyzetben megmozdítva koppant.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Stabil (márkaszerviz)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25561 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Kadett E 1.4LS | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |