Ez a szexibb, vagy egy tanga?
Szöveges ítélet
Nagyon sportosan, dögösen, kis dundin néz ki, főleg az alufelnis 185-ös gumikkal. Nagyon jól eltalált a szervó rásegítés, igen könnyű vele kormányozni. A fékszervó viszont lehetne picivel hatékonyabb, bár sokkal jobb, mint a régi Swiftnél. Rettentő jól gyorsul (igazán azonban csak 4000 fölött indul meg ez is, mint az 1.3-asok). 185-öt már mentem vele 3 személlyel, és még nem volt a teljesítménye végén (1,5-ös motor.) A HIFI szólhatna szebben, kevés benne a mélyhang , ha pedig adsz rá, elkezd csúnyán puffogni. Igénytelenek a papír hangszóró kónuszok. A rádió vételi érzékenysége elég gyenge. A lámpánál állva nehéz kilátni belőle fölfelé, így elég ciki, hogy 30 centivel lejjebb kell hajtani a fejet a kilátáshoz. Az ülés egyébként nagyon kénylemes. Egyébként a beltere csendes, a motor szinte nem is hallatszik be alapjáraton, és tisztes sebességgel utazva (135 km/h) is kellemesen halk. A műszerfal megvilágítása 4 fokozatban szabályozható, szerintem még a leggyengébb is túl fényes. Helykínálata nagyon jó, és a magas csomagtartóba is meglepően jól lehet pakolni. A váltója szenzációs: határozott, és gyorsan kapcsolható. A kék szín a legszebb szerintem, de nagyon érzékeny: mosás után szárazra kell törölni, különben pöttyös marad. Az ülésmagasság állítás szó szerint "magasság" állítás, mert nem tolható kellően mélyre a pozíciója. Az ülésfűtés viszont szenzációs találmány, hideg időben felbecsülhetetlen. Nagyon gyorsan felfűti az ülést igen melegre, de utána tarthatná a hőmérsékletet olyan forrón, mint az elején, mert utána már csak langyos. A kulcs nélküli gombos ajtónyitási rendszer kissé logikátlan, nehézkes.
A 9 évre felvett svájci frankos devizahiteles ára a futamidő végére 5 milliós vételárat fog eredményezni a kamatokkal együtt. Ennyit biztosan nem ér meg az autó, még akkor sem, ha újonnan vettem, és nem sokat kellett javításra költenem.
Hibalista
- A hátsó üléshuzat karmolt volt, ezért kicseréltettem benne az egész ülést. Garanciában megcsinálták. - - A hátsó lehajtható üléstámla fémes zörgő hangot ad, ha egy kicsit rosszabb úton járok vele. Megoldás: Be kell tekerni egy rétegben szigetelő szalaggal azt az U alakú vasat, amire rácuppan a háttámla. Onnantól megszűnik a zaj. A szervizben fogalmuk sem volt erről, hogy honnan jöhet.. - - A csomagtér ajtó nehezen csapódik le, igazából a zár közepétől egy kicsit jobbra megnyomva könnyebb. A használattal egyre könnyebben csukódik, az elején a leggázosabb.. - - Az ABS jeladó gyűrű (7000.-Ft) elrepedt rajta, így kigyulladt az ABS hibajelző lámpa. Cseréje után, a hibakód törlését követően még mindig felgyulladt egy pillanatra egészen addig, amíg le nem kötöttem az akkumulátort pár percre. Onnantól teljesen elfelejtette az ABS-es hibakódot, és minden teljesen rendben van. Munkadíj márkaszervízben: 6000.-Ft. - - Kiégett az ülésfűtés kapcsoló visszajelző lámpája, valamint az "illumi cancel" kapcsoló izzója is. Ezeket csak kompletten lehet kapni 14-16 ezer forintért kapcsolóval együtt. Azonban viszonylag könnyen kiszedhető, és szétszedhető a kapcsoló, így elektronikai boltban 60 ft-ért lehet venni hozzá kis 12V-os rizsszem izzót. Egy kis kézügyességgel lehúzható a piros gumi a régi rossz izzóról úgy, hogy ne szakadjon el, majd ráhúzható az újra, és vissza is szerelhető az izzó lábának némi hajlítgatása után. Így 60 forintból, meg egy jó félórás munkából megoldható a javítás. - - Első féktárcsa elkopott 125.000 km-nél, így cserélni kellett. Féktárcsa: 26 ezer, fékbetét: 15 ezer. (Gyári alkatrészek, márkaszervizből. A betétek tulajdonképpen még jók lettek volna.) - - A hátsó fékpofák 8,5 év használat után berohadtak, és egy kicsit fogtak. Szétszedés után, tisztítást követően újra tökéletesen mozognak. Érdemi betétkopás nem mutatkozik rajtik, pedig 130.000 km van bennük. Egyébként a gyári hátsó fékpofák 23 ezerbe kerülnének. - - Érdekesség: a gyári Osram H4-es tompított izzókból az egyik 8 év(!) után égett ki először, a másik még bírja.. Pedig minden nap világítanak legalább egy órát. Vannak olyan autók, amelyekben félévente izzót kell cserélni... - - 8 éves korában a csomagtartó egyik gázrugója elromlott. Bontóból 2000.-Ft-ért vettem használtat, azóta is tökéletesen működik. - - Amúgy 8,5 év alatt semmi más nem romlott el rajta, nem kopott el.
Ide hordtam szervizbe
M6 Kft Érd, Fazekas dűlő. (Ügyfélcentrikusak, de nincs tapasztalatuk az új Swifttel (2005-2006-ban), és ha valami baj lesz vele, látszik, hogy az én autómon gyakorolják először az adott mozdulatsort, és tanácstalanok a hiba diagnosztizálásakor.)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Maszek rokon szerelő.Profi, lelkiismeretes, alapos, precíz. Mindent elmagyaráz, megmutat.A szervizkönyv szerinti karbantartásokat pontosan elvégeztük vele az autón, és dokumentáltuk is.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 134000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLX-C | Következő autója? | 9-5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
