Duci japán szamuráj, apróbb hibákkal.
Szöveges ítélet
Csak egy hónapja került hozzám,előtte egy idős orvosé volt(utánanéztem)aki 7 év alatt mindössze 27.000-et ment vele.Motorikusan teljesen hibátlan,a külsején viszont vannak jócskán szeplők-kisebb húzások,lesz vele munka,nem igazán érezte a doki a kocsit.A fényezése bár metál,nagyon vékonyka.A motorja tipikus suzukis,alapjárata igen csöndes nem egy nyomaték gyár,pörgetni kell még elindulásnál is de akinek már volt pl:swiftje annak ismerős lesz a jellegzetes motorhang. A váltó határozottan jár,jól kapcsolható a kuplung érdekes:nagyon könnyű eléggé"fent"fog,de megszokható,a szervizben azt mondták minden Liana ilyen.A futómű feszes és enyhén pattogós de pontosan irányítható a szervókormány tökéletes a fék úgyszintén.Az üléshelyzet jól belőhető,az elektromos dolgok is mind precízen és finoman működnek.A kocsi belseje kulturált a kisebb suzukikhoz képest kifejezetten igényes a tér széltében-hosszában-magasságában elegendő.Szerintem kissé alul értékelt itthon ez a típus,a kereskedő símán beszámította a Daewoo-t,és szemlátomást örült hogy elviszik a Lianát.Szerintem apróbb hibái ellenére hozza egy mai alsó-közép autótól elvárhatót,megbízhatóságban pedig túl is tesz azokon.
2012.01.31. Pár hónap eltelt(és+2500km)a fentebb említettek előnyök-hátrányok nem változtak,de pár apróság előjött amire érdemes felhívni a figyelmet.
-Az autó 7 éves múlt de alapos kézi mosás után észrevettem,két helyen apró felületi rozsdapöttyöt.Ezek szerint a japán autók rozsdavédelme még mindig nem az igazi!
-A fényezésnél kár kiadni a metál fény felárat,szinte semmit nem ér már a hosszabb nézéstől is karcolódik a belső térben bár a kárpitozás mennyisége-minősége kellemes,eléggé gyűjti a szöszöket.
-A nyikorgó hátsó sziletekre szilikonzsír spray került,most már csendesek de a szerelő szerint fél évente ismételni kell a "kezelést".Elmondása szerint a mai autók nagy része ilyen nyöszörgős....
-A kuplunggal még mindig nem teljes az összhang,de már kezdem érezni azt a tartományt ahol fog,bosszantó hogy állandóan figyelni kell erre.
-A fogyasztása kellemes meglepetés nagyobbrészt városban 6.5-7liter(a kalosé 8-9 volt)így télen,hidegben.A fűtés gyorsan beindul és finoman szabályozható,az autó nem párásodik.
-Pár hónapon belül műszakis lesz a gép,remélem semmi gond nem lesz vele.
A kocsi tegnap vizsgázott le hibapont nélkül egyedül a kipufogót említette az Nkh-s szaki,hogy hamarosan csere érett lesz,meg azt hogy ritkán lát ilyen kocsit,pár dolgot kérdezett is.Őszre le is dobom a hátsó dobot,a Bosal után gyártott 25800ft.
Az elmúlt hónapokban semmi fontos nem történt,a Liana szó nélkül teszi a dolgát.A felületi rozsdapöttyöt az átpolírozás megszüntette,az tavaszi olajcsere után(valvoline 5w-30)a motor jól hallhatóan csendesebb lett.A kuplungot egész jól megtanultam,már csak nagyon ritkán fullad le.
Múlt hónapban kis pluszpénz akadt és teletankoltam végre.A figyelmeztető lámpa még csak ma kezdett pislákolni,meglesz a 700km egy tankkal....,ennél rosszabb sose legyen.
2012.10.25
A kocsi megkapta a téli felkészítést+2 db új négy évszakos Roadstone-t. Hátul egész évben Hankook téli gumik vannak fent.Lecseréltettem a fagyállót is,kiderült még a gyári(!)volt benne.
Találtam egy jó szervizt,ahol segítőkészek,sokkal kedvezőbb a munkadíj és szervizkönyvbe is pecsételhetnek.Remélem gondmentes lesz a hideg évszak.
2013.03.18
Elmúlt a tél(vagyis remélem hogy elmúlt)a mi környékünkön nem volt olyan nagy hó,de párszor azért meggyőződhettem az ABS megfelelő működéséről:-)
A fűtés két év után is meglepett:Régi Ladák szintjén,szinte ontja a meleget és nagyon gyorsan párátlanítja a szélvédőt.A motor is hamar bemelegszik,a városi fogyasztás a mínuszokban sem ment 7 liter fölé!
Nagy hidegben megzörrent néha ez-az,a jobb első elektromos ablak kezd belassulni de ez a legkevesebb.
A tompított fény kissé gyengusz,de egy +50%os fényerejű Osram sokat javított rajta.
Nem sokára megy futómű beállításra,mert sikerült egy-két kátyúba belehajtanom de ettől eltekintve a Liana továbbra is megbízhatóan működik.
Ami még kimaradt....,Sajnos a belső műanyagok(legalább 3 fajta van)egyre zörgősebbé válnak. Országúton-pályán még csendes,de városban és rosszabb úton már zavaróbb a dolog.
Nemrég kicseréltem a fagyállót(még a 9 éves gyári volt benne),illetve a kézifék bowdent kellett állítani,már elég lazán fogott.
2014.01.28
Megint tél van,és végre hó is esett,de a Lianát ez most sem zavarja.A négy évszakos gumikkal is stabilan fut,a fékerőelosztós ABS is jól érezhetően működik.
Sajnos ősszel"bénáztam",egy villanyoszlop oldalával találkozott a Liana bal hátsó része kitolatáskor....,szerencsére csak épphogy meghorzsolta.Tolatáskor amúgy is nagyon figyelni kell(sajnos nincs radar)mert a kocsi vége abszolút mértékben láthatatlan!
Viszont meglepődtem,hogy az autókozmetikában szinte teljesen sikerült eltüntetni a nyomokat.
Megfigyeltem még,hogy a gyárilag spoilerezett első lökhárító alja(külön koptató nincs)hókotrószerűen alacsonyra került,az új Swifteknél is ezt látom.Így a magasabb jégbordáknál hallhatóan súrlódik és a fekvőrendőröket is igen óvatosan kell megközelíteni.
A rugózás(gondolom a mínuszok miatt)néha már bántóan kemény.
48000.km van most benne de műszakilag semmi gond,még egy izzót sem kellett kicserélnem.
A tavaszi karbantartáskor majd cseréltetem a gyertyákat(100 ezernél kéne)és óvatosságból új aksit veszek bele,mert a gyári már 9,5 éve húzza:-)
Májusban megvolt a műszaki(az NKH-nál),természetesen"csont nélkül",15 perc készen voltunk:-).Előtte pár nappal sikerült a neten"kikukáznom"egy hozzávaló K&N betétszűrőt,utolsó darab volt állítólag így 11 ezerért megkaphattam.Hatására ugyan nem továbbra sem lett sportkocsi,de érezhetően élénkebben gyorsul a Suzi.Egy hosszabb túrán(~200km)még 12 liter 95-ös sem fogyott,valószínűleg a fogyasztásból is leesett egy-két deci.
A motorháztető nyitójának zárrészén megjelent egy mini rozsdafolt de szín azonos festékkel lekezeltem.
2015.06.14
Tavaly szeptemberben nagy kalandunk volt együtt,édesanyámért mentünk fel Ferihegyre a régi 5-ös úton.
Olyan viharhullámot még soha nem láttam és nem éltem át,ami akkor Kecskemét után elkapott!Narancssárgás aljú koromfekete felhők miatt esti sötétség lett,legalább 100km-es orkánerejű szélben,kezdődő jégveréssel olyan eső kezdődött,hogy csak 20-30 méterre lehetett látni!A Suzi gyorsan átment katamaránba,folyamatosan a felúszás határán autóztam tovább(max 50-nnel)a nyomvályús úton(párszor inkább félreállva),de bírta becsülettel.Soroksárnál azonban hirtelen kihajtotta a szél az anyósülés előtti ablaktörkőt,egy hangos pattanás hallatszott és onnantól kezdve 1 ablaktörlőm volt csak :-) Visszafele jövet ugyanúgy keresztülmentünk a viharzónán de 1 ablaktörlővel,és egy pici csomagtartóbeázással hazaértünk!
Az ablaktörlő mechanikája egyszerűen szétesett-széthullott de a szervízben sikeresen összelegózták(4500 ft),szerencsére a jégverés sem okozott észrevehető károkat.
Azóta egy olajcsere volt csak(Total classic,5w30)és meglepetésre a kocsi hallhatóan csendesebb lett.
A viharkaland után a lapátokat is cseréltem és találtam végre olyan(hagyományos)lapátot,ami nem csíkoz(Bosch Eco Plus).
2016.04.16.
A Liana alapvetően továbbra is prímán és megbízhatóan működik.
A három éve feltett Bosal utángyártott hátsó kipufogódob picit már kifújt valahol de javítható volt,nem kellett cserélni.
Az egyik első H4-es izzó "belegyógyult" a foglalatába,az új(japán gyártmányú) foglalat 2 ezer forint sem volt.
Nyáron megy ismét műszakira,előtte majd a szokásos olajcsere a jól bevált 5w-30 Total Classic-cal,a K&N betétszűrőt viszont csak át kell kenni a hozzá kapott speciális olajjal.
A kocsi motorját egyre csendesebbnek hallom,most járunk cirka 52 ezernél.
2016.10.15
Az autónk ebben a hónapban tölti be a 12-évét,de egyenlőre nem sok látszik az öregedésből.
Picit nyöszörög már itt-ott a belső burkolat,de még nem kellemetlenül.
Tavasz óta 1-2 országon belüli kirándulás kivételével csak városban(és környékén)teljesített és továbbra is megbízhatóan hozza,amit elvárunk tőle.
A Pécs környéki kanyargós hegyi utakon érezhető volt a futóművön,hogy nem oda tervezték-tolta az orrát becsülettel,a hátulja kissé elkönnyült-de a motort pörgetve elég jól mozgott.
Még nyár elején megvolt a szokásos olajszervíz és mivel szerintem eddig sosem volt cserélve,a fékfolyadékot is lecseréltettem. A műszakit újra símán vette.
A hegyi kanyargás során feltűnt,hogy az épp terhelt hátsó gumi meg-meg nyösszen,csikorog.
A lengéscsillapítók és a futómű rendben voltak,tehát a Hankook gumikra gyanakodtam.
Már csak 3mm-es volt a profil így csere következett,7mm-es profilú(de használtan beszerzet)Uniroyal Allseason 4 évszakos abroncsok kerültek fel hátra.
A hátsó lökhárítón összeszedtem egy kisebb parkolói meghúzást és mivel már volt a másik oldalán is,így az egészet újrafényeztettem.
Nemsokára elvégzem rajta a tél előtti felkészítést,remélhetőleg símán veszi ezt a hideg évszakot is.
2017.05.14
Az átlagnál keményebb tél nem viselte meg a kocsit,igaz a legnagyobb zimankókban nem is volt használva.Kisebb,pár centis hóban szokás szerint megbízhatóan és kiszámíthatóan viselkedett.
Persze került rá egy-két parkolói rányitásnyom is,hiába vigyázok ha más nem teszi
Érdekes,hogy bár a belső műanyagok megzörgősödtek de a helyzet az utóbbi években nem romlott tovább,nem zörög-nyiszog jobban semmi mint pl 3 éve.
Pár hete első fékbetéteket és a váltóolajat cseréltettem(mindkettő a gyári volt még)a Mannol váltóolaj betöltése után érezhetően finomabb-csendesebb a kapcsolás,a K@N betétszűrőt csak át kellett olajozni.
A kasztnin továbbra sem látni számottevő rozsdásodás jeleit,csak a hátsó dobról válik le a felső festékréteg.
Idén egy kb 1500 km-es túra is be van tervezve,ekkora úton még nem járt
majd látjuk,hogy muzsikál!
2017.11.01
13 éves lett a Liana,tehát jövőre személyit kaphat :-) Meg is érdemelné mert ennek az összecsavarozott(és némiképp jellegtelen)acéltestenek is megvan a személyisége. A 6.autónk,mindegyiket kedveltem de most először érzek komolyan ilyesmit.
Nem járok vele sokat,azt is zömében városban-város környékén de már unalmasan eseménytelenek a mindennapok.Az autó ugyanúgy viselkedik mint évekkel ezelőtt,semmi sem lett érezhetően gyengébb rajta.
Nyáron egy országon belüli hosszabb túrán is jól viselkedett viszont feltűnt,hogy az ÖMV 95-ös naftától érezhetően halkabb a motor.
A kuplungpedál lenyomásakor enyhe ropogás hallható de maga kuplungszerkezet teszi a dolgát,majd a tavaszi olajcserekor megnézetem.
A bal hátsó tengely felett volt egy-két körömnyi méretű lemezhorpadás,alig látszottak de találtam egy nyom nélküli horpadásjavítással foglalkozó céget,10 ezerért gyakorlatilag eltüntették.
Rafináltan,lassan beette magát a szívembe a kocsi....a múltkor azért nézegettem mit lehetne helyette?
Újként evidencia lehetne egy alapközeli szívó benzines Logan vagy a Granta esetleg Baleno de az a helyzet,hogy az újautó szagon és a garancián kívül egyik sem tud többet a Lianánál. Sem térkínálatban,sem csomagtérben,sem motorikusan nincsenek előnyben...vezetési élményben csak a Baleno-t próbáltam ki eddig de annyi a különbség,hogy az némileg csendesebben fut gondolom a több szigetelés miatt.
7-8-9 éves használtként a Lancer,a Lacetti és az első szériás Sx4 ami tetszik...,majd meglátjuk jövőre még biztosan marad a Liana lehet,hogy később is.
2018.06.12
Ma volt ismét vizsgás a gép most is simán vette,ami szerintem nem rossz egy lassan 14 éves autótól.
A Liana megy,teszi a dolgát városban de hosszabb uton is.A belső tér nem igazán öregszik,jól bírja az idő múlását. Pár hete megtapasztaltuk az ország legsz.rabb mellékútját:Törökszentmiklós és Kunhegyes között szabályos off road pályát találtunk.Megdöbbentünk,hogy ilyen aszfaltút még akad az országban.A 40-es korlátozó tábla felesleges volt mert annyival sem lehetett menni :-)
A kemény rugózású kocsi nem esett szét,nem ütött fel,csupán a kipufogó rögzítőbilincseit kellett meghúzni miután hazaértünk.Felületén enyhén korrodál már az utágyártott dob,de bírja még.
Idén(az éves olajcserén kívül)a generátor hajtószíj lett cserélve elővigyázatosságból,mivel még a gyári volt fent.
A fogyasztás ÖMV 95-tel kb fél literrel kevesebb mint bármilyen más benzinnel.
Hibalista
- Amióta nálam van csak ablaktörlőt kellett cserélnem(ahogy olvasom ez a típus valamiért "eszi" a lapátokat). - A hátsó futómű felől száraz időben nyiszorgás-nyekergés hallatszik,esőben elhallgat. - Egy év alatt kétszer állították a futóművet,állítólag a Lianáké elég érzékeny. - Az az egyik izzófoglalat beégett-tönkrement,cserélni kellett. - A kuplungpedál lenyomásakor egy ideje ropogás/pattogás hallatszik sanszos,hogy a bowden lesz a bűnös.
Ide hordtam szervizbe
Tisza 2005 Autóház Kft....Még csak egyszer jártam ott,vétel után átnézték az autót.A kocsi előéletéről,javításairól is korrekten tájékoztattak.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Marso Kft...tavaly voltam ott először a kocsival,idáig mindig korrektek-pontosak voltak,jelentősen olcsóbbak a márkaszervíznél. Rupesky Autószervíz Kft....most jártam ott másodszorra,inkább Opel(Gm)szervíz de a Lianát is szó nélkül bevállalták.Nem a legkedvezőbb áron de megbízhatóan,korrektül dolgoznak.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 27500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kalos | Következő autója? | SX-4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |