A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Liana (2001-2007)

Liana 1.3 Glx sedan 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Duci japán szamuráj, apróbb hibákkal.

Szöveges ítélet

Csak egy hónapja került hozzám,előtte egy idős orvosé volt(utánanéztem)aki 7 év alatt mindössze 27.000-et ment vele.Motorikusan teljesen hibátlan,a külsején viszont vannak jócskán szeplők-kisebb húzások,lesz vele munka,nem igazán érezte a doki a kocsit.A fényezése bár metál,nagyon vékonyka.A motorja tipikus suzukis,alapjárata igen csöndes nem egy nyomaték gyár,pörgetni kell még elindulásnál is de akinek már volt pl:swiftje annak ismerős lesz a jellegzetes motorhang. A váltó határozottan jár,jól kapcsolható a kuplung érdekes:nagyon könnyű eléggé"fent"fog,de megszokható,a szervizben azt mondták minden Liana ilyen.A futómű feszes és enyhén pattogós de pontosan irányítható a szervókormány tökéletes a fék úgyszintén.Az üléshelyzet jól belőhető,az elektromos dolgok is mind precízen és finoman működnek.A kocsi belseje kulturált a kisebb suzukikhoz képest kifejezetten igényes a tér széltében-hosszában-magasságában elegendő.Szerintem kissé alul értékelt itthon ez a típus,a kereskedő símán beszámította a Daewoo-t,és szemlátomást örült hogy elviszik a Lianát.Szerintem apróbb hibái ellenére hozza egy mai alsó-közép autótól elvárhatót,megbízhatóságban pedig túl is tesz azokon.


2012.01.31. Pár hónap eltelt(és+2500km)a fentebb említettek előnyök-hátrányok nem változtak,de pár apróság előjött amire érdemes felhívni a figyelmet.

-Az autó 7 éves múlt de alapos kézi mosás után észrevettem,két helyen apró felületi rozsdapöttyöt.Ezek szerint a japán autók rozsdavédelme még mindig nem az igazi!

-A fényezésnél kár kiadni a metál fény felárat,szinte semmit nem ér már a hosszabb nézéstől is karcolódik a belső térben bár a kárpitozás mennyisége-minősége kellemes,eléggé gyűjti a szöszöket.

-A nyikorgó hátsó sziletekre szilikonzsír spray került,most már csendesek de a szerelő szerint fél évente ismételni kell a "kezelést".Elmondása szerint a mai autók nagy része ilyen nyöszörgős....

-A kuplunggal még mindig nem teljes az összhang,de már kezdem érezni azt a tartományt ahol fog,bosszantó hogy állandóan figyelni kell erre.

-A fogyasztása kellemes meglepetés nagyobbrészt városban 6.5-7liter(a kalosé 8-9 volt)így télen,hidegben.A fűtés gyorsan beindul és finoman szabályozható,az autó nem párásodik.

-Pár hónapon belül műszakis lesz a gép,remélem semmi gond nem lesz vele.


A kocsi tegnap vizsgázott le hibapont nélkül egyedül a kipufogót említette az Nkh-s szaki,hogy hamarosan csere érett lesz,meg azt hogy ritkán lát ilyen kocsit,pár dolgot kérdezett is.Őszre le is dobom a hátsó dobot,a Bosal után gyártott 25800ft.
Az elmúlt hónapokban semmi fontos nem történt,a Liana szó nélkül teszi a dolgát.A felületi rozsdapöttyöt az átpolírozás megszüntette,az tavaszi olajcsere után(valvoline 5w-30)a motor jól hallhatóan csendesebb lett.A kuplungot egész jól megtanultam,már csak nagyon ritkán fullad le.
Múlt hónapban kis pluszpénz akadt és teletankoltam végre.A figyelmeztető lámpa még csak ma kezdett pislákolni,meglesz a 700km egy tankkal....,ennél rosszabb sose legyen.


2012.10.25
A kocsi megkapta a téli felkészítést+2 db új négy évszakos Roadstone-t. Hátul egész évben Hankook téli gumik vannak fent.Lecseréltettem a fagyállót is,kiderült még a gyári(!)volt benne.
Találtam egy jó szervizt,ahol segítőkészek,sokkal kedvezőbb a munkadíj és szervizkönyvbe is pecsételhetnek.Remélem gondmentes lesz a hideg évszak.

2013.03.18
Elmúlt a tél(vagyis remélem hogy elmúlt)a mi környékünkön nem volt olyan nagy hó,de párszor azért meggyőződhettem az ABS megfelelő működéséről:-)
A fűtés két év után is meglepett:Régi Ladák szintjén,szinte ontja a meleget és nagyon gyorsan párátlanítja a szélvédőt.A motor is hamar bemelegszik,a városi fogyasztás a mínuszokban sem ment 7 liter fölé!
Nagy hidegben megzörrent néha ez-az,a jobb első elektromos ablak kezd belassulni de ez a legkevesebb.
A tompított fény kissé gyengusz,de egy +50%os fényerejű Osram sokat javított rajta.
Nem sokára megy futómű beállításra,mert sikerült egy-két kátyúba belehajtanom de ettől eltekintve a Liana továbbra is megbízhatóan működik.
Ami még kimaradt....,Sajnos a belső műanyagok(legalább 3 fajta van)egyre zörgősebbé válnak. Országúton-pályán még csendes,de városban és rosszabb úton már zavaróbb a dolog.
Nemrég kicseréltem a fagyállót(még a 9 éves gyári volt benne),illetve a kézifék bowdent kellett állítani,már elég lazán fogott.

2014.01.28
Megint tél van,és végre hó is esett,de a Lianát ez most sem zavarja.A négy évszakos gumikkal is stabilan fut,a fékerőelosztós ABS is jól érezhetően működik.
Sajnos ősszel"bénáztam",egy villanyoszlop oldalával találkozott a Liana bal hátsó része kitolatáskor....,szerencsére csak épphogy meghorzsolta.Tolatáskor amúgy is nagyon figyelni kell(sajnos nincs radar)mert a kocsi vége abszolút mértékben láthatatlan!
Viszont meglepődtem,hogy az autókozmetikában szinte teljesen sikerült eltüntetni a nyomokat.
Megfigyeltem még,hogy a gyárilag spoilerezett első lökhárító alja(külön koptató nincs)hókotrószerűen alacsonyra került,az új Swifteknél is ezt látom.Így a magasabb jégbordáknál hallhatóan súrlódik és a fekvőrendőröket is igen óvatosan kell megközelíteni.
A rugózás(gondolom a mínuszok miatt)néha már bántóan kemény.
48000.km van most benne de műszakilag semmi gond,még egy izzót sem kellett kicserélnem.
A tavaszi karbantartáskor majd cseréltetem a gyertyákat(100 ezernél kéne)és óvatosságból új aksit veszek bele,mert a gyári már 9,5 éve húzza:-)


Májusban megvolt a műszaki(az NKH-nál),természetesen"csont nélkül",15 perc készen voltunk:-).Előtte pár nappal sikerült a neten"kikukáznom"egy hozzávaló K&N betétszűrőt,utolsó darab volt állítólag így 11 ezerért megkaphattam.Hatására ugyan nem továbbra sem lett sportkocsi,de érezhetően élénkebben gyorsul a Suzi.Egy hosszabb túrán(~200km)még 12 liter 95-ös sem fogyott,valószínűleg a fogyasztásból is leesett egy-két deci.
A motorháztető nyitójának zárrészén megjelent egy mini rozsdafolt de szín azonos festékkel lekezeltem.


2015.06.14
Tavaly szeptemberben nagy kalandunk volt együtt,édesanyámért mentünk fel Ferihegyre a régi 5-ös úton.
Olyan viharhullámot még soha nem láttam és nem éltem át,ami akkor Kecskemét után elkapott!Narancssárgás aljú koromfekete felhők miatt esti sötétség lett,legalább 100km-es orkánerejű szélben,kezdődő jégveréssel olyan eső kezdődött,hogy csak 20-30 méterre lehetett látni!A Suzi gyorsan átment katamaránba,folyamatosan a felúszás határán autóztam tovább(max 50-nnel)a nyomvályús úton(párszor inkább félreállva),de bírta becsülettel.Soroksárnál azonban hirtelen kihajtotta a szél az anyósülés előtti ablaktörkőt,egy hangos pattanás hallatszott és onnantól kezdve 1 ablaktörlőm volt csak :-) Visszafele jövet ugyanúgy keresztülmentünk a viharzónán de 1 ablaktörlővel,és egy pici csomagtartóbeázással hazaértünk!
Az ablaktörlő mechanikája egyszerűen szétesett-széthullott de a szervízben sikeresen összelegózták(4500 ft),szerencsére a jégverés sem okozott észrevehető károkat.

Azóta egy olajcsere volt csak(Total classic,5w30)és meglepetésre a kocsi hallhatóan csendesebb lett.
A viharkaland után a lapátokat is cseréltem és találtam végre olyan(hagyományos)lapátot,ami nem csíkoz(Bosch Eco Plus).



2016.04.16.
A Liana alapvetően továbbra is prímán és megbízhatóan működik.
A három éve feltett Bosal utángyártott hátsó kipufogódob picit már kifújt valahol de javítható volt,nem kellett cserélni.
Az egyik első H4-es izzó "belegyógyult" a foglalatába,az új(japán gyártmányú) foglalat 2 ezer forint sem volt.
Nyáron megy ismét műszakira,előtte majd a szokásos olajcsere a jól bevált 5w-30 Total Classic-cal,a K&N betétszűrőt viszont csak át kell kenni a hozzá kapott speciális olajjal.
A kocsi motorját egyre csendesebbnek hallom,most járunk cirka 52 ezernél.




2016.10.15

Az autónk ebben a hónapban tölti be a 12-évét,de egyenlőre nem sok látszik az öregedésből.
Picit nyöszörög már itt-ott a belső burkolat,de még nem kellemetlenül.
Tavasz óta 1-2 országon belüli kirándulás kivételével csak városban(és környékén)teljesített és továbbra is megbízhatóan hozza,amit elvárunk tőle.
A Pécs környéki kanyargós hegyi utakon érezhető volt a futóművön,hogy nem oda tervezték-tolta az orrát becsülettel,a hátulja kissé elkönnyült-de a motort pörgetve elég jól mozgott.
Még nyár elején megvolt a szokásos olajszervíz és mivel szerintem eddig sosem volt cserélve,a fékfolyadékot is lecseréltettem. A műszakit újra símán vette.
A hegyi kanyargás során feltűnt,hogy az épp terhelt hátsó gumi meg-meg nyösszen,csikorog.
A lengéscsillapítók és a futómű rendben voltak,tehát a Hankook gumikra gyanakodtam.
Már csak 3mm-es volt a profil így csere következett,7mm-es profilú(de használtan beszerzet)Uniroyal Allseason 4 évszakos abroncsok kerültek fel hátra.
A hátsó lökhárítón összeszedtem egy kisebb parkolói meghúzást és mivel már volt a másik oldalán is,így az egészet újrafényeztettem.
Nemsokára elvégzem rajta a tél előtti felkészítést,remélhetőleg símán veszi ezt a hideg évszakot is.


2017.05.14

Az átlagnál keményebb tél nem viselte meg a kocsit,igaz a legnagyobb zimankókban nem is volt használva.Kisebb,pár centis hóban szokás szerint megbízhatóan és kiszámíthatóan viselkedett.
Persze került rá egy-két parkolói rányitásnyom is,hiába vigyázok ha más nem teszi
Érdekes,hogy bár a belső műanyagok megzörgősödtek de a helyzet az utóbbi években nem romlott tovább,nem zörög-nyiszog jobban semmi mint pl 3 éve.
Pár hete első fékbetéteket és a váltóolajat cseréltettem(mindkettő a gyári volt még)a Mannol váltóolaj betöltése után érezhetően finomabb-csendesebb a kapcsolás,a K@N betétszűrőt csak át kellett olajozni.
A kasztnin továbbra sem látni számottevő rozsdásodás jeleit,csak a hátsó dobról válik le a felső festékréteg.
Idén egy kb 1500 km-es túra is be van tervezve,ekkora úton még nem járt
majd látjuk,hogy muzsikál!


2017.11.01

13 éves lett a Liana,tehát jövőre személyit kaphat :-) Meg is érdemelné mert ennek az összecsavarozott(és némiképp jellegtelen)acéltestenek is megvan a személyisége. A 6.autónk,mindegyiket kedveltem de most először érzek komolyan ilyesmit.
Nem járok vele sokat,azt is zömében városban-város környékén de már unalmasan eseménytelenek a mindennapok.Az autó ugyanúgy viselkedik mint évekkel ezelőtt,semmi sem lett érezhetően gyengébb rajta.
Nyáron egy országon belüli hosszabb túrán is jól viselkedett viszont feltűnt,hogy az ÖMV 95-ös naftától érezhetően halkabb a motor.

A kuplungpedál lenyomásakor enyhe ropogás hallható de maga kuplungszerkezet teszi a dolgát,majd a tavaszi olajcserekor megnézetem.
A bal hátsó tengely felett volt egy-két körömnyi méretű lemezhorpadás,alig látszottak de találtam egy nyom nélküli horpadásjavítással foglalkozó céget,10 ezerért gyakorlatilag eltüntették.
Rafináltan,lassan beette magát a szívembe a kocsi....a múltkor azért nézegettem mit lehetne helyette?
Újként evidencia lehetne egy alapközeli szívó benzines Logan vagy a Granta esetleg Baleno de az a helyzet,hogy az újautó szagon és a garancián kívül egyik sem tud többet a Lianánál. Sem térkínálatban,sem csomagtérben,sem motorikusan nincsenek előnyben...vezetési élményben csak a Baleno-t próbáltam ki eddig de annyi a különbség,hogy az némileg csendesebben fut gondolom a több szigetelés miatt.
7-8-9 éves használtként a Lancer,a Lacetti és az első szériás Sx4 ami tetszik...,majd meglátjuk jövőre még biztosan marad a Liana lehet,hogy később is.



2018.06.12

Ma volt ismét vizsgás a gép most is simán vette,ami szerintem nem rossz egy lassan 14 éves autótól.
A Liana megy,teszi a dolgát városban de hosszabb uton is.A belső tér nem igazán öregszik,jól bírja az idő múlását. Pár hete megtapasztaltuk az ország legsz.rabb mellékútját:Törökszentmiklós és Kunhegyes között szabályos off road pályát találtunk.Megdöbbentünk,hogy ilyen aszfaltút még akad az országban.A 40-es korlátozó tábla felesleges volt mert annyival sem lehetett menni :-)
A kemény rugózású kocsi nem esett szét,nem ütött fel,csupán a kipufogó rögzítőbilincseit kellett meghúzni miután hazaértünk.Felületén enyhén korrodál már az utágyártott dob,de bírja még.

Idén(az éves olajcserén kívül)a generátor hajtószíj lett cserélve elővigyázatosságból,mivel még a gyári volt fent.
A fogyasztás ÖMV 95-tel kb fél literrel kevesebb mint bármilyen más benzinnel.

Hibalista

- Amióta nálam van csak ablaktörlőt kellett cserélnem(ahogy olvasom ez a típus valamiért "eszi" a lapátokat). - A hátsó futómű felől száraz időben nyiszorgás-nyekergés hallatszik,esőben elhallgat. - Egy év alatt kétszer állították a futóművet,állítólag a Lianáké elég érzékeny. - Az az egyik izzófoglalat beégett-tönkrement,cserélni kellett. - A kuplungpedál lenyomásakor egy ideje ropogás/pattogás hallatszik sanszos,hogy a bowden lesz a bűnös.

Ide hordtam szervizbe

Tisza 2005 Autóház Kft....Még csak egyszer jártam ott,vétel után átnézték az autót.A kocsi előéletéről,javításairól is korrekten tájékoztattak.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Marso Kft...tavaly voltam ott először a kocsival,idáig mindig korrektek-pontosak voltak,jelentősen olcsóbbak a márkaszervíznél. Rupesky Autószervíz Kft....most jártam ott másodszorra,inkább Opel(Gm)szervíz de a Lianát is szó nélkül bevállalták.Nem a legkedvezőbb áron de megbízhatóan,korrektül dolgoznak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (6) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 27500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 28500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Kalos Következő autója? SX-4
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Liana 2001 (2001 - 2007)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)