A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2016)

Ignis 1.2GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mindenkinek Ignist!

Szöveges ítélet

A gond ott kezdődött, hogy sajnos a 26 éves Toyota Carina megérett a váltásra, a kérdés csak az volt mi legyen az utód.

Csak japán márka és japán gyártás jöhetett szóba, szívó benzin kivitelben. Használt piac számomra lehangoló volt, sok a drága és öreg autó, nagy része No.-ból jött, de sok hazainak se volt előélet története, ami azért kiábrándító volt.
A válogatáskor sajnos az látszódott, hogy vagy olcsón lutrit, vagy kicsit drágábban még nagyobb lutrit, vagy majdnem új árában nagy lutrit lehet venni.
Nem akartam, de végül ott tartottam hogy ebből már pedig új autó lesz.
3 típus jöhetett szóba.
1. Honda Jazz.
2. Suzuki Ignis
2. Suzuki Swift.

A Honda rettentően tetszik, használtan vicc, hogy 6-7 évesen 3 millió feletti árakat kérnek, hol ott egy új Ignis 3,7 millió. A menüje nem tetszik, és pár apróság pl. felesleges a HDMI csatlakozó, de egy normális interface sajnos nem sikerült rárakni. A kinézet tetszik, pakolhatóság remek (magic seats), nem túl nagy, de még is hatalmas, szívóbenzin, Honda, japán. A bökkenő az ár volt, a Trend fapad, kell a Comfort verzió, brutális ár (számomra), ezt csak megfejelte a nyári drágulás, majd EU-s norma miatti új verzó (co2 csökkentés), és az euró romlása. Szóval csak álom maradt.

Ekkor jött párom ötlete, hogy nézzek Suzukit.


Swift Sport, az egyik álomautó, de mocsok drága (5,5 millió, ennyiért már akkor a Jazz), és turbós. Kiesett.

Sima Swift, belső nagyon tetszik, szép is jó is.

Új Ignis, még szebb, magasabb, a belső nem annyira szerelem első látásra de jó.
A Fabookon csoportokban érdeklődtem, hogy ki, miért éppen a Swift-et avagy az Ignist vette. A swiftesek csak azt hozták fel hogy az Ignis csúnya, az Iginesek mondták hogy szép, jól pakolható, és a hasmagasság se kutya.

Ezt követte a szalon, lássuk mind kettőt, milyen színe, szaga, íze van. Habár a Swift tetszett, de tömeg autó mégis, azonban az Ignis. Az igazi egyéniség, remek dolgokkal.
• Kicsi:3,7m
• Nagy a hasmagasság
• Jól pakolható
• Jó a forma
• Nem túl gyakori, kitűnik a tömegből
• Kevés fogyasztás 4-5 liter között
• Mindenki ismeri, könnyű eladni
• Nagy szerviz hálózat

Nem kellett sok idő, eldőlt ebből Ignis lesz. Na de mikor?
Új autó drága, szintén sikerült belecsúszni a drágább modell megjelenésébe. Azonban a Suzuki Ignis 2017 (Hungary) csoportba sok kérdésemre válaszoltak, az egyik tagnak köszönhetően sikerült is kipróbálni a szerzeményt. Még nagyobb szerelem lett az autó iránt. Addig törtem az agyam hogyan is legyen a dolog végül megszületett az ötlet használt lesz, de pár éves.

Hahu állandóan figyelve, mikor raknak fel egy használtat, kevés az eladó darab, családi okok miatt válnak meg tőle az emberek csak.
Az autó a vásárlás előtt egy sérülést szenvedett, ráfutásos baleset volt. Cascora a márkaszerviz javította, kifogástalan állapotúra. Tudtam, hogy sérült autó, nem volt titok, de konkrétan amikor megláttam hiába kerestem laikus szemmel nem voltak láthatóak a javítás nyomai, egyedül 2 apróság volt ami árulkodott arról hogy itt történt valami néhány új csavar látható helyen, és az egyik illesztési hézag pár mm-rel nagyobb mint a másik oldalon, ha nem tudok hogy javított simán benyeltem volna sérülésmentesnek.

A kuplung kicsit fent fog, a fék kicsit később kezd el dolgozni mint azt megszoktam de annál jobban harap később. Szerelem volt ez is, hát el is hoztam nyomban. 250 km hazafelé, majd még aznap este majd 100 km tekergőzés az autóval.
Az első benyomások azok voltak, hogy ez bitang jó vétel volt. Párom előtte alig vezetett, noszogatni kellett, most már alig akarja ide adni a kulcsot, ha közösen megyünk valahová biztosan lesz úgy hogy vezeti.

Mivel rövid az autó bárhol elfér, könnyen, kis helyen fordul, a 18 cm hasmagasságnak köszönhetően városban nincs terepakadály, bármin átmegy, padka fel padka le nem gond, rossz az út, földúton kell menni vele, lazán elbírja, behúzta a hasát, 16” kerekek bőven elég alá. GL+ felszereltség így 4 ülés, ami szintén elég, 2 felnőtt hátul kényelmesen elfér, az 5. szék felesleges volna, nem kell hering party. A csomagtér nem nagy, de elég, ha a hátsó üléseket a sínen kicsit előrébb viszi az ember még több helye lesz, és magasan felpakolható a csomagtér köszönhetően a kocka formának. Fogyasztása valóban 4-5 liter között, városok között autóúton 1-2 fővel állandó 110-120as tempóval kevés város, némi autópályával 4.5-4.8 liter. Bőven jó. Az infotainment rendszer tetszik, a multi kormány jó, automatikusan csatlakozik a telefonra bluetooth-on keresztül, folytatja a zenét, android autó támogatva. Hihetetlen halk a motor, még hidegen is, menet közben is nagyon halk, van benne elég erő, csak kell neki egy visszaváltás és mehet is az előzés. Beljese szép, igényes, nem a legszebb de ezért a pénzért szerintem megfelelő, kisebb apróságok vannak csak amik nem az igaziak. 4 Fővel bármikor, bárhová ellehet vele indulni, semmi akadálya. A ki és beszállás pedig parádésan könnyű, hála a nagy hasmagasságnak, és az állítható ülésnek így kényelmesen magasról lehet látni mindent is.

Ami viszont nem tetszik: a szélvédő mosófolyadék tartály pici, nem vészes, de megszoktam a nagyobbat. A vezető ülés közel van az ajtóhoz ezért ha elengedem az övet, az ülés magasság állító karban megakad már tanulom hogy hogyan engedjem vissza anélkül hogy megakadjon. Páran tapasztaltak féknyikorgást, kuplung akadást, ülésmorzsálódást, nekem ebből egyik sincs, szerencsére. Mivel vékony vagyok 170cm-60kg így ha kicsit az autó határain autózunk vele akkor az oldaltartás nem elégséges, de betartunk mindent szabályt…

Hibalista

- .

Ide hordtam szervizbe

Lánycsók Márka szervíz

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Carina Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2016 (2017)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)