A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Legacy (2003-2008)

Legacy 2.0R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ellentmondásos, de a legszebb évjárat

Szöveges ítélet

Sajnos kicsit ellentmondásos az autó... Imádtam, vágytam rá, s végülis elvagyok vele, de jobbat is el tudnék képzelni már ennyi pénzért. Igazándiból a fő problémák mind a minőséggel függnek össze, de kezdjük inkább a jó dolgokkal.

Külseje számomra gyönyörű: nem hivalkodó, elegáns. Már az alapmodellben is majdnem minden szükséges "extra" megtalálható. Jó, nincs benne automatikusan sötétedő tükör, s a motorháztetőt is kézzel kell felemelni, de ezen dolgok egyáltalán nem idegesítenek. Alapáron van a 17"-os könnyűfém felni 215/45R17-es tappancsokkal.

Belül kellemes, otthonos, tetszik, hogy a középkonzol kicsit a vezető felé van fordítva. Sajnos a középső légbeömlők nem zárhatóak, s az irányíthatóságuk is meglehetősen korlátozott. Hátul is kényelmesek az ülések, s jó nagy a lábtér is. Az ablaktörlő kapcsoló az zseniális. Nem esőérzékelős, de nem is baj, mert az előző német autómban elég megbízhatatlan volt. A bajuszkapcsolón van egy tekerő, amin a szaggatott üzem időperiódusát 8-10 lépésben lehet állítani. Mindemellett a kart magunkfelé húzva bármikor lehet egyet töröltetni még szaggatott üzemmód esetén is. A "spricni" a kar végén lévő gombbal aktiválható. Így például szaggatott üzemnél, ha a szemből jövő beterít, nem kell folyamatos üzemre, majd vissza kapcsolni, elég magunk felé meghúzni a kart, s plusz spriccelés nélkül már le is töröltük a szélvédőt. A kormány (bőr) fogása nagyon jó, minden irányban állítható csakúgy, mint a vezetőülés is. Nagyon jó, hogy a beépített audio eszköz eleve 6 db-os CD váltós, s mp3-as lemezeket is lejátszik. Sajnos a hangszórók a gagyibbnál is gagyibbak... A többi felszerelés a kereskedők weblapján megnézhető.

Az összkerékhajtás nagyon tetszik, az előző autómban is volt, csak az Haldex rendszerű volt.
A futóművét tekintve fel kell tennünk a kérdést, hogy mihez képest. Szóval egy átlagos utcai autóhoz mérten nagyon jó, de ahhoz képest, amire a hajtáslánc révén képes lenne túl puha, s
eléggé alulkormányzott jellegű. Persze ez nem baj, mert nem versenyautó, normálisan kell vele menni, s az egészből semmit sem tapasztal az ember, még talán azt sem veszi észre, hogy milyen kanyarsebességeket ér el ele észrevétlenül. Szóval felesleges túlfékezni az autót, úgyis el fog férni. :-)

Most viszont elérkeztünk a szomorú részhez, a kellemetlenségekhez, a problémákhoz:
A csomagtartó viszonylag nagy méretű és tágas, a két szélén a mozgó rész a karosszériába húzódik, ami jó, ellenben a mozgatószerkezet többi része keresztben végighúzódik a raktér tetején, s abba kb. 10 cm-t belóg. Értékes magasságot rabolva el a csomagoktól.
Kétzónás a klíma, ami jó, de nem egyesíthető a szabályozása (ellenben a Honda Accord-al),
ami macerássá teszi a hőmérséklet állítását, ha egyforma hőmérsékletet szertnénk (leggyakoribb)eset) mindkét oldalon.
Az ajtó távirányítója gyakran, s rendszertelenül megmakacsolja magát. Van, amikor bezárni nem lehet van, amikor kinyitni. 20-30-szor is próbálkozhat az ember, semmi. Ekkor zárba kulcs bedug, fordít kihúz. Aztán mire az ember újra megáll, már minden újra működik. Ebben az a baj, hogy a szervizben lehetetlen bemutatni a problémát.
Már teljesen új korától időnként eljátszotta (eddig kb. 6-8-szor), hogy gázadáskor 2500-as és 3000-es fordulaton teljesen elerőtlenedik az autó, majd ezen túljutva, újra rendesen működik.

Az alapjárata (főleg bekapcsolt klímával) rendszeresen egyenetlen, miszerint a kb. 700-as fordulatot képtelen tartani, sokszor a lefulladás határáról tornázza vissza magát. Amikor jó, akkor ki-bekapcsoló klímakompresszoral is stabil az alapjárat. A szerviz mindig azt mondja, ismerik a problémát, s megcsinálják, de eddig még nem sikerült nekik.

Új korától kezdve, elindulásokkor gyakran felsikoltott a kuplung. Ezt garanciában kicserélték, s ha igaz, amit mondtak WRX kuplungra.

Szintén új korától időnként elkezd zörögni valami a kesztyűtartó felől. Már mindent kipakoltam belőle, de akkor is. Nem tudom mi lehet, de egy 7 milliós autótól nem ezt várnám.

41000 km / 1 év 1 hónap után a kuplungpedál kezdett el nyekeregni.

82000 km /2 év kuplungpedál már rendben van, most a bal első ajtó kárpitja zizeg. :-(

Hibalista

- Kuplung sikítása - garanciában javítva
- 80000 km-nél első kerékcsapágyak cseréje garanciában
-

Ide hordtam szervizbe

Emily-Frey Mogyoródi út

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 82000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Leon4 2.8V6 Következő autója? Remélhetőleg valamilyen AWD
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Legacy 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)