Ellentmondásos, de a legszebb évjárat
Szöveges ítélet
Sajnos kicsit ellentmondásos az autó... Imádtam, vágytam rá, s végülis elvagyok vele, de jobbat is el tudnék képzelni már ennyi pénzért. Igazándiból a fő problémák mind a minőséggel függnek össze, de kezdjük inkább a jó dolgokkal.
Külseje számomra gyönyörű: nem hivalkodó, elegáns. Már az alapmodellben is majdnem minden szükséges "extra" megtalálható. Jó, nincs benne automatikusan sötétedő tükör, s a motorháztetőt is kézzel kell felemelni, de ezen dolgok egyáltalán nem idegesítenek. Alapáron van a 17"-os könnyűfém felni 215/45R17-es tappancsokkal.
Belül kellemes, otthonos, tetszik, hogy a középkonzol kicsit a vezető felé van fordítva. Sajnos a középső légbeömlők nem zárhatóak, s az irányíthatóságuk is meglehetősen korlátozott. Hátul is kényelmesek az ülések, s jó nagy a lábtér is. Az ablaktörlő kapcsoló az zseniális. Nem esőérzékelős, de nem is baj, mert az előző német autómban elég megbízhatatlan volt. A bajuszkapcsolón van egy tekerő, amin a szaggatott üzem időperiódusát 8-10 lépésben lehet állítani. Mindemellett a kart magunkfelé húzva bármikor lehet egyet töröltetni még szaggatott üzemmód esetén is. A "spricni" a kar végén lévő gombbal aktiválható. Így például szaggatott üzemnél, ha a szemből jövő beterít, nem kell folyamatos üzemre, majd vissza kapcsolni, elég magunk felé meghúzni a kart, s plusz spriccelés nélkül már le is töröltük a szélvédőt. A kormány (bőr) fogása nagyon jó, minden irányban állítható csakúgy, mint a vezetőülés is. Nagyon jó, hogy a beépített audio eszköz eleve 6 db-os CD váltós, s mp3-as lemezeket is lejátszik. Sajnos a hangszórók a gagyibbnál is gagyibbak... A többi felszerelés a kereskedők weblapján megnézhető.
Az összkerékhajtás nagyon tetszik, az előző autómban is volt, csak az Haldex rendszerű volt.
A futóművét tekintve fel kell tennünk a kérdést, hogy mihez képest. Szóval egy átlagos utcai autóhoz mérten nagyon jó, de ahhoz képest, amire a hajtáslánc révén képes lenne túl puha, s
eléggé alulkormányzott jellegű. Persze ez nem baj, mert nem versenyautó, normálisan kell vele menni, s az egészből semmit sem tapasztal az ember, még talán azt sem veszi észre, hogy milyen kanyarsebességeket ér el ele észrevétlenül. Szóval felesleges túlfékezni az autót, úgyis el fog férni. :-)
Most viszont elérkeztünk a szomorú részhez, a kellemetlenségekhez, a problémákhoz:
A csomagtartó viszonylag nagy méretű és tágas, a két szélén a mozgó rész a karosszériába húzódik, ami jó, ellenben a mozgatószerkezet többi része keresztben végighúzódik a raktér tetején, s abba kb. 10 cm-t belóg. Értékes magasságot rabolva el a csomagoktól.
Kétzónás a klíma, ami jó, de nem egyesíthető a szabályozása (ellenben a Honda Accord-al),
ami macerássá teszi a hőmérséklet állítását, ha egyforma hőmérsékletet szertnénk (leggyakoribb)eset) mindkét oldalon.
Az ajtó távirányítója gyakran, s rendszertelenül megmakacsolja magát. Van, amikor bezárni nem lehet van, amikor kinyitni. 20-30-szor is próbálkozhat az ember, semmi. Ekkor zárba kulcs bedug, fordít kihúz. Aztán mire az ember újra megáll, már minden újra működik. Ebben az a baj, hogy a szervizben lehetetlen bemutatni a problémát.
Már teljesen új korától időnként eljátszotta (eddig kb. 6-8-szor), hogy gázadáskor 2500-as és 3000-es fordulaton teljesen elerőtlenedik az autó, majd ezen túljutva, újra rendesen működik.
Az alapjárata (főleg bekapcsolt klímával) rendszeresen egyenetlen, miszerint a kb. 700-as fordulatot képtelen tartani, sokszor a lefulladás határáról tornázza vissza magát. Amikor jó, akkor ki-bekapcsoló klímakompresszoral is stabil az alapjárat. A szerviz mindig azt mondja, ismerik a problémát, s megcsinálják, de eddig még nem sikerült nekik.
Új korától kezdve, elindulásokkor gyakran felsikoltott a kuplung. Ezt garanciában kicserélték, s ha igaz, amit mondtak WRX kuplungra.
Szintén új korától időnként elkezd zörögni valami a kesztyűtartó felől. Már mindent kipakoltam belőle, de akkor is. Nem tudom mi lehet, de egy 7 milliós autótól nem ezt várnám.
41000 km / 1 év 1 hónap után a kuplungpedál kezdett el nyekeregni.
82000 km /2 év kuplungpedál már rendben van, most a bal első ajtó kárpitja zizeg. :-(
Hibalista
- Kuplung sikítása - garanciában javítva
- 80000 km-nél első kerékcsapágyak cseréje garanciában
-
Ide hordtam szervizbe
Emily-Frey Mogyoródi út
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 82000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Leon4 2.8V6 | Következő autója? | Remélhetőleg valamilyen AWD |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
