A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Smart » Roadster (2003)

Roadster 0,7 Brabus Bluewave Coupé 

Az ítélet értékelése
3,0(6 db)

Kabrió sportkocsi - gazdasági okokból

Szöveges ítélet

Egy Suzuki Swiftem volt előtte, de hát sokat evett, és kezdett megbízhatatlan lenni (váltógondok, stb), úgyhogy apámmal úgy döntöttünk, hogy valami gazdaságosabbra cseréljük le, annak az eladási árából. Így lett vászontetős sportkocsim.

A Smart Roadster az a fajta autó, amibe az ember első látásra beleszeret. Ha beleülsz, egész egyszerűen vigyorognod kell. Zseniális kis gép, a kanyarokat úgy veszi, mintha sínen menne, a 0,7-es motor kis mérete ellenére erőteljesen húz. A váltó lomhaságát az ember egy idő után megszokja, és már számol vele vezetés közben, így gyakorlatilag ez nem probléma, bár ez az autó tényleg könyörög egy manuális váltóért. A beltér az autó külseje ellenére meglepően tágas, bőven elférek benne a 190 centimmel és majd' 100 kilómmal. Autópályán 120-szal külső sávban poroszkálva 5 litert eszik, de ha odalép neki az ember, kijön belőle a 200 km/h is, bár nem érdemes nagyon kinyomni a szemét. Mégiscsak egy 700 ccm-es motorról beszélünk, vigyázni kell rá. No meg a szélzaj 140 felett ha nem is elviselhetetlen, de beszélgetni már csak kiabálva lehet, vagy a Wright fivérek beszélgetőfüzetes módszerével.

Igazán a kanyargós kis vidéki utakon van elemében, bár a sportosra hangolt futómű egy-egy kátyúnál hajlamos megszabadítani a sofőrt a drága pénzért beapplikált fogtöméseitől. Ha már szóba hoztam a zajt, meg kell jegyeznem, hogy a vászontető folyamatosan zörög, illetőleg a motorháztető (konkrétan a motorháztető, tehát nem a kocsi orrán, hanem a csomagtartóban lévő lemez) is hajlamos erre. Másik hibája az autónak, hogy a tükrök mellett is gyakran beázik, szériahiba, de tekintsük úgy, hogy ezek inkább a bájához tartoznak hozzá.

Szintén a báj része, hogy csomagtér gyakorlatilag nincs, de azért a Coupé kivitelbe két-három sporttáskát be lehet suvasztani, viszont ez esetben felejtsük el a visszapillantó tükröt. A Cabrio kivitel (amin nincs hátul üvegkalitka) még rosszabb, abban a hátsó csomagtartó gyakorlatilag egy tepsi a motor felett. Ez is lehet jó pont, mire hazaérünk, addigra az autó meg is süti, amit a tescoban vettünk.

Használni tehát sokra nem lehet, de akinek nincsenek gyerekei, és nem foglalkozik költöztetéssel, annak ideális. Zenészek, figyelem! Egy 100 wattos Marshall combo simán befér a Coupé hátuljába, anyósülésen a gitár, az asszony meg menjen busszal.

A vásárlásnál érdemes a tridion vázat festékvastagság-mérővel végignézni, tekintve, hogy ezeket az autókat sokat zúzzák, és elég sok az autókereskedésekben a szétgittelt, már egyszer rommá tört példány. Sok kereséssel viszont ki lehet fogni relatíve olcsón (2 millió körül) szép állapotú, keveset futott roadstereket.

Egy szó mint száz: Vegyetek Roadstert, mert az jó.

Hibalista

- Amire emlékszek: - - - A fűtés kezdett el nyikorogni, de mint kiderült, a ventilátor tele volt szeméttel, köszönhetően az előző szervízesnek, aki kedvesen "kifelejtette" a pollenszűrőt. - - - Voltak gondjaim a turbónyomással, magas volt, emiatt az autó átment "limp" módba. N+1 szervízes végigjárása után sikerült ráakadni a gond forrására, egyik turbószelep halt meg, 25e+munkadíj, és már vígan fütyörészhetett tovább. - - - 2012 tavaszán meghalt az autó eredeti (!) akksija, úgyhogy jól otthagyott valahol Budán, megesik az ilyen. - - - Elrohadt a Brabus kipufogórendszer felfogatása (nem felvágásból írom hogy Brabust, hanem mert a gyári kivitel állítólag tartósabb), illetőleg emiatt kilukadt a dob, de még a belső rothadás előtt sikerült egy bontóson keresztül relatíve olcsón (20) megoldani a problémát. - - - Szerelőm szerint valamelyik korábbi szervízes gányolására visszavezethető okokból körkörösen kettétört a kuplungtárcsa, amivel egy szinten szerencsém volt, mert nem akadt meg forgás közben amíg a szervízhez értem (és nem csavarta szét a komplett hajtásláncot), viszont sajnos a komplett kuplungszerkezet cserés lett emiatt, ami 150 ezer körüli tétel volt. Megjavíttattam, de sajnos emiatt mennie kellett, mert hát nem éppen zsebből tudtam kifizetni. A mai napig a szívem szakad meg ha ilyen autót látok. - - Összességében megbízható, nagy b+ önhibájából nem volt vele, csak amit egy lassan 10 éves autótól elvár az ember, de mai fejjel (annak ellenére hogy imádtam) már csak második autónak venném meg. De annak abban a minutumban, amint lesz rá elegendő pénzmagom. :D

Ide hordtam szervizbe

Ajánlom Csepelen Vilkót, nagyon ért hozzá, illetve komplett Smart diagnosztikai készlete van, amivel azért egyszerűbb az élet.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Swift Következő autója? A2
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Smart Roadster 2003

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)