A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Smart » Fortwo (2007)

Fortwo Electric Drive Cabriolet (typ 451) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vili a villamos

Szöveges ítélet

Tisztán elektromos autót kerestem az asszonynak mivel jellemzően rövid utakon jár (1-10km) amit nem bírnak a modern motorok, főleg nem a dizelek. Van csapatszállítónk is, ezért nem volt szempont a pakolhatóság. Hosszas keresgélés után két típus maradt fenn a rostán: BMW i3 és a Smart ForTwo. A BMW használtan is eszelősen drága, az új árát meg sem merem említeni. A Smart sem éppen olcsó, de legalább van belőle kabrió.
A Smartból viszont csak a harmadik generációs jöhetett szóba. Ez már értelmes teljesítményre képes (74 hp) és a hatótávja is elfogadható (max 145km). Ebbe a típusba Daimler akku és Bosch motor került. Gyakorlatilag ezzel a modellel lett sorozatgyártásra érett a típus. Részletesen: (https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_electric_drive).
Ezt megelőzően csak egyszer vezettem Smart-ot és nem voltam oda érte. Olcsó belső, beteg motor és még betegebb váltó. Viszont végig olvastam/néztem minden elérhető tesztet és meggyőztem magam, ez lesz a befutó.

A három legkritikusabb hibáját megoldotta az elektromos hajtás:
- az alacsony súlypont = jó úttartás
- az elektromos motor = nincs többé a betegeskedő motor
- a fix áttétel = nincs többé bólogatós váltót

Ezt a típus akkubérlettel kezdték árulni (+80 EUR/hó) de én olyat kerestem, ahol ezt már nem kell fizetni (nem tudom miért, de olyat is hírdetnek). Beállítottam a Mobile keresőjét és vártam, hogy mit dob a gép. Jött is szépen -szinte- minden nap valami friss hírdetés. A többségük viszont vagy Coupe volt, vagy volt még havi +aksi bérleti díj.

(((megj: ha használt autóra vadászol, akkor az autoscout24.de-et is használd párhuzamosan. A belgák és a hollandok inkább azt preferálják és náluk jobban megéri használt autót venni. Arra viszont figyelj, hogy van egy "bug" a szoftverben és ha feltételeket szűkitesz/módosítasz a rendszer magától beáll a "csak németország" paraméterre.)))

Szóval egyszer csak jött egy hírdetés egy 2012-es, 3500km-t futott gyönyörű kabrióról 15.000 EUR áron. Nem volt rajta aksi bérlet, csodaszép világos belsővel, navival, klímával, ülésfűtéssel, szép kormánnyal. Nem alkudoztam és a nem szarakodtam azonnal (látatlanban) meg is vettem.

A lábon való hazaszállítás nem jött szóba (talán még most is úton lennék valahol). Ezért kiküldtem érte egy erre szakosodott barátomat. Meg is jött hamar. Kellett hozzá az egy hónapos német vámrendszám, mivel bele kellett tekerni még 2500 km-t. Egy hónap alatt 2500 km? Egy 145km hatótávú hokedlivel? Nem lehetetlen, de nem is egyszerü. A nagyrészét a Balaton környékén és a M7-en tettem bele és imádtam. Na mondjuk az autópályát annyira nem. Kamion seggében, 90-el elég uncsi. De így ki tudtam maxolni a hatótávot. De lecsapott tetővel a balcsi körül az már csodás volt.

Az "autó"-ról nem tudok elfogultság nélkül beszélni mert imádom. Állóhelyzetből úgy indúl meg mint egy rakéta. Kb 50-ig penetránsan jól gyorsúl. 70-ről még ki lehet vele lépni előzni, de 90 felett már nagyon elfárad. 130-140 lehet a vége, de nem kell erőltetni. Igazi hülye gyerek módjára lehet vele a városban közlekedni. Mire a többiek reagálnak, Te már ott sem vagy (tisztára, mint egy robogóval). A fogyasztása cca.13kW (kb egy liter benzin) körül van nyáron, télen viszont ennek a kétszerese. Ennek megfelelően a hatótávja is feleződik. Nekem csak normál töltőm van hozzá (otthoni 220V), de azzal is gond nélkül feltölti éjszaka. Tud gyorsabban is tölteni, de az jobban öregíti az aksit.
Szóval ebben a konfigurációban ez egy nagyon vidám és igazán célszerü városi kis "autó" és ha arra használod, amire kitalálták, akkor nem is fogsz benne csalódni.

Ja még valami! Soha, semmilyen autóval nem volt még ilyen sikerem. Megnézik, megállítanak/kérdezősködnek, úgy érzem magam néha mint valami celeb :-)

Hibalista

- a váltógomb reteszelője egyszer kiakadt, de otthon megcsináltam magam

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 3500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Smart Fortwo 2007 (2007)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)