A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Yeti (2009)

Yeti 2.0 TDI, 4x4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy jó barát

Szöveges ítélet

A család (=szülők) nagyon szerette volna, ha egy modernebb autó kerül újdonsült családom feneke alá, mondván biztonság, kényelem... Pedig az előző 16 éves Feliciám is nagyon hűségesen szolgált (a kezdetektől fogva a családnál volt, garázsolva, karbantartva), végül egy autókereskedés egyik alkalmazottja vette meg.
Elkezdtem tehát nézelődni, rövid idő alatt teljesen elnyelt és megemésztett a SUV kategória divatőrülete. Pedig nem a divat volt az ami eredetileg erre rávezetett: 1) magas gyűrődési pontú autót kerestem, amiben van anyag elöl, hátul és oldalt is (ugye ha már az ember összetalálkozik egy BMW X5-tel, azért szeretné túl is élni)
2) aszfaltos utazgatás mellet tervben van erdőbe is járatni.
3) az autópályákon is jól hangzik a 4x4 (Szlovákiába járok haza szüleimhez télen-nyáron)
4) stb.
Így hát végignézve az összes itteni márka (felső középkategóriás) ajánlatait, nagyon hamar megragadt a tekintetem a csehek nagyszerű termékén. Számomra ez az autó képviselte a legjobb ár/érték arányt azok közül, melyek fel voltak szerelve négykerék meghajtással. Kellett ugyan rá várni legalább másfél hónapot, de egyáltalán nem csalódtam a kocsiban.
A feliciához képest igazi virgonc ez a 2 literes turbo dízel. Kicsit ugyan rövidnek tűnik az egyese a városi dugókban, de terepen nagyon jól bevált. (igazi táncot lejtett télen a térdig érő befagyott hóban)
Az ajtajában is annyi anyag van, hogy páromnak nehezére esik kinyitni, ha nincs vízszintben a kocsi. Ez bizony nem horpad be ha nekidőlünk.

Csupán néhány apróbb hiányosságot/javaslatot említenék:
1) Városi közlekedésnél, parkolásokkor el tudnám viselni ha lenne benne radar, vagy kamera (én inkább 4x4-t vettem az ilyen extrák helyett). Azonban a hiánya sem zavaró, jó a kilátás mindenhova, meg lehet tanulni az autó méreteit.
2) A rádióban (Skoda 2DIN, a legolcsóbb) a CD olvasó néha rakoncátlankodik, esős időben bepárásodik, melegben 1-2 óra után túlmelegszik. Ilyenkor nem működik a CD lejátszó. Ilyenkor hümmögünk és rádiózunk inkább.
3) az anyósülés előtt a lábtér ugyan nem szűk, de a padlószőnyeg (illetve a gumiszőnyeg) mérete olyen, hogy elöl az. Annak aki szereti mozgatni a lábát be kell tenni a lába alá egy fóliát, hogy ne koszolja öszze sáros bakanccsal a kárpitot. (Azonban úgy tűnik ez egy általános vonás a konszernnél)
4) A hátsó ablak mintha egy koszmágnes lenne :). Minden kosz, amit az autó körül a légáramlat felkap, az a hátsó ablaküvegen köt ki. Szerintem vicces.
5) A hátsó üléssor lehajtható, előre dönthető, ki is vehető. A rakodótér ezáltal szép nagyra növelhető, ezzel elégedett is vagyok. (A pótkerekes kiszerelés bár elvesz némi helyet a rakodótérből, cserébe a tulajdonos jól elrejtett rekeszeket kap, melyekbe sokminden elrejthető.) A baj csak az, hogy a hátsó üléssor középső ülését nem lehet a két szélsővel egy szintbe előredönteni.
6) A vezető ülés önmagában nem tartja jól a derekam alsó részét (de lehet ez teljesen egyéni problémám). Ezért már 100km vezetés után fáj a vállam is, mivel kicsit előre görnyed. Tökéletes megoldást hozott egy 1cm vastagságra összehajtogatott fehér lepedő a derekam alsó része alá, csak hát jobb lenne, ha alapból lenne ott anyag a ülésben.

Minden hibájának ellenére azonban egy nagyon szerethető autóként nőtt a szívünkhöz. (hiszen ezek a hibák is csak apróságok, nemde?). Nemrég kapott egy olajcserét is, néhány féldecivel kisebb fogasztással ajándekozott meg cserébe (a drágábbik shell dízelt tankolva olyan 6.1-6.3-at fogyaszt 70% autópályát beleértve)
Nemrég valaki meg is kérdezte tőlem, hogy mikor lesz eladó a kocsi. Válaszom kicsit lelombozta az érdeklődőt.

Hibalista

- Műszaki meghibásodás egyelőre nem érte utol.

Ide hordtam szervizbe

Tétényi Autóház: tudják a dolgukat, jó hozzértéssel dolgoznak, szép eredménnyel (ide hordtam előző Felíciámat is). Néha kicsit várni kell, de ilyenkor viszek magammal olvasnivalót.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Felicia Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Yeti 2009 (2009)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)