A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Roomster (2006)

Roomster 1.4PDTI Style 

Az ítélet értékelése
4,0(5 db)

Franciázás német fapadon, tót akcentussal?

Szöveges ítélet

Belga importból jött, szép állapotú másfél éves darab volt. Hirtelen kellett autót vásárolni, és a munkahelyemen autókereskedés is volt, csupa VW-konszernes csodával. Ez egész értelmesnek tűnt mint többcélú autó. Később derült ki, mennyire nem az.... Előtte ültem Caddyben, az törte a térdem, aztán T5-ben, de az meg nekem nagy. Ez maradt - egy félresikerült Kangoo/Berlingo mutáció, Póló motorral...

Messziről középszárú edzőcipő dizájnnak mondhatnánk a sziluettet, közelről azonban kiderül, hogy ötletféléket próbáltak meg bevarázsolni a dobozba. Tudják, mint ahogy az a latinok szokták. Csak itt a célszerűség kimaradt a szempontok közül. (Megboldogult formatervező konzulensem naponta mantrázta el nekem a forma és funkció harmóniáját... Hát kellett volna neki tanítani Skodáéknál is....)
Körbejárva az autót szokatlan, már-már tetszetős vonások fedezhetők fel a márkaegységes cicaszemű szopottszappan arccsontozat ellenére. Hogy mennyire érdemes egy uniformizált márkába bátor íveket álmodni, az külön kérdés, de kétségtelenül így van némi egyénisége a hatalmas multiplás oldalablakokkal hátul.

Az elsődleges dizájnhibák:
Az első ajtók felső, hegyes sarkai a felkészületlen, mélyebb növésű utazót fejbeverik a hátranyúló felső csücskökkel. Engem vállon szoktak találni olykor, így a sarkokon le is pattantak a csurgató gumikéder bolhái, lifeg a cucc... (ez már az első, belga tulajnál is megtörténhetett, azért jár könnyen a patent).
A másik hatalmas ötlet a repülőgépablakot formázó ajtóüveg, és a könyéknél szélesen ívelt ablakkeret. Az újításnak köszönhetően nyitott ablaknál olyan aerodinamikai gellert kap a menetszél, hogy 60km/h felett az örvények benyomják a dobhártyát.
Sebaj, ott az ötletszerű döntéseket hozó, egyetlen zónában is 9 (!!!) gombbal kezelhető egyen VW Climatronic. Majd szellőztetünk azon, ablak fel!
A hátsó ajtók jó nagyok, nem kicsit feláras Style felszereltségben is csak kurblival mennek az üvegek, de hát aki a 26-éves BX terv utaskényelmi normáit egy hároméves Skoda típus extráiban keresi, annak úgy kell... Azért még most is lenyúlkálok olykor a kézifék mögé, hogy mosatás előtt felnyomjam az ablakkapcsolókat.... Nem nyert. Kiszállás, kurblizás.... :)) Kell is, mert különben kb. havonta lemászik a hátsó ablak fél centit
A leghátsó ajtó a legviccesebb. A felfelé nyíló 5. ajtót felül L alakban behajtották, zsanérjait 20 centivel bevitték a felső ajtóéltől előre. Így kisebb hely kell hátul, a kocsi mögött, több a fejtér felnyitott ajtónál, viszont 30°-os nyitás után a tetőn rögzített sílécbe, hosszabb áruba a felemelkedő ajtó rögtön belever, az élén a lakkozás tanúskodik róla, hogy ezzel a problémával az elődöm nemegyszer megharcolt.
Az ajtónyílás keskenysége külön móka. Asszonykám AX-ének a kalaptartóját nem lehet (!!) vízszintesen betolni a Roomster ajtaján. Utóbbi szélessége ugyanis szűk 1m! Cserébe vannak buciméretű hátsó lámpák a sarokoszlopokon. Azok veszik el a szélességet. Na nem olyan volvósan karcsúak, hanem teknőnyi méretűek, rajtuk ízléses, vidámparki, belülről krómozott, bordázott dodgemlámpa keretek.
Mondjuk ezeket úgysem én nézem, de rakodásnál megemlékezem róluk...
Belül sem túl nagy a hely a sárvédődobokat eltakaró fekete műanyagidomok közt a csomagoknak. Ami megdöbbentő, hogy a berakodásnál a körbeburkolt csomagtér, valamint a strapabíró üléshátlapok közt középen ott mosolyog a középső ülés érzékeny kárpitja a pohártartókkal. Vagyis ha ezt a középső háttámlát előrehajtjuk, a két szélső utasnak ez a könyöklője - hacsak össze nem piszkoltuk egy mostalan árusdobozzal hátulról korábban.
Pozitívum viszont a csomagrögzítést segítő kihajtható kampók, és a hátsó 12V-os szivargyújtó csati.

Az ajtó alja egy arasznyi csomagtérperembe csukódik, tehát a pakolás nem olyan egyszerű, mint egy kisáruszállítóban általában. Nincs "kihúzom a dobozt, emelem a dobozt...." Csak kiemelés van. Pedig ennek az autónak haszonverziója is van....
Node ne szaladjuk annyira előre (vagyis hátra), üljünk be, és nézzük, az élményeket. A Style kárpitozása tetszetős, kellemes, kétszínű (deréktól lefelelé világos) A könyöklők kárpitja viszont itt is érzékeny, ragad bele ami csak tud. De jól tisztítható, strapabíró.
Mégegy szó a kárpitokról: övvonaltól felfele az autó teljes belseje sűrű szövésű érzékeny nejlonkárpittal van bevonva, ami a hátsó tratktus rakodhatóságát a hímestojás csomagoláshoz teszi hasonlóvá. Egy rossz mozdulat, és egy papírdobozzal életre szóló kárt tehetünk pl a tetőkárpitban. Fűnyírószállítgatásról meg csak vandálok álmodjanak.

Ülések: Alapvetően jók, ha teszünk rájuk egy kényelmes ülőpárnát. Tahát full fapad, illenek a futóműhöz, de a formájuk jó, oldaltartás stb megfelelő.
Az említett hátsó középső ülés csak tréfa, a Fabiából jött: szélessége tán 40 cm. Ne várjunk annyi helyet, mint egy Berlingóban, de még annyit sem, mint egy Combóban. Viszont a középső ülés (is) praktikusan egy mozdulattal kivehető, a két oldalsó pedig 10-10 cm-t beljebbtolható. Így több a hely, az autóba szemből betekintő viszont mindkét hátsó ülés körül belát a csomagtérbe akadálytalanul.
A csomagtérbe azonban másképp is belátni. Ha véletlenül sikerül az eltérő felépítésű három hátsó ülés háttámláit egy síkba hozni, azok mögött egy kisarasznyi rés tátong a csomagtér felé a kalaptartó előtt.

És akkor nézzük, hogyan sikerült még a franciáktól nyomokban ellesett praktikumot beépíteni a beltérbe:
Van két pici kesztyűtartónk, az egyik légkondis. És itt tulajdonképp befejeztük a zárható rekeszkék felsorolását. Kesztyűnél több sehova nem fér be. Az oldalzsebek mélyen nyitottak, semmi érdekeset nem szabad bennük hagyni. Egy-egy gatyagumi támasztja meg a térképet vagy bármilyen A/4-es papírkánkat az ajtóban. Üdítőtartó van 1.5 literig, vagy a középkonzol alatt dobozosnak való. A szivargyújtó a kézifék mellé került, ami egy GPS elhelyezésénél meglehetős makramétudást igényel, hogy úgy tekerjük a kanócot, hogy se´ a vezetésben, sem pedig a rádiókezelésben ne okozzon gondot, az utasunk is tudjon mozogni. Ugyanitt a "kardánalagúton" van a hifi külső bemenete is.

A vezetőoldali szék némi ügyeskedéssel egy ferde emelőpályán beállítható úgy, hogy a 188 centimmel ne szorítson nagyon a középkonzol kontra ajtófogantyú kaloda, de hosszú távon a jobb térdemnek kényelmetlen a konzol-műanyag. (Puhább anyagok csak a kormányoszloptól a műszeregység tetejéig vannak, de vannak.) Szintén izgalmas, hogy a könyöklő alacsonyan, az ablak alatti perem pedig magasan van a kéz pihentetéséhez...

A kilátás az autóból korlátozott. Az autó alaprajza hátul szinte téglalap, így haszonjárműves hátsó holttérrel számolhatunk. Ezzel semmi baj nem lenne, ha ugye lehetne 1m-nél szélesebb bármit bepakolni....
Elöl a tetőlemez repülőgépesen előrenyúlik. Ez része a dizájnnak, ám a lámpánál jó, ha mindig legalább harmadikok vagyunk, hogy fellássunk legalább a zöldig, ha magasabbra nem is... :)

Motor:
Igazi dízel VW 3 hengeres "járáskultúra". A legtöbb tartományban gázadásra horkant, mint a harapósló, ám menettulajdonságai ahhoz nem hasonlíthatók. Nyilván az 1,4PDTDI jobban teljesít a Pólóban, ahová való.
A PD-s agyonintegrált egységek nagy előnye, hogy 200.000km előtt el kell passzolni a gépet, mert utána egy vagyon a javítás. Cserébe viszont tilos bele biodieselt tankolni, ezt a tanksapka is hirdeti. Környezettudatos dízelfejlesztés ugye.... Valahogy frankhonban ez is jobban megy....

A motor egyébként méreteihez képest jól teljesít, az autó megfelelően dinamikusan mozog..... üresen. Szaladgálósnak, beszerzősnek jó lehet Praktik verzióban (feltéve ugye ismét, hogy a méretkorlátok nem zavarnak a hátulról, áruval történő behatolásánál Csak összehasonlításképp: egy Ignis bizony könnyebben pakolható).

Tartós országúti menetben igen baráti a fogyasztás, városban azonban egyből felmegy 5-ről 7-re. Csodák nincsenek, csak fizika :)) Autópályán már kicsit iszákosabb a gép, 6,5 környéke tartható illedelmes vezetéssel.
Akit nem zavar az autóhoz való alkalmazkodás, meg tud tanulni együttélni a dologgal. Ilyen motort nem szabad gyilkolni.
A váltó kissé darabos, néha be is csúszik az első és a középső sík közé recsegni, de ilyet német váltóra nem mondunk :))
A fékek jók (leszámítva a hátsó dobok hangját reggelenként), a batárnagy papucsok szerintem nem érvényesülnek fizikailag, de jól mutatnak.

Nézzük, mit sikerült a franciáknak tulajdonított autótervezési attitűdből sikerrel adaptálni, ha már a praktikumot annyira nem.
Nos. 36000km-nél az autó menet közben lekapcsolta az elektromos kormányszervót. Beizmoztunk egy benzinkútra, motor ki, motor be (system reboot ugye), és szépen felállt a vindóz. Azóta nem jött elő a probléma.

A kárpit a műszerfalon olykor (főként nyáron, aktívált kondinál) gyanús zörgésnek indul, de a hőmérsélet normalizálódása után ezek a zajok többnyire eltűnnek.

A kézifék és a váltógomb ezüstre festett műanyag, mint a csájnaméd gettórobbantó magnókon. A kézifékről már elegánsan lekopott. Alatta fehér műanyag....

A kesztyűtartóban a kondiszabályzó gombja a kezemben maradt. Anélkül is működik a dolog, úgyhogy hagytam úgy...
Schöne praktik :))

A fesszabályzó semmit sem tud kezdeni az elektromos kormányszervóval, sötétben parkoláskor sajátos fényjeleket küld a fényszóró a környezetnek, ahogy libeg a feszültség a változó terhelés miatt. Rendesen gondolkodnom kellett, mi ez a morze. De lényeg, hogy nem hiba....

Ami hiba, az az, hogy szétesett a fényszóróállító mechanizmus, meg a hátsó ablakmosó bepisil az ajtóba...

Kívül is érdekes dolgok vannak. A tetőlemez előrefutó élein elhelyezett műanyag díszlécek első vége mindkét oldalon "elengedett". A csomagtartó gerinc áramvonalas záróburkolata mozog....

A WV származékokat áruló munkahelyemen korábban megfigyelt fertőzés ezt az autót is utolérte. Egy bokor ága koppant a szélvédő oldalélére (úgy hogy egyébként az oldalsó fényes műanyag díszen nyoma sincs). Ez elegendő volt a szélvédő berepedéséhez. Ez nem Skodaspecifikus, egyszerűen tele vannak feszültséggel ezek a szélvédők a cégcsoportban. Korábban 5 más autón összesen sikerült egy szévédőt fogyasztanom (Volvo), és nem egy vékony gallyal, hanem egy Kamaz alól felugró kővel...

Sajnos az autópiac megdöglött, úgyhogy ezzel a véleménnyel már nem fogom sokat rontani a gép eladhatóságát. Aki a B-oszloptól hátrébb valamit akar az autótól, vegyen Berlingo/Partner HDI-t.

Amíg a nyakamon ragad, marad. Utána szívfájdalom nélkül megy a levesbe...

És egy ellenvélemény:

Asszonykám szereti, mert könnyűek a pedálok és a kormány, a magas üléspozíció pedig jó átlátást biztosít a forgalomra, és egész szépen szól a gyári hifi.
Hát igen. Ezen nem lehet vitázni.



Hibalista

- ld. leírás

Ide hordtam szervizbe

magamhoz

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

ahol vettem.... hagyjuk...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? BX 19 TRD Következő autója? Bármi, amit homo sapiens (!) tervezett :))
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Roomster 2006 (2006)

További ítéletek (47 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)