Visszasírod a régit.
Szöveges ítélet
Mivel a 3.gen. Octavia nagyon bejött, előtte is gen.2 volt, ezért adott volt hogy a 4es lesz befutó. Olvastam hogy sokan szidják az infotainmentet, de megnyugtattak hogy új szoftver lesz már rajta, amivel nem lesz baj. Elhittem... hiba volt.
Már az átvétel napján kiborult a bili, pont egy melegebb nap volt, az autó már órák óta kint állt a szalon előtt, beültem, indítottam, és próbáltam volna bekapcsolni-beállítani a klímát, ami egy normális autónál max 10mp alatt megvan. Na itt már lefolyt az első verejtékcsepp, de még mindig csak pillanat türelmet' kért az autó, mert a klimatizálás pillanatnyilag nem elérhető..... Kikapcsoltam-bekapcsoltam újra, ugyanez, aztán bejött egy fekete képernyő, amin semmit nem tudtam nyomni, semmire nem reagált... Motor le, vissza a szalonba, kijött az értékesítő, és javasolta ilyenkor nyomjak rá a max páramentesítésre, dedikált gomb, az közvetlen kapcsolja a klímát is, és legalább hűl az autó....... ez egy új 8 milliós autóba.... Direkt rákérdeztem, ez már az új szoftver ? Az....
Pedig egyszer mintha online leszedett volna egy frissítést, de lehet az is csak valami anomália volt, semmi se változott. Véleményem szerint itt nem szoftver hanem hardver probléma van, egyszerűen kevés, hiába írnak rá bármilyen új szoftvert. Az autó totál random bug-okat produkál, bármi összeakadhat és bármikor, ezek közül csak egy idegesítő dolog a klíma totojázása, de a parkradart is rendszeresen elfelejti aktiválni magát, a legjobb az ha ki se írja... tolatsz és várod hogy jelezzen, nem fog... A futómű hangos, dobog és se nem sportos-se nem komfortos, motor is kelletlen, kipörgetve azért megy, de kifejezetten csúnya hangja lesz úgy, különböző mechanikai zajokkal. Különböző spontán recsegések is előjönnek az utastérből, pl. kátyúnál, vagy egy padkára felállásnál. Az autó pozitívuma hogy szép lett, élőbe sokkal jobb, beltér is szép, a műszerfal, tetszik hogy a hátsó beltér-világítás csak a hátsó ajtó nyitására aktiválódik, de ez így semmit nem ér a pocsék elektronika miatt. Továbbra is előnye hogy nagyobb a testvéreinél, hátsó lábtér-csomagtartó, de ezt már tudta az elődje is, ami mindent összevetve egy jobb autó.
Hibalista
- Semmi, de az infotainment tragédia, nem tudnak vele mit csinálni.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia L&K 1.8 tsi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |