szépségességesség
Szöveges ítélet
Kb 1 éve vettem az autót,150 ezer kilométerrel,3 évesen.Kívül-belül nagyon vigyáztak rá és a motornak is nagyon szép hangja volt.Megtetszett,így megvettem.Egy benzines 1.4-es astra H-ból ültem át,amivel szintén nagyon elégedett voltam,mert nagyon megbízható volt,de az egy fapad az octaviához képest.Már az ajtók csukódása is sokkal komolyabb autó benyomását kelti...és az is.Nagyon precíz minden benne,a váltótól a futóművéig minden nagyon patent.Eddig 2 izzócsrén kívül semmit nem kellet javítani rajta.Tartsa meg jó szokását!
Mindenképpen turbós benzines motorral szerettem volna,próbáltam a 122lóerős 1.4 tsi-t is,de nem éreztem annyival erőssebbnek,hogy megérje azt a felárat amennyivel drágább lett volna,és azt a 05-1 liter többlet átlagfogyasztást sem...mert ez az 1.2 tsi nagyon kevessel is beéri.Én nem tudom,hogy a neten olvasott tesztek többségében,hogy a fenébe hoznak ki 7-8 literes átlagfogyasztást,de vegyes használatnál ahhoz szarrá kell hajtani a tesztautót az biztos.Én nem vok egy öreguras vezető,normális tempóban hajtom a kocsit és még az előzgetéstől sem ijedek meg,és így 5,7-5,9 l/100km a fogyasztásom.
Nagyon szuper ez a kis turbós motor.Egyáltalán nem kevés ehhez a nagy kasztnihoz sem.Amikor először átültem a régi szívó benzinesemből,előzéskor mindíg visszaváltottam harmadikba,de ahogy kezdtem szokni a motor karakterisztikáját,észrevettem,hogy teljesen felesleges visszaváltani,mert alacsonyabb fordulaton is piszkos jól elindul és 4000-4500 fordulat fölé pörgetni teljesen haszontalan.Olyan érzés,mintha be lenne állítva egy fix gyorsulás amit 1700-as fordulattól folyamatosan tud az autó.Iszonyat kellemes és magabiztos érzést kelt.
Aki elöször próbálja ki ezt egy hagyományos szívó benzines után...hát tuti leesik az álla,mit is tud ez a kis motor.
Az élettartama?Ha abból indulok ki,hogy mivel nem kell pörgetni(130km/h-nál 6.sebességben kb 2700-at forog)és egyaltalán,sokkal kisebb fordulaton is magabiztosan használható az autó,így normális használat mellett,az élete folyamán sokkal kevesebbet forog a vez.tengelye,kevesebbet járnak a dugattyúk stb. szerintem az élettartama sem lesz kevesebb,mint egy nagyobb köbcentis régi szívójé...
Egy normál emelkedőt észre sem vesz,ugyanolyan magabiztosan lehet előzni vele,mintha tök vizszintes úton tennéd.Persze azért a plusz 300-400kg súlytöbbletet már megérzi ez is,de még így simán vezethető az autó...
Aki kételkedik,próbálja ki.....
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | astra h 1.4 | Következő autója? | octavia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
